Sram X.9 of Shimano Saint ?
Moderator:Beheerders
- Jean-Pierre
That's the question...
Ben momenteel bezig met een 'short-fully' en hij wordt uiteindelijk geared.
Alleen nu vraag ik mij af, welke beter is. Positieven en negatieven dingen aan die derries.
Iemand enig idee?
Thanks a lot!
Ben momenteel bezig met een 'short-fully' en hij wordt uiteindelijk geared.
Alleen nu vraag ik mij af, welke beter is. Positieven en negatieven dingen aan die derries.
Iemand enig idee?
Thanks a lot!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
- Jean-Pierre
- Jean-Pierre
gebruik op al mijn bikes Sram X.9. Schakelt met een Short Cage altijd perfect (op een road cassette). Ketting is ook lekker hard gespannen. Eerder had ik Shimano XT, schakelt wel stiller en smoother maar reuze irritant gekletter door de zachte veer, soms zelfs zo hard dathij achteraan ergens anders half op ging staan. Plezant is anders als je dan terug optrekt.. Heb nog geen ervaring met de nieuwesaint, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen 

goed afgesteld schakelt het allebei even direct. Heb wel het idee dat de x9 iets sneller af te stellen is. De veer van de nieuwe saint is zeker net zo sterk als die van de x9, dus dat argument vervalt. Ik zou mn keuze laten afhangen van de shifter die je het fijnst vindt, en of je het belangrijk vindt dat die saint zo weinig uitsteekt.
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de saint gaan, en dan vooral omdat hij weinig uitsteekt.
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de saint gaan, en dan vooral omdat hij weinig uitsteekt.
- Jean-Pierre
Ok, dat is goed om te horen. En als je het zo leest, dan maakt het vrij weinig verschil qua veerspanning. Dus misschien toch x9 als we naar de prijs kijken. Hopelijk binnenkort ergens een review over de Saint derrie, of is die er al?Loeky schreef:goed afgesteld schakelt het allebei even direct. Heb wel het idee dat de x9 iets sneller af te stellen is. De veer van de nieuwe saint is zeker net zo sterk als die van de x9, dus dat argument vervalt. Ik zou mn keuze laten afhangen van de shifter die je het fijnst vindt, en of je het belangrijk vindt dat die saint zo weinig uitsteekt.
Tijdje terug heb ik de x9 shifter gevoelt, en de saint. En van de saint shift behoorlijk lomp. Terwijl die van de x9 wat 'smoother' is. Dus misschien telt dit wel mee.
Zit te denken aan een x9 shortcage derrie/shifter met race cassete 11-23.
Of iemand moet me nu zwaar overtuigen van een saint...
In ieder geval bedankt voor de info allen!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
- cyberhawk
- Contacteer:
edit : saint met XT schakelkastje..
niet de saint shifter zelf nemen heb ik gehoord
de XT heeft betere levertjes.. hendels.. voelen beter aan (mtb.com)
schakeld idd in eerste instantie een beetje lomp..omdat de veer enorm sterk is..
maar ik heb//krijg er geen last van ofzo..
maar tijdens het "echte" rijden kan je geen schakel fout maken
want hij schakeld maximaal maar 1 versn. af per keer..wel kan hij er 2 omhoog..
hoe dit met sram zit weet ik zo 123 niet. btw !

niet de saint shifter zelf nemen heb ik gehoord
de XT heeft betere levertjes.. hendels.. voelen beter aan (mtb.com)
schakeld idd in eerste instantie een beetje lomp..omdat de veer enorm sterk is..
maar ik heb//krijg er geen last van ofzo..
maar tijdens het "echte" rijden kan je geen schakel fout maken
want hij schakeld maximaal maar 1 versn. af per keer..wel kan hij er 2 omhoog..
hoe dit met sram zit weet ik zo 123 niet. btw !