Freewheel (body) BMX 'schiet' soms door

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jarno
Freewheel (body) BMX 'schiet' soms door

Bericht door Jarno » vr okt 24, 2008 7:57 pm

Toen ik mijn nieuwe WTP Beyond, vorige week, gemonteerd had en een testritje maakte, schoot het freewheel enkele keren door. Ik dacht, door het lange stilstaan (tenslotte een 2008 model) in een magazijn hier of daar, zijn de palletjes van het freewheel wat vast komen zitten. Waarschijnlijk komen die wel weer los.
Nu is dat probleem nog steeds aanwezig en begin ik er mij echt wel aan te storen. Als hij doorschiet schuif ik regelmatig van mijn pedalen, en dat is net iets minder prettig.

Vandaag moest ik voor mijn werk naar brussel en kon ik even bij hanglooose binnen springen. Daar werd mij verteld dat er bij de montage 'teveel' vet wordt gesmeerd aan de body waardoor de pallen als het ware vast plakken.
Ik geloof die gast wel maar hoe kan ik bij die pallen geraken?

Thnx guys

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr okt 24, 2008 8:14 pm

Wellicht kun je dan beter terug naar Hangloose gaan met je bmx en door hun laten doen.
Want volgens mij is het geen freewheel wat jij hebt maar een Cassete. Althans die had ik op mijn WTP Addict '07. Goedkoper model en ouder. Dus ik neem aan dat er een cassete opzit. Buiten dat, zo iets uit elkaar halen is niet makkelijk. Dus ik denk dat de mannen van Hangloose dat best wel kunnen.

Succes iig !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Jarno

Bericht door Jarno » vr okt 24, 2008 9:10 pm

Ik heb ondertussen mijn achterwiel gedemonteerd en de moer die tegen 'de cassette' zit los gemaakt. Ik kon de cassette er gewoon uitschuiven en inderdaad, een hele hoop vet.
Als je op zo'n palletje drukt en je laat het terug los duurt het soms meer dan een seconde om terug open te springen.
Piece of cake, alles schoon maken en met een teflon vloeibaar smeermiddel grondig ingespoten en terug gemonteerd. Uiteraard in de naaf ook het overtollige vet weg gehaald.
Hij klinkt nog het zelfde 'tik, tik, tik, tik, ... you know.
Morgen zal ik eens testen of hij beter werkt.
By the way, in mijn vorig leven ben ik werkzaam geweest in een fietsenwinkel, maar tijden veranderen en de techniek ook. En je kan beter zeker zijn voordat je brokken maakt.
Afbeelding
Zo heb ik hem gedemonteerd, best vettig :lol:
So thank you guys from Hangloose

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr okt 24, 2008 9:55 pm

Haha :lol: Inderdaad veeel te veel. Beetje er af halen en dan hop terug in. Succes !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

redoutterider

Bericht door redoutterider » za okt 25, 2008 8:36 am

klein beetje teveel vet precies,klein beetje maar :D
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Plaats reactie