Specialized p2 & p1
Moderator:Beheerders
Hee ik ben van plan over te stappen van bmx naar een Dirt jumper. Ik zat te denken aan een specialized p1 of p2 cromo. Het verschil zit hem dus in die versnellingen.
En dan komt dus mijn vraag: die versnellingen begin die niet alleen maar onhandig te worden? Want ik wil er ook iets meer mee dan alleen maar dirtjumpen. Ik ken alleen die MTB waarbij die derialeur omklapt als je springt of dat ze vol met zand zitten en dan gewoon blokkeren? is dat ook zo met deze fietsen zo ? want anders neem ik gewoon die singlespeed. Maar je kan er dan toch ook wel grotere tandwielen opzetten (als je ss hebt)?
Mvg Mathijs
En dan komt dus mijn vraag: die versnellingen begin die niet alleen maar onhandig te worden? Want ik wil er ook iets meer mee dan alleen maar dirtjumpen. Ik ken alleen die MTB waarbij die derialeur omklapt als je springt of dat ze vol met zand zitten en dan gewoon blokkeren? is dat ook zo met deze fietsen zo ? want anders neem ik gewoon die singlespeed. Maar je kan er dan toch ook wel grotere tandwielen opzetten (als je ss hebt)?
Mvg Mathijs
Re: Specialized p2 & p1
Wat wil je er meer mee dan DJ. Voor DJ heb je geen versnellingen nodig, voor Street ook niet. Wanneer je af en toe ook een beetje Freeride of Bikepark ermee wilt doen kan het handig zijn, evenals wanneer je behoorlijk wanneer je er wat meer afstand mee wilt afleggen om bijvoorbeeld bij een spot te komen...Mathijs- schreef:dus mijn vraag: die versnellingen begin die niet alleen maar onhandig te worden? Want ik wil er ook iets meer mee dan alleen maar dirtjumpen.
Wat bedoel je ermee dat de derailleur omklapt? Nooit last van blokkeren met derailleurs door zand. Een derailleur vraagt vanzelfsprekend wel een beetje onderhoud.Ik ken alleen die MTB waarbij die derialeur omklapt als je springt of dat ze vol met zand zitten en dan gewoon blokkeren? is dat ook zo met deze fietsen zo ?
Vanzelfsprekend kan je zowel voor als achter andere tandwielen monteren naar believen. Je moet wel even in ogenschouw nemen dat de verzetten die je met een 26" rijdt in de verte niet lijken op die van 20" ten gevolge van het formaat in wielen...Maar je kan er dan toch ook wel grotere tandwielen opzetten?
De 34x16 van de P1 is vergelijkbaar met 44x16 op een BMX.
Die dingen die je noemde wou ik er sowieso ook mee doen. Maar ook een soort van fietscross wat ik nu met mijn bmx doe. Maar dan zit je er wel weer mee dat je 26'' wielen hebt? Ben je daar veel minder wendbaar mee? of scheelt dat niet zoveel.
Dat er onderhoud aan zit kan ik bergijpen. Maar ik bedoel met het springen. Zodra je springt heb ik wel vaker gehad dat als je land dat je derailleur dan dubbelklapt dus niet op zijn plaats blijft en dat hij dan soms zelf in een andere vernselling shiet.
Als je zo ongeveer een klein beetje weet wat ik er mee wil doen. Welke fiets zou je me dan het beste aanraden? of is er mischien nog een andere fiets in die prijs die beter is?
mvg Mathijs.
Dat er onderhoud aan zit kan ik bergijpen. Maar ik bedoel met het springen. Zodra je springt heb ik wel vaker gehad dat als je land dat je derailleur dan dubbelklapt dus niet op zijn plaats blijft en dat hij dan soms zelf in een andere vernselling shiet.
Als je zo ongeveer een klein beetje weet wat ik er mee wil doen. Welke fiets zou je me dan het beste aanraden? of is er mischien nog een andere fiets in die prijs die beter is?
mvg Mathijs.
- driezzz_dirter
hehe nu weet ik het eigenlijk nog niet?
maar ik zit wel iets meer aan de p2 te denken maar stel als die versnellingen heel erg tegenvallen, voor wat ik er mee wil doen. Ik kan hem toch ook naar ss ombouwen, kost dat heel veel of niet?
Maar prista heb jij last van die derailleur bij het crossen, tijdens het springen bijvoorbeeld?
Mathijs.
maar ik zit wel iets meer aan de p2 te denken maar stel als die versnellingen heel erg tegenvallen, voor wat ik er mee wil doen. Ik kan hem toch ook naar ss ombouwen, kost dat heel veel of niet?
Maar prista heb jij last van die derailleur bij het crossen, tijdens het springen bijvoorbeeld?
Mathijs.
-
ik had hetzelfde 'probleem' als jou! ik twijfelde ook tussen de p1 en de p2, omwille van de versnellingen. Ik ben toen voor de p2 gegaan, maar ik heb er een maandje geleden een singlespeed van gemaakt, en het bevalt me heel erg goed! je moet je in het begin wel even aanpassen, maar ik vind het super rijden! 

Woulex
- driezzz_dirter
ja, dat ombouwen kost echt nietsMathijs- schreef:hehe nu weet ik het eigenlijk nog niet?
Mathijs.

ride and have fun
- driezzz_dirter
ja, dat ombouwen kost echt nietsMathijs- schreef:hehe nu weet ik het eigenlijk nog niet?
Mathijs.

ride and have fun