Welke brakepads voor Juicy5?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ray
Welke brakepads voor Juicy5?

Bericht door Ray » do jun 26, 2008 3:10 pm

Mijn brakepads zijn bijna aan vervanging toe. Maar voordat ik werkelijk tot de aankoop overga, zie ik graag wat advies tegemoet.
Origineel Avid, EBC, BBB (al zit dat merk me helemaal niet hoog!) ...?

Grtz Ray

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do jun 26, 2008 3:34 pm

Origneel Avid Sintered.

Bevallen mij prima. Zeker niet te klagen over remkracht dan wel levensduur.

Geen ervaring met anderen.
Op mijn Louise had ik Koolstop blokken. Waren ook prima

Rudie

Bericht door Rudie » do jun 26, 2008 5:42 pm

BBB nooit doen, EBC remt hard, maar de levensduur van het originele spul is tien keer langer, dus voor origineel gaan :)

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 26, 2008 6:03 pm

hoezo BBB nooit doen, ik heb BBB brakepads gehad en deden het bij mij goed en ze gingen ook nog langer mee dan de orginele

Mars

Bericht door Mars » vr jun 27, 2008 7:57 am

Altijd orgineel doen omdat de dikte van de remvoering kan afwijken en zodoende eerder kan gaan aanlopen.
Ook het materiaal of samenstelling van de plaat waar de remvoering op zit kan anders zijn waardoor de warmte afvoer minder kan zijn en zodoende eerder een kookpunt kan optreden (fading).
Remblokken altijd goed inremmen dan gaan ze echt veel langer mee.
Na regen komt zonneschijn

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jun 27, 2008 9:31 am

Ik zou gewoon EBC, Swisstop, Koolstop of origineel kopen. BBB vindt ik in het algemeen waardeloos spul maken eerlijk gezegd maar heb geen ervaring met hun remblokken.

Swannie

Bericht door Swannie » vr jun 27, 2008 2:18 pm

Hier ook iemand die niets van het BillenBorstenBenen merk op zenne velo wilt... maar de laatste keer ik m'n velo bij m'n lbs had binnengedaan om nieuwe remblokken te laten steken (is overigens het enigste wat ik m'n lbs laat doen, wegens veel te veel gepruts aan die juicy's :evil: ) waren z'n Swissstop blokken (die ik doorgaans neem ) op en had die er dus van BBB in gestoken, en kmoet zeggen da'k er wreed content van ben, heb er nu +-1000 km in meestal slechte omstandigheden mee gedaan, en zijn zekers nog niet half :)

krot-racer

Bericht door krot-racer » vr jun 27, 2008 2:26 pm

trouwens, als die Swissstop blokken beter zijn wil ik ze wel is proberen, is er ergens een winkel die die verkoopt??

Plaats reactie