Hulp advies gevraagt.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Muru
Hulp advies gevraagt.

Bericht door Muru » wo jun 25, 2008 6:22 pm

Hello,

Omdat mijn nieuwe voorvork een Dj2 met 20 mm steekas woord moet ik dus een andere naaf kopen. En om et dan maar af te maken ook ander velgje. Nu zag ik op chainreactioncycles dit onderdeel staan. Nu is mijn vraag:

Past deze naaf in mijn Dj2 want hoe weet ik nou zeker dathij tussen mijn poten past en bij mijn schijfremmen enz goed uitlijnd . Of zijn dit allemaal standaard maten??

Naaf": http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7565

Ik wil deze naaf in een Sun single track laten spaken. Nu zit ik met 2 vraagjes. 32h of 36h Neem aan dat 36h sterker is right??

En dan komt nog de lengte van de spaken.. Ik heb al een calculator gebruikt maar de lengte van je spaken zijn tog ook afhankelijk hoe je deze inspaakt. En als het dan al zo ver is wat kost et dan om zoiets in te spaken (gemiddeld). En wat is de beste manier van het inspaken?

Ik wagt op jullie reactie Tips :D
Thx
Greetz Sander

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo jun 25, 2008 10:14 pm

Is gestandaardiseerd tegenwoordig, inbouwbreedte is 110 mm voor een 20 mm in tegenstelling tot de 100 voor een QR. Afhankelijk van de rem(montage) kan het noodzakelijk zijn om vulringen te gebruiken voor de bevestiging van de klauw aan de voorvok in geval van IS (staat echter helemaal los van de naaf). Heb ooit een Marzocchi gehad waar die standaard bij zaten (2005'er IIRC, m'n 2007'er heeft PM wat zonder 'problemen' past).

Hmm, ik heb wat 36H wielen in gebruik, maar wanneer je de keuze hebt zou ik toch naar 32H neigen, zeker voor een voorwiel. Ik merk niet echt een nadeel en mijn ervaring is dat 32H velgen aanzienlijk makkelijker/goedkoper te verkrijgen zijn.

Hoe je spaakt moet je doorgaans ook ingeven bij die calculators, gebruik meestal DT hoewel ik de indruk heb dat die de spaaklengte wil overdrijven. Heb de laatste twee wielsets gespaakt met ~3 mm kortere spaken dan door DT aangegeven werd.

Wanneer je het laat spaken zou ik me helemaal niet druk maken over de spaaklengte en het spaakverhaal beperken tot een kleur en een merk/type...

Oh, kofschip (of fokschaap)...

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 26, 2008 8:21 am

Cheeta schreef:Hoe je spaakt moet je doorgaans ook ingeven bij die calculators, gebruik meestal DT hoewel ik de indruk heb dat die de spaaklengte wil overdrijven. Heb de laatste twee wielsets gespaakt met ~3 mm kortere spaken dan door DT aangegeven werd.
Was dat toevallig met mavic velgen? want mavic gebruikt de spoke support diameter en DT the ERD. Verschil van ongeveer 4mm wat je bij de waarde van mavic moet optellen.

Muru, Als je je afvraagt hoe lang je spaken moeten zijn en hoe ze gespaakt moeten worden kun je of beter eerst een boek kopen die dat uitlegt en dan zelf je wiel maken of gewoon laten maken door iemand die er verstand van heeft.
Chainreaction kan ook custom wheelsets maken, http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=752

Muru

Bericht door Muru » do jun 26, 2008 2:24 pm

Bedankt voor de reacties :)

Nu ga ik dat wiel denk custom laten bouwen bij CRC, maar nu weet ik niet of die naaf tussen mijn vork past. Ik ben eerder bang dat hij te breed is dan te smal want dat is nog op te lossen. of zijn al deze maten standaard?

Greetz

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 26, 2008 5:06 pm

Je vork is met een 20mm steekas, en die naaf die je laat zien ook, gaat dus gewoon passen.

Cheeta

Bericht door Cheeta » do jun 26, 2008 6:23 pm

Djamgils schreef:Was dat toevallig met mavic velgen? want mavic gebruikt de spoke support diameter en DT the ERD. Verschil van ongeveer 4mm wat je bij de waarde van mavic moet optellen.
Nee, in beide gevallen Sun (verschillende modellen velgen en inchmaten).

Naaf zal 110 mm breed zijn, tussen je vorkpoten eveneens.

Muru

Bericht door Muru » do jun 26, 2008 6:55 pm

Oke bedankt dat is dan weer een zorg minder :D. dan ga ik binnenkort de spulletjes bestellen :)

Thx

greetz

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do jun 26, 2008 7:02 pm

je hebt, hoop ik, wel gezien dat die naaf niet op voorraad is?

Plaats reactie