Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Muru - Berichten:49
Wielsetje advies gevraagt..
Bericht
door Muru » wo jun 11, 2008 9:42 pm
Hallo
Ik heb een vraag en hoop een beetje duidelijkheid te krijgen. Omdat ik een nieuwe vork op me bike ga zetten woord mijn oude naaf nutteloos. Aangezien dit een 9mm as is en mijn vork nu met een 20mm steek uitgerust is.. ( mijn naaf is niet ombouwbaar) Mijn buget is tot E 250. Dit is wat er op dit moment onder zit.
Voornaaf: KK Disc
Achternaaf: Shimano M475 disc
Spaken: Stainless 14g
Velgen: Alex DM-24
Zelf zag ik dit setje op B2B staan:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=20886
En wat is ene breede band.. bedoel ze geven geen maat op 2.4 breed genoeg??
Is dit iets wat mij helpt is dit ook sterker als wat ik op het moment heb?
Als jullie betere setjes zien of andere ideeen hebben. Alles is welkom
Thx
Greetz Sander.
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » wo jun 11, 2008 10:16 pm
wat voor fiets heb je, waarvoor gebruik je hem en welke banden heb je nu?
-
Bericht
door Muru » do jun 12, 2008 6:31 am
Bedankt voor de snelle reacties
Ik heb nu een Kona shred met high Rollers maar die woorden waarscheinlijk wel vervangen voor holy rollers. Op et moment is het even wat meer street door mijn starre voorvork. Maar met mijn nieuwe voor vork zal ik meer gaan dirt jumpen en miss wat freestyle.. Dus ik hoop dat er iets is voor dit budged wat bijv Filthy trail kan doorstaan. Hoor et wel
Greetz
Sander
-
Loeky
Bericht
door Loeky » do jun 12, 2008 8:34 am
Wellicht heb ik nog een setje met Veltec DH naven (zelfde als in je bike2build linkje) op Sun Double Tracks te koop. Naven zijn dus ook om te bouwen, voornaaf vertoont wel een heel klein beetje speling maar is niet hinderlijk. Deze set kan zeker de Filthy Trails aan!
Als je interesse hebt dan laat maar iets weten. Oh en over je budget, daar valt het heeeeeel ruim binnen

-
Bericht
door Muru » do jun 12, 2008 3:17 pm
Oke dus de naven van die set zijn sterk genoeg? Btw bedankt voor je aanbod maar ga liever voor wat nieuw spul. Weet iemand wat de sterkte is van de velgen die in dat setje aangegeven woorden?? Heb gezocht maar kon niks vinden..

-
Loeky
Bericht
door Loeky » do jun 12, 2008 3:19 pm
tja het is een echt beginnerssetje. De velgen zijn niet echt veel soeps, maar toch leuk om mee te beginnen.