Rebound Fox 40
Moderator:Beheerders
Dit weekend heb ik voor de eerste keer met een Fox 40 gereden maar het ding doet. Nu heb ik toch wat vragen voor de tuners onder jullie. De rebound demping staat nu ingesteld op 11 clicks van de 15 (traagste stand) voor dat dit een beetje normaal aanvoelt. Is dit normaal? Hangt de demping van de rebound of van de hoeveelheid of dikte van de olie of is dit niet relevant? Kan ik hier zelf iets aan doen om het in het geheel iets meer demping te geven? Die eerste clicks hebben totaal geen zin voor mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat er een groene veer in zit terwijl dit volgens de boekskes een blauwe moet zijn voor mijn gewicht. Volgens een Fox service center zou dit geen probleem zijn als ik een snelle rijder ben (wat ik nie ben)
Z.
Ik moet er wel bij zeggen dat er een groene veer in zit terwijl dit volgens de boekskes een blauwe moet zijn voor mijn gewicht. Volgens een Fox service center zou dit geen probleem zijn als ik een snelle rijder ben (wat ik nie ben)
Z.
-
- Contacteer:
Re: Rebound Fox 40
Z-Blocker schreef: Ik moet er wel bij zeggen dat er een groene veer in zit terwijl dit volgens de boekskes een blauwe moet zijn voor mijn gewicht. Volgens een Fox service center zou dit geen probleem zijn als ik een snelle rijder ben (wat ik nie ben)
Z.
Dan zou ik dat als eerste in orde brengen,anders heeft de rest mijns inziens ook geen nut....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Re: Rebound Fox 40
efkes wat nummers gevenilluminatastigmata schreef: Dan zou ik dat als eerste in orde brengen,anders heeft de rest mijns inziens ook geen nut....
Volgens de boekskes:
68kg - 81kg blauwe veer
81kg - 95kg groene veer
ik weeg +/- 72kg puur, dus met wat kledij, schoenen, helm en bescherming een 80 kg
Instellingen nu:
rebound: 11 clicks!!
hsc: 1 click
lsc: 1 clcik
preload: 1 click
Als ik wa dingen ga springen (dit WE op de DH track van todtnau) gebruik de volledige veerweg.
Hoe de bottom out intern staat weet ik nie voorlopig.
Z.
Wat is het probleem nou betreffende de rebound, want je krijgt hem toch zo gezet als dat je zelf goed vindt en je hebt nog speelruimte over.
Ook zou ik denken dat 1 click LSC te weinig is (mits 1 click betekent bijna open/weinig demping) Van wat ik lees en hoor over de fox40 is dat ze vrij weinig compressie demping hebben en totaal niet progressief zijn. Het helpt dan om met meer LSC te rijden.
Ook zou ik denken dat 1 click LSC te weinig is (mits 1 click betekent bijna open/weinig demping) Van wat ik lees en hoor over de fox40 is dat ze vrij weinig compressie demping hebben en totaal niet progressief zijn. Het helpt dan om met meer LSC te rijden.
De rebound moet al op 11 staan voor dat de rebound demping traag genoeg word. Ik vind dat een probleem omdat er dan maar 3 standen (tot 14 clicks dus) meer over zijn om met te spelen en dat lijkt me nogal weinig.
LSC op 1 is inderdaad weinig maar ik hoef niet meer ingaande demping te hebben dan dat die veer al geeft. Dit heeft wel rechtstreeks te maken met de nogal stijve veer voor mijn gewicht. De vork voelt/lijkt me wel progressief genoeg, ik wil er eerst nog wat meer met rijden voor ik hier een oordeel over vel.
Z.
LSC op 1 is inderdaad weinig maar ik hoef niet meer ingaande demping te hebben dan dat die veer al geeft. Dit heeft wel rechtstreeks te maken met de nogal stijve veer voor mijn gewicht. De vork voelt/lijkt me wel progressief genoeg, ik wil er eerst nog wat meer met rijden voor ik hier een oordeel over vel.
Z.
Betere test
Dit WE naar Bad Wildbad geweest en de vork wat beter kunnen testen. Ze is inderdaad niet zo heel progressief maar over het algemeen ben ik toch redelijk tevreden.
Zelfs met de iets te stijve veer bottom ik de vork op elke run, maar ik merk het alleen eigenlijk aan die grote drop (voordat ge de laatste keer de weg overgaat). Het lijkt dus wel redelijk normaal te werken.
Ik hoop een beetje dat het met een lichtere meer compressie kan gebruiken om de progressiviteit toch wat kunne controleren. Nu staat high en low nog steeds op minimum bijna. Iemand ervaring of tips?
Z.
Zelfs met de iets te stijve veer bottom ik de vork op elke run, maar ik merk het alleen eigenlijk aan die grote drop (voordat ge de laatste keer de weg overgaat). Het lijkt dus wel redelijk normaal te werken.
Ik hoop een beetje dat het met een lichtere meer compressie kan gebruiken om de progressiviteit toch wat kunne controleren. Nu staat high en low nog steeds op minimum bijna. Iemand ervaring of tips?
Z.
-
- Contacteer:
Mijn 40 uit 2006 heeft de standaard blauwe veer,met materiaal aan weeg ik 80 kg en ik heb de vork werkelijk NOG NOOIT gebottomed.
Hij stond altijd op 200 mm.Sinds kort staat hij op 180mm en is hij een klein beetje stugger geworden,maar echt kunnen testen heb ik hem nog niet met de nieuwe set up.
Mijn rebound staat ook redelijk ver open,dus dicht bij de 11l(van de 15 en 15 dan als traagste).
De hsc & lsc:staan bij mij ongeveer in het midden en de
preload volledig eraf op 180 en bij 200 had ik die ook ongeveer op de helft staan.
Ik gebruik wel de 5 w i.p.v. de 7 w omdat hij dan volgens de geleerden beter aanspreekt.En dat merk ik zelf eerlijk gezegd ook wel.
Vindt het raar dat hij bij jou ondanks de te zware veer nog bottomed eerlijk gezegd
Wellicht staan toch je HSC en LSC niet juist.
Succes in elk geval!
Hij stond altijd op 200 mm.Sinds kort staat hij op 180mm en is hij een klein beetje stugger geworden,maar echt kunnen testen heb ik hem nog niet met de nieuwe set up.
Mijn rebound staat ook redelijk ver open,dus dicht bij de 11l(van de 15 en 15 dan als traagste).
De hsc & lsc:staan bij mij ongeveer in het midden en de
preload volledig eraf op 180 en bij 200 had ik die ook ongeveer op de helft staan.
Ik gebruik wel de 5 w i.p.v. de 7 w omdat hij dan volgens de geleerden beter aanspreekt.En dat merk ik zelf eerlijk gezegd ook wel.
Vindt het raar dat hij bij jou ondanks de te zware veer nog bottomed eerlijk gezegd

Succes in elk geval!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Hey illuminatastigmata,
Wat bedoel je met "spreekt beter aan"?
Ben je zeker dat het een blauwe veer is? De groene is dacht ik toch degen die ze standaard leveren.
Ik zou eigenlijk nog eens naar den duits moeten om meer met die lsc en hsc te prullen.
Misschien die hsc eens wat verder zetten ofzo. De vork mag nog wel bottomen maar het het gevoel is een beetje te hard nu.
Z.
Wat bedoel je met "spreekt beter aan"?
Ben je zeker dat het een blauwe veer is? De groene is dacht ik toch degen die ze standaard leveren.
Ik zou eigenlijk nog eens naar den duits moeten om meer met die lsc en hsc te prullen.

Misschien die hsc eens wat verder zetten ofzo. De vork mag nog wel bottomen maar het het gevoel is een beetje te hard nu.
Z.
-
- Contacteer:
Stel hem gewoon af. Ik zit héél de tijd aan die knoppen te draaien. Elk parcour anders, temperatuur speelt ook een rol.
In Bad moet ik de vork redelijk wat HSC geven in vergelijking met Todtnau of laat staan chaudfontaine. In morzine weer redelijk veel LSC.
Als je vork te veel dicht slaat weet je toch meteen wat doen...
In Bad moet ik de vork redelijk wat HSC geven in vergelijking met Todtnau of laat staan chaudfontaine. In morzine weer redelijk veel LSC.
Als je vork te veel dicht slaat weet je toch meteen wat doen...