Remmen , niets lijkt goed te zijn ...
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Na verschillende setjes geprobeert te hebben geef ik het op :
Ik heb verscheidene remmen in mijn bzit gehad ( Hayes hfx dh , Juicy 7's en Magura Louise Fr op de moment )
Nu ik gebruik de remmen voor downhill / freeride ( Portes Du Soleill , Duitsland , België )
Nu met elk van hen heb ik al miserie / zever gehad.
*Hayes 9 : Zuigers die lekken
*Juicy's : Beste remmen van de 3 tot er lucht op het systeem zat en die er niet meer uit te krijgen was ( 3x laten ontluchten en altijd het sponsgevoel blijven behouden )
*Magura Louise FR : Sinds het begin niet content van , hun remkracht is niet goed , ze bijten slecht , rechterrem loopt vol lucht en blijft sponzig aanvoelen , etc.
Nu iemand dezelfde probs gehad met deze remmen ?
Iemand die een betaalbaar remsetje weet ?
Ik hoor het wel ,
Thomas.
Ik heb verscheidene remmen in mijn bzit gehad ( Hayes hfx dh , Juicy 7's en Magura Louise Fr op de moment )
Nu ik gebruik de remmen voor downhill / freeride ( Portes Du Soleill , Duitsland , België )
Nu met elk van hen heb ik al miserie / zever gehad.
*Hayes 9 : Zuigers die lekken
*Juicy's : Beste remmen van de 3 tot er lucht op het systeem zat en die er niet meer uit te krijgen was ( 3x laten ontluchten en altijd het sponsgevoel blijven behouden )
*Magura Louise FR : Sinds het begin niet content van , hun remkracht is niet goed , ze bijten slecht , rechterrem loopt vol lucht en blijft sponzig aanvoelen , etc.
Nu iemand dezelfde probs gehad met deze remmen ?
Iemand die een betaalbaar remsetje weet ?
Ik hoor het wel ,
Thomas.
Heb sinds een paar maanden een setje Stroker Trail op de Prophet zitten en heb hier tot nu toe niet over te klagen. Moet nog wel een keer kijken of de remmen bikepark proef zijn, maar in de Ardennen eerder teveel stopping power met een goed doseerbaar gevoel (IMO).
Staat volgens mij hier op dp nog een setje te koop voor een leuke prijs dacht ik?!
Staat volgens mij hier op dp nog een setje te koop voor een leuke prijs dacht ik?!
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
Re: Remmen , niets lijkt goed te zijn ...
zoals kevin zegt: volgens mij doe je zelf gewoon iets verkeerd. Mijn Hayes nine nooit problemen mee gehad en werkten zeer naar behoren. Ook louise FR gehad, en die beten super, maar niet te. Heb super veel plezier gehad van die remmen en heb er dan ook zeker niks op aan te merken.thomasmb schreef:*Hayes 9 : Zuigers die lekken
Geen ervaring met juicy 7, maar als jij een van de weinigen bent die er problemen mee heeft, dan heb je óf net toevallig pech, óf het ligt wederom aan jou.
Heb nu zelf saint sinds een paar dagen, maar nog niet fatsoenlijk mee kunnen rijden ivm blessure, maar ook daar niks anders dan goede dingen over gelezen. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, maar heb er het volste vertrouwen in.
Kijk anders eens naar de nieuwe XT's, moeten ook goed zijn.
Loeky schreef:hayes9 is leuk voor een xc bak, voor dh rem ik nog liever met mn voeten...thomasmb schreef:Hayes nine nooit problemen mee gehad en werkten zeer naar behoren.
SlapHappy
kevinv10 schreef:Wer bremst- verliert!Loeky schreef:hayes9 is leuk voor een xc bak, voor dh rem ik nog liever met mn voeten...thomasmb schreef:Hayes nine nooit problemen mee gehad en werkten zeer naar behoren.
rij zelf al jaren met hayes mag en nog nooit probs
schnitzer schreef:Hayes MAG > Hayes 9kevinv10 schreef:Wer bremst- verliert!Loeky schreef: hayes9 is leuk voor een xc bak, voor dh rem ik nog liever met mn voeten...
rij zelf al jaren met hayes mag en nog nooit probs
En idd, who needs brakes anyways!
SlapHappy
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Wel ik hoor wel meer slechte dinge over Avid 
En de gast die men remme ontlucht is de man van MTB-RUDI té Herentals ( de xc'ers uit België kenne hem zeker en vast ) Hij is gewoon gestopt met het verdelen van avid door altijd gekloot en miserie er mee . . .
Die XT remmen zijn die " downhill - proof ?"
Richtprijs ?
Thnks

En de gast die men remme ontlucht is de man van MTB-RUDI té Herentals ( de xc'ers uit België kenne hem zeker en vast ) Hij is gewoon gestopt met het verdelen van avid door altijd gekloot en miserie er mee . . .
Die XT remmen zijn die " downhill - proof ?"
Richtprijs ?
Thnks
Ik kan het moeilijk aannemen dat al die remmen slecht zijn.
Als de zuigers lekken is er wel iets mis mee inderdaad maar al die andere zaken kunnen wel opgelost worden. Als je remmen sponzig aanvoelen kan het zijn dat er lucht in de leidingen zit of dat de olie te lang aan de lucht is blootgesteld geweest. Misschien is gewoon het niveau van de olie te veel of te weinig of je remblokken zijn rommel uit den Aldi. Waarschijnlijk bereik je veel betere resultaten als je zelf de remmen van nieuwe olie voorziet of gewoon ontlucht. Je spaart er misschien nieuwe remmen en de kosten aan je LBS met uit.
Z.
Als de zuigers lekken is er wel iets mis mee inderdaad maar al die andere zaken kunnen wel opgelost worden. Als je remmen sponzig aanvoelen kan het zijn dat er lucht in de leidingen zit of dat de olie te lang aan de lucht is blootgesteld geweest. Misschien is gewoon het niveau van de olie te veel of te weinig of je remblokken zijn rommel uit den Aldi. Waarschijnlijk bereik je veel betere resultaten als je zelf de remmen van nieuwe olie voorziet of gewoon ontlucht. Je spaart er misschien nieuwe remmen en de kosten aan je LBS met uit.
Z.
Laatst gewijzigd door Z-Blocker op vr mei 09, 2008 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ach, 2 jaar geleden in les gets deden ze het prima hoor. Eenmaal onderaan remden ze wel iets minder krachtig dan bovenaan de downhill, maar heb dat niet als probleem ervaren. Zag het meer als een uitdaging om dan zo min mogelijk te remmen.kevinv10 schreef:hayes9 is leuk voor een xc bak, voor dh rem ik nog liever met mn voeten...Loeky schreef:Hayes nine nooit problemen mee gehad en werkten zeer naar behoren.
-
- Contacteer:
Dus de huidige XT's zijn 4pots of pas 2009 ?De Jean schreef:Xt 4 pots !
de nieuwe saints zullen ook wel bomme zijn.
als dat qua looks en status te min is: talk to Ollie. Ik zou graag Hopes van hem kopen maar die XT's willen maar niet kapot!
Hmm ik zou ze zelf wellis wille ontluchten om te kijken wat het geeft en olie bijvullen maar wie weet is het gewoon geldverspilling in dit geval
2jaar geleden in les gets ook echt...Loeky schreef:
ach, 2 jaar geleden in les gets deden ze het prima hoor. Eenmaal onderaan remden ze wel iets minder krachtig dan bovenaan de downhill, maar heb dat niet als probleem ervaren. Zag het meer als een uitdaging om dan zo min mogelijk te remmen.
Hayes nine is gewoon stront vergeleken met Juicy 7s of andere moderne remmen.
Geen afstelling van je rempunt, geen afstelling van de afstand van je levers tot je stuur, gebrek aan remkracht en de remkracht die je hebt blijft weinig van over bij een beetje DH track.
Oja als je valt en je lever schiet uit dan krijg je m ook niet meer goed terug en blijft elke keer je lever eruit schieten, echt super!
Zo min mogelijk remmen is leuk maar soms moet je juist zachter gaan om harder te gaan... "Sometimes to go faster you gotta slow down" Sam Hill.
Remmen zijn echt wel super belangrijk voor je zelfvertrouwen en je zelf vertrouwen is het belangrijkste element om hard te gaan...
SlapHappy
-
- Contacteer:
kevinv10 schreef:En dat gedeelte is nu compleet weg ...Loeky schreef:
Remmen zijn echt wel super belangrijk voor je zelfvertrouwen en je zelf vertrouwen is het belangrijkste element om hard te gaan...
" Gaan ze me kunne stoppen of niet "
Ik vertrouw die remmen voor geen meter , ze geven me het gevoel alsof ik met V-brakes naar benede bol ofzo
waar heb je uitgehangen de laatste jaren? de 2002 XT remmen waren 4 pot.thomasmb schreef:Dus de huidige XT's zijn 4pots of pas 2009 ?De Jean schreef:Xt 4 pots !
de nieuwe saints zullen ook wel bomme zijn.
als dat qua looks en status te min is: talk to Ollie. Ik zou graag Hopes van hem kopen maar die XT's willen maar niet kapot!
Hmm ik zou ze zelf wellis wille ontluchten om te kijken wat het geeft en olie bijvullen maar wie weet is het gewoon geldverspilling in dit geval