k was vanmiddag een beetje aan het rondfietsen in de lekkere zon, tot op een gegeven moment ik de achterrem introk en me rem vast bleef zitten.
De hendel zelf zat bijna tegen het stuur aan en de remblokken zaten vast tegen de schijf aan.
Dus ik naar huis gelopen en geprobeerd te ontluchten maar ik krijg geen olie meer in de leiding gespoten.
Wel zijn de remblokken losser gaan zitten, doordat ik geprobeerd heb te ontluchten.
mijn hendel kan ik gewoon naar buiten en naar binnen bewegen zonder dat er iets gebeurd.
Kan iemand me hiermee helpen.......
Hayes hfx mag dh rem
Moderator:Beheerders
-
hm, beetje moeilijk. Hoe oud zijn je remmen? Het is namelijk echt wel nodig om ze 'n keer uit elkaar te halen en schoon te maken. Dus remklauw open schroeven, zuigers eruit halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.
2e mogelijkheid, remblokjes te groot. ff eruit halen en de zijkant 'n beetje afvijlen. Vaak is alleen de lak er af vijlen genoeg.
3e mogelijkheid, niet goed ontlucht. heb je je zuigers helemaal terug geduwd in de beginstand voordat je ging ontluchten?
er zijn vast nog wel wat dingen te bedenken maar dit zijn de dingen die ik kan bedenken.
2e mogelijkheid, remblokjes te groot. ff eruit halen en de zijkant 'n beetje afvijlen. Vaak is alleen de lak er af vijlen genoeg.
3e mogelijkheid, niet goed ontlucht. heb je je zuigers helemaal terug geduwd in de beginstand voordat je ging ontluchten?
er zijn vast nog wel wat dingen te bedenken maar dit zijn de dingen die ik kan bedenken.
-