Fox 40 niet soepel
Moderator:Beheerders
Ik heb laatst een splinternieuwe Fox 40 in m'n Foes gezet.Gister even naar Kinderberg geweest om 'm in te rijden maar kan niet zeggen dat ie echt lekker "smooth" is.Ik had eerst een 2004 Zocchi 888r en die was veel soepeler.De veer die er in zit klopt(groen,ik ben 85 kilo)Heb ook alle instellingen open staan.M'n maat was er ook met een splinternieuwe Fox 40 en die van hem voelt veel soepeler aan.(beide vorken hebben hetzelfde aantal runs meegemaakt).Het enige verschil is dat mijn vork een 2006 is en die van m'n maat een 2008 maar ze waren beide tot gistermorgen ongebruikt en hagelnieuw.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen??
Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen??
Ik zou Sabma hier anders een mailtje over sturen.
Het kan er aan liggen dat het 2008 model iets meer ruimte heeft tussen de bushings en de vorkpoten (net als de nieuwe zocchi's) waardoor ie smoother is dan jouw 'oudere' vork.
Als je 2006 model lang heeft stilgelegen zou het daar ook nog aan kunnen liggen. Nieuwe olie zou dan geen kwaad kunnen, en dan gelijk wat rsp ultraslick onder de dustseals smeren.
En anders is het waarschijnlijk toch gewoon een kwestie van inrijden.
Het kan er aan liggen dat het 2008 model iets meer ruimte heeft tussen de bushings en de vorkpoten (net als de nieuwe zocchi's) waardoor ie smoother is dan jouw 'oudere' vork.
Als je 2006 model lang heeft stilgelegen zou het daar ook nog aan kunnen liggen. Nieuwe olie zou dan geen kwaad kunnen, en dan gelijk wat rsp ultraslick onder de dustseals smeren.
En anders is het waarschijnlijk toch gewoon een kwestie van inrijden.
-
- Contacteer:
Als de olie dik vuil en klonterig zou zijn dan rijmt dat niet met dat de vork hagelnieuw is.
De olie heeft toch niks te lijden als het ongebruikt in de vork zit behalve veroudering, maar zo oud is de vork ook weer niet. Het kan natuurlijk nooit kwaad nieuwe olie er in te gieten. Wat ik zou doen is de vork een nachtje op zijn kop wegzetten zodat de olie in de lagers kan trekken. Desnoods RSP onder de dustseals en verder gewoon inrijden zoals met elke vork. Mocht dat niet werken dan opsturen
De olie heeft toch niks te lijden als het ongebruikt in de vork zit behalve veroudering, maar zo oud is de vork ook weer niet. Het kan natuurlijk nooit kwaad nieuwe olie er in te gieten. Wat ik zou doen is de vork een nachtje op zijn kop wegzetten zodat de olie in de lagers kan trekken. Desnoods RSP onder de dustseals en verder gewoon inrijden zoals met elke vork. Mocht dat niet werken dan opsturen

Als een vork 2 jaar stil staat is dat niet nagel nieuw. Ik heb hetzelfde gehad met een "nieuwe" Dorado van 2 jaar oud een jaar of 3 geleden, nieuwe olie deed wonderen.BLRacing schreef:Als de olie dik vuil en klonterig zou zijn dan rijmt dat niet met dat de vork hagelnieuw is.
En nogmaals, een Fox hoef je niet in te rijden, die is vanuit de doos meteen smoot as butter...
Maar goed eerst een keer op zijn kop zetten kan natuurlijk nooit kwaad.
SlapHappy
mijne was ook niet meer lekker soepel (stond ook al wel weer 2 maanden stil), dus heb vandaag de olie vervangen en lekker sappige ultraslick onder de seals gesmeerd. En TERING wat is ie nu weer lekker. Gezien de olie die eruit kwam (de cartridge kant was wel nog redelijk schoon, maar de linker kant.. oei oei!) geen overbodige luxe geweest om het te vervangen! 

Ik was de afgelopen weken niet thuis en heb dus niks kunnen testen of zo.Heb wel ultraslick onder de seals gedaan en de volgende keer als ik 'm meeneem gooi ik de fiets wel even een dag van te voren op de kop.
Mocht dit geen effect hebben gaan we de olie maar verversen.
Moet volgende week eerst weer een week of 3 naar Algerije,daarna gaat de bike er weer uit.
Mocht dit geen effect hebben gaan we de olie maar verversen.
Moet volgende week eerst weer een week of 3 naar Algerije,daarna gaat de bike er weer uit.
kijk, nu gaat het weer ergens over......kevinv10 schreef:08 heeft idd compleet nieuwe cartridge...Steelboy schreef:Pin me er niet op vast, maar... volgens mij heeft de 08 ook een ander dempingssysteem dan de 06, qua rijgevoel kan dat enorm schelen, doordat de karakteristieken anders zijn...
en eh, ultraslick doe je op je duitse helm tijdens het doppen...