Cannondale Lefty

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
G.A. Kalwij
Cannondale Lefty

Bericht door G.A. Kalwij » za apr 05, 2008 6:32 am

Hey hallow,

Mijn lefty carbon voorvork is in het afgelopen half jaar twee keer voor revisie weg geweest. De eerste keer tijdens regulier onderhoud toen veer de vork ook al niet lekker en de tweede keer na 4 maanden en 3 redelijk doorweekte ritten. Beide keren bleken de naaldlagers vervuild en verroest! Gelukkig is de tweede keer onder garantie opgelost (hulde aan de fietsenmaker) maar toch ben ik benieuwd of meer mensen dit soort ervaringen hebben met een Lefty? Lijkt mij dat zo'n vork toch wel tegen regen en een tuinslang kan (géén hoge druk spuit)

Guido Kalwij

mtb arno

Bericht door mtb arno » za apr 05, 2008 6:32 pm

zet je de fiets op zijn kop tijdens poestbeurten of in de wagen voor te vervoeren?
altijd goed opletten om na het kuisen de fiets met beide wielen op grond laten drogen, anders infiltreert het water zo in je lagers.
na het wassen trek ik die booster altijd beetje omhoog om eventuele water er uit te laten .
en niet vergeten uw lagerbaantjes af en toe te smeren /vetten

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » zo apr 06, 2008 8:16 pm

Ja ik droog en vervoer mijn fiets altijd met de wielen op de grond. Welk vet word aangeraden voor de lagers? gewoon goed kogellager vet?

mtb arno

Bericht door mtb arno » ma apr 07, 2008 5:19 pm

yep, gewoon een goed lagervet, aleen vet op basis van silicuim vermijden dacht ik om de dichtingen niet te beschadigen.

Plaats reactie