Manitou swinger 4way air
Moderator:Beheerders
ik heb deze demper er nu inzitten en afgesteld zoals op de beschrijving stond, maar vind hem nog wat slapjes.
Weet iemand een goede manier om deze demper af te stellen.
Ik had namelijk gelezen dat je in de SPV kamer zo min mogelijk lucht moest gebruiken....
Iemand die hier meer van weet ....?
Weet iemand een goede manier om deze demper af te stellen.
Ik had namelijk gelezen dat je in de SPV kamer zo min mogelijk lucht moest gebruiken....
Iemand die hier meer van weet ....?
wat vind je slap? de demping of de veerstijfheid. De spv heeft invloed op de compressie dus met meer spv druk krijg je ook meer compressie demping, nadeel is echter de afname in small bump sensitivity.
Als je de veer te slap vindt dan kun je gewoon je luchtkamer druk verhogen, maar dit gaat weer ten koste van je sag.
Ook is het mogelijk om met de progressiviteit de demping te laten toenemen richting het einde van de slag.
Als je de veer te slap vindt dan kun je gewoon je luchtkamer druk verhogen, maar dit gaat weer ten koste van je sag.
Ook is het mogelijk om met de progressiviteit de demping te laten toenemen richting het einde van de slag.
heb je er al een steeksleutel opgezet?
eens alle lucht eruit halen, beide kamers leeg, rebound en all even vergeten, dan eens
de positive kamer oppompen en je bevindingen opschrijving in een boekje.
Aangezien je met lucht zoveel kanten op kan is het fijn te weten vanjezelf wat je
goed ligt.
Raad echt aan om het allemaal op te schijven. Ook als je een nieuwe druk erin doet,
even de oude lucht eruit halen, die vergaat namelijk na een tijdje. Plus lucht uit de
huiskamer, opgewarmd, lagere luchtvochtigheid, heeft een andere invloed dan lucht
van topje morzine.
eens alle lucht eruit halen, beide kamers leeg, rebound en all even vergeten, dan eens
de positive kamer oppompen en je bevindingen opschrijving in een boekje.
Aangezien je met lucht zoveel kanten op kan is het fijn te weten vanjezelf wat je
goed ligt.
Raad echt aan om het allemaal op te schijven. Ook als je een nieuwe druk erin doet,
even de oude lucht eruit halen, die vergaat namelijk na een tijdje. Plus lucht uit de
huiskamer, opgewarmd, lagere luchtvochtigheid, heeft een andere invloed dan lucht
van topje morzine.