Sta op het punt m'n fsa chainpimp te vervangen door een truvativ boxguide omdat die fsa chainpimp toch niet echt doet wat er van verwacht word. Een klein bijkomend probleempje is wel dat je een chainguide meestal monteerd op de frame met behulp van die drie boutjes, maar mijn frame is daar niet van voorzien. Nu was ik net op de site van truvativ aan het lezen dat die truvativ boxguide compitabel is op giga pipe's , maw ; enkel op truvativ bottom bracket's . Weet er iemand of deze ook tussen een originele saint (shimano dus) bottom bracket kan geplaatst worden zonder bijkomende problemen ?
Grtz
D 2 Tha V
Truvativ boxguide op saint bottom bracket
Moderator:Beheerders
Ik heb op 2 fietsen de boxguide zitten.
Op 1 fiets zit die met de iscg tabs vast en past er gewoon een shimano bb bij.
Bij de andere fiets paste de shimano bb niet door het gat en heb ik een en ander bij moeten vijlen om het passend te krijgen. Degene die niet past was al een oudere, toen bestonden die shimano lagers nog niet dus ik denk dat ze het hebben aangepast voor de nieuwe types.
maar op de truvativ website staat dat ie compatible is met gxp, en howitzer bb dus die van shimano moeten ook gewoon passen.
Op 1 fiets zit die met de iscg tabs vast en past er gewoon een shimano bb bij.
Bij de andere fiets paste de shimano bb niet door het gat en heb ik een en ander bij moeten vijlen om het passend te krijgen. Degene die niet past was al een oudere, toen bestonden die shimano lagers nog niet dus ik denk dat ze het hebben aangepast voor de nieuwe types.
maar op de truvativ website staat dat ie compatible is met gxp, en howitzer bb dus die van shimano moeten ook gewoon passen.