Velgen Krom !!
Moderator:Beheerders
- Jean-Pierre
Toen ik bij ons in het bos aan het rijden was en toch de moet verzamelde een 360 te doen...( die ik overigens wel in de abflug geland heb ) en ik doe hem, en ik val en sta weer op de 2de x val ik weer en toen waren alle 2 mijn velgen krom... voor zit een slag die niet normaal groot is en achter iets kleiner. De fiets is verzekerd, maar dat is afwachten.
Ik was al van plan om er andere velgen in te zetten namelijk MTX. Maar je hebt natuurlijk altijd beter... maar welke ? suggesties iemand ? graag niet hoger dan 70 euro per velg.
Alvast bedankt.
Jean
Ik was al van plan om er andere velgen in te zetten namelijk MTX. Maar je hebt natuurlijk altijd beter... maar welke ? suggesties iemand ? graag niet hoger dan 70 euro per velg.
Alvast bedankt.
Jean
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Ik waarschuuw je alvast, zelfs de sterkste, lompste velg kan en zal krom trekken als jij een 180 of 360 verkeerd land. Simpelweg omdat een gespaakt wiel niet in staat is om zware zijwaardse klappen op te vangen. Wordt de klap te groot zal de spaakspanning de rest doen en het geheel krom trekken. Natuurlijk speelt ook een rol hoe goed het wiel gespaakt is.
Zweer zelf bij mavic's 823 velgen voor het lompe werk. Niet normaal zo sterk, nu in de aanbieding bij crc http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17131
Zweer zelf bij mavic's 823 velgen voor het lompe werk. Niet normaal zo sterk, nu in de aanbieding bij crc http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17131
- Jean-Pierre
- Jean-Pierre
Ja ik zit al een tijdje te wachten op MTX velgen, maar er is iets met de importeur ! dus afwachten. Tja lomp lomp... ik spring geen bulten van 10m met mijn hardtail maar het is gewoon net verkeerd gegaan jammer genoeg, ik hou het een beetje bij bulten zoals Abflughalle. Ik krijg de kosten van de repartie helemaal van de verzekering terug, dus dat is wel mooi.
Er word weliswaar niks gerepareerd maar toch mooi om nieuwe velgen te kopen.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Jean
Ps. Als iemand toch nog suggesties heeft over velgen, let me know!
Er word weliswaar niks gerepareerd maar toch mooi om nieuwe velgen te kopen.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Jean
Ps. Als iemand toch nog suggesties heeft over velgen, let me know!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
waarom zou het garantie zijn dat de velgen krom zijn? Je hebt het er immers zelf naar gemaakt... Als het een fabricagefout is geweest, dan word het al een ander verhaal. Maar anders kan ik ook naar de shop gaan en nieuwe velgen eisen. Hoogsten hebben ze een soort van crashreplacement service. kun je tegen een kleine vergoeding nieuwe velgen krijgen.
joo 10 punten voor kevinv10 <-- deze keer wel goed.
Maar om op een niet sarcastiche manier in te haken op de post van kevinv10.
Als je een 360 niet goed landt en je beschadigt je fiets, hoe kan dit gedekt worden door de verzekering? dat is in mijn ogen al even belachelijk als daarop garantie verwachten.
Maar om op een niet sarcastiche manier in te haken op de post van kevinv10.
Als je een 360 niet goed landt en je beschadigt je fiets, hoe kan dit gedekt worden door de verzekering? dat is in mijn ogen al even belachelijk als daarop garantie verwachten.
en waar heb ik dan sarcasme over het hoofd gezien?
En ik had door dat de post van kevinv10 sarcastisch bedoeld was, maar was dus om de vergelijking te leggen dat zowel garantie als verzekering bullsh*t is
kevinv10 schreef:Was t geen garantie dat je velgen krom zijn??
Ik zou dat niet pikken hoor... Een beetje fietsenzaak vervangt gewoon je velg en de spaken krijg je er dan gratis bij als die ook krom zijn.
hiermee bedoelde ik dus dat ik zowel die verzekering als het verkrijgen van garantie niet reeel vindt.Djamgils schreef:Maar om op een niet sarcastiche manier in te haken op de post van kevinv10.
En ik had door dat de post van kevinv10 sarcastisch bedoeld was, maar was dus om de vergelijking te leggen dat zowel garantie als verzekering bullsh*t is
Laatst gewijzigd door Djamgils op wo jan 02, 2008 5:15 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat dit een serieuze post is heb je een volle vrachtwagen sarcasme over t hoofd gezienkevinv10 schreef:Was t geen garantie dat je velgen krom zijn??
Ik zou dat niet pikken hoor... Een beetje fietsenzaak vervangt gewoon je velg en de spaken krijg je er dan gratis bij als die ook krom zijn.

SlapHappy
Wat ga je de verzekering vertellen "stillridingbmx"? "ja ik was een 360 aan het maken en nu is mijn wiel krom, mag ik nieuwe velgen???" vraag jedan na de winter ook altijd: "ik heb de hele winter getraind en ik vind dat ik nu van jullie een nieuwe ketting en cassette hoor te krijgen, maken jullie ff 80 euro over?"

- Jean-Pierre
Erg grappig, dat is allemaal goed gelukt. Mijn verzekering weet dat het een fiets is om Tricks mee te doen! De verzekering die ik afgesloten heb is voor Moutainbikes en daar zit bij in dat er meer verzekerd word dan menig fiets... dus krijg mijn velgen vergoed.Ninkoo schreef:Wat ga je de verzekering vertellen "stillridingbmx"? "ja ik was een 360 aan het maken en nu is mijn wiel krom, mag ik nieuwe velgen???" vraag jedan na de winter ook altijd: "ik heb de hele winter getraind en ik vind dat ik nu van jullie een nieuwe ketting en cassette hoor te krijgen, maken jullie ff 80 euro over?"
![]()
![]()
Maar ik snap eerlijk gezegt niet wat er zo grappig

Is het nu nog steeds zo grappig ?
Owja en ik 'train' niet en rij binnen, rij SS dus cassete's doe ik niet aan.
Groeten
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Garantie en verzekering zijn uiteraard 2 verchillende dingen. Zolang je bereid bent de juiste premie te betalen, kan je alles verzekeren wat je wil.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be