Pike vs ... (Domain?)
Moderator:Beheerders
Ik zit te denken aan een vork met wat meer travel dan wat ik nu heb (pike, 140mm) voor in mijn Enduro. De Pike doet het goed dus er is geen haast bij.
Ik zat te denken aan een Domain 318 met 115-160mm veerweg
Of denken jullie dat de Pike een betere vork is kwa prestaties?
andere suggesties zijn welkom (Marzo,Fox e.d)
Ik zat te denken aan een Domain 318 met 115-160mm veerweg
Of denken jullie dat de Pike een betere vork is kwa prestaties?
andere suggesties zijn welkom (Marzo,Fox e.d)
-
de domain staat bij de freeride vorken bij rockshox. dit wil natuurlijk niet zeggen dat die niet geschikt is voor enduro maar het gewicht helpt niet mee.
De domain(318) is op basis van motion control demping, hetzelfde dus als de pike. Het zou kunnen dat de domain toch anders aanvoelt omdat ze die misschien meer voor freeride hebben getuned (weet niet of dat echt zo is)
De lyrik is een stukje lichter dan de domain en is op basis van mission control demping. De mission control demping maakt het mogelijk om high en low speed compressie appart te verstellen. (low speed verstelling is weinig van te merken op mijn totem) verder heeft de lyrik ook de floodgate.
Bij de lyrik zou ik denk ik voor de solo air kiezen, problemen met de 2 step zijn dacht ik nog niet opgelost. Ook is de solo air het lichtste en beter af te stellen ten opzichte van een beperkte keuze uit staalveren.
hoe dan ook is kwaliteit belangrijker dan quantiteit. oftewel beter 140mm goede veerweg dan 200mm slechte veerweg.
De domain(318) is op basis van motion control demping, hetzelfde dus als de pike. Het zou kunnen dat de domain toch anders aanvoelt omdat ze die misschien meer voor freeride hebben getuned (weet niet of dat echt zo is)
De lyrik is een stukje lichter dan de domain en is op basis van mission control demping. De mission control demping maakt het mogelijk om high en low speed compressie appart te verstellen. (low speed verstelling is weinig van te merken op mijn totem) verder heeft de lyrik ook de floodgate.
Bij de lyrik zou ik denk ik voor de solo air kiezen, problemen met de 2 step zijn dacht ik nog niet opgelost. Ook is de solo air het lichtste en beter af te stellen ten opzichte van een beperkte keuze uit staalveren.
hoe dan ook is kwaliteit belangrijker dan quantiteit. oftewel beter 140mm goede veerweg dan 200mm slechte veerweg.
-
- Contacteer:
Dit is een bekend probleem bij Pike's van vòòr 2005,de nieuwere types hebben een verbeterde arch of hoe noem je dat ding wat de linker en rechterpoot met elkaar verbind..............Die hebben dat probleem dus ook niet meer.Jaspero heeft volgens mij ook het nieuwere type Pike in zijn Enduro zitten.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!