schroefdraad pedalen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Djamgils
Contacteer:
schroefdraad pedalen

Bericht door Djamgils » ma okt 15, 2007 8:44 am

ik zou graag jullie mening willen hebben over dit setje pedalen.
Op de foto zie je dat het rechter pedaal een diameter van 13.9mm heeft en het linker pedaal een diameter van 14.1mm.
Denken jullie dat dit pedaal te gebruiken is in een crankstell zonder steel inserts?

De reden dat ik dit opmeet is omdat dit een nieuw setje voor garantie is, want de vorige set heeft 2 rechter cranks opgevreten.

http://img168.imageshack.us/my.php?image=pedalbp8.jpg

fucalot

Bericht door fucalot » ma okt 15, 2007 8:52 am

Draai ze erin en als het niet goed aanvoelt, heb je een probleem. Als ie er soepel indraait, heb je geen probleem. Wat loctite erop en je hoeft er nooit meer aan te komen.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma okt 15, 2007 9:53 am

het erin gaan is het probleem niet. het probleem is dat het schroefdraad een kleinere flankoppervlak heeft en daardoor minder sterk is.

eigenlijk wil ik graag bevestiging hebben dat het een productiefout is en dat wanneer ik deze pedalen monteer het wederom na 3 uur fietsen kapot is. Ik denk zelf dat dit het geval is maar het is altijd goed om dit bevestigd te krijgen.

Is deze afwijking in diameter en daardoor flankoppervlak toelaatbaar of afkeur?

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma okt 15, 2007 4:01 pm

Over wat voor set pedalen hebben we het eigenlijk? Budget of "echte"?

Zo te zien is de bovenste schroefdraad ergen's ingedraaid waardoor de bovenkant van de draadeind vlak werd gedrukt, hetgeen met de onderste niet zo is aangezien de randen nog vrij scherp zijn.

Omdat je al eerder last had van opgevreten draadeind zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de zooi retouneren.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma okt 15, 2007 4:05 pm

ik wil geen merken noemen omdat het misschien geen productie fout is en ik toevallig de enigste ben die er last van heeft maar het zijn pedalen van rond de 100 euro, dus geen budget zooi.

Op de pedalen zelf kun je ook nog tangentiale groeven zien staan, voor mij lijkt het daardoor dat ze de as te ver hebben afgedraaid en vervolgens draad hebben gesneden.

Ik wil eerst zeker weten dat er niks mis is met dit schroefdraad voordat ik weer een crankstel kapot maak. heb al gemaild naar de shop maar nog geen reactie.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di okt 16, 2007 4:29 pm

heb vandaag geprobeerd om de pedalen te monteren.
had ik niet moeten doen... bij het vastzetten stripte het draad van de crankset. gelukkig heb ik nog een reserve crankset anders had het weekendje winterberg niet kunnen doorgaan.

Als ze voor garantie moeilijk gaan doen dan krijgen jullie het merk en type wel te horen. heb zowieso al weinig vertrouwen meer in deze pedalen.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 16, 2007 5:17 pm

Had jij in augustus niet ook al problemen met jouw Atomlab Aircorp Slim Line pedalen??? :oops:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di okt 16, 2007 5:18 pm

hmm dat heb je goed onthouden.

wilde het niet zeggen voordat er geruchten zouden rondgaan terwijl het eventueel maar om een aantal slechte gaat.

Maar het zijn dus idd de atomlab aircorp pedalen die al een hone en 2008xt crankstel kapot hebben gekregen.

Plaats reactie