FReewheel!

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Razor0
Contacteer:
FReewheel!

Bericht door Razor0 » vr okt 12, 2007 5:29 pm

Is misschien een hele dom vraag :oops: maar wat doet het nou precies als ik op mijn ss fiets een heel duur freewheel zet???wat is het nut??wordt de tik dan harder??er zit nu een alutech ss freestyle naaf in.

thnx voor de reacties :arms: :D
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Gène

Bericht door Gène » vr okt 12, 2007 6:52 pm

Wat wil je veranderen? Je freewheel of naaf? Je freewheel kan alleen vervangen worden door een orgineel.

Als je nieuwe naaf kiest, zijn de opties breed. Van een Chris King tot een DMR.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Razor0
Contacteer:

!

Bericht door Razor0 » vr okt 12, 2007 9:13 pm

ooh ok nee iemand zij als ik op die naaf een ander freewheel zetten dat er dan wat veranderde :P

mzzzl
"Lets ride BITCHES'

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » za okt 13, 2007 9:40 am

is het deze?
Afbeelding

want daar kun je geen ander freewheel op zetten, alleen een anders singlespeed kransje en dus blijft het geluid hetzelfde ;)
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

Razor0
Contacteer:

.

Bericht door Razor0 » za okt 13, 2007 9:47 am

hij lijkt er wel verdomd veel op maar volgens mij is die van mij net iets anders maar weet niet zeker
"Lets ride BITCHES'

Mathias

Bericht door Mathias » za okt 27, 2007 12:25 pm

Ten eerste ; als je het freewheel wilt vervangen maakt dit niet veel uit welk het is , zorg wel dat je het juiste aantal tanden kiest

ten tweede ; als je een duur freewheel koopt zal dit meer aangrijpingspunten hebben en normaal ook meer pallen . ( wat interessant is voor trial ) . Als je trapt zal je rapper aangrijpen op het freewheel en dus ook op je achterwiel

je bent het beste af met een freewheel die niet om de 2 seconden hoeft vast te slaan ..... vb eentje van Monty of Try All

enkele zeer goede zijn : Monty , Echo , Try All ( 108.9 ) , White Industries ENO Trial freewheel

Greetz Mathias 8)

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo okt 28, 2007 11:17 pm

Als de OP de genoemde alutech naaf heeft dan kan ie er geen freewheel opzetten. Alleen maar een ander kransje.

Kijk eens op MTBR.com daar staat genoeg info over freewheels in het singlespeed forum.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Mathias

Bericht door Mathias » ma okt 29, 2007 8:48 am

Ja dat weet ik , je kan ook met een freewheel vooraan rijden ..... kost je wel weer wat geld voor trapas en cranks ........ :D

Plaats reactie