Alvast bedankt voor de reacties

Moderator:Beheerders
Copy that!Het TUIG schreef:Omspaken met nieuwe spaken gaat wel gemiddeld 64 keer makkelijker.
En voor de kosten zou ik het ook al niet laten.
cyberhawk schreef:waar koop jij spaken van 60 euro per setje ?![]()
of ligt het eraan dat ze 20 inch en zijn geen gangbare maat is altijd duurder ?
ik ben meestal 15-20 euro kwijt.. 24-26inch ?
Dat valt wel mee hoor, het beetje buigen dat je doet om de spaak door het oog van de naaf te halen kan geen kwaad. Het is eerder het opspannen en rijden dat een een spaak doet verslechten. Daarnaast breken de meeste spaken gewoon, omdat de spaningen in een wiel niet gelijk waren. Daarom is het van belang een losse spaak altijd te laten reparenen. Die losse spaak neemt dan geen krachten op en de andere nemen die krachten over, waardoor een spaak sneler kan breken. De brekende spaak heeft dan teveel krachten moeten verwerken.Rubenio schreef:@ gène
Dat is logisch idd maar is het niet vooral zo dat als de wielen echt "superstrak" zijn opgespaakt? En als ik zie hoe ver mensen hun spaken soms doorbuigen om ze in te spaken , brengt dat geen schade toe?
Normaal gesproken zijn juist de lichtere spaken duurder en de dikke juist goedkoop. Lichtere spaken zijn vaak double of triple budded. Dat houd in dat ze in het midden en uiteinde een andere diameter hebben. Die bewerking kost meer. Vandaar de duurdere prijs. Het gebruik van hoogwaardigere materialen kan de spaak ook goedkoper of duurder maken.Razor0 schreef:ok dus ik kan beter nieuwe spaken erin doen dan want er zitten nu best dure spaken in en ze zijn ook een dikkere maat dan standaard spaken dus zal denk ik best wel duur zijn maar als het niet verstandig is ze nog een keer te gebruiken koop ik gewoon nieuwe:D