Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
zerocool - Berichten:93
verlagen voorvork
Bericht
door zerocool » do jul 05, 2007 7:50 pm
ik heb een voorvork met behoorlijk wat travel en wil dit eigenlijk aan kunnen passen.. Op een duits forum kom ik wat tegen dat je een vork kunt "verlagen" en zo de veerwerk wat verkorten.. Weet iemand hier misschien iets van?
Zou wel makkelijk zijn als ik dat zelf zou kunnen, dan kun je de vering op de baan aanpassen..

carpe diem quam minimum credula postero
-
Enduro - Berichten:3266
Bericht
door Enduro » do jul 05, 2007 7:53 pm
het zou misschien wel nuttig zijn om te zeggen welke vork je hebt.
ja wel vet, bovenaan de dh je vering langer zetten en beneden weer korter voor de 4X. gereedschapskistje op je rug en gaan.
-
Bericht
door zerocool » do jul 05, 2007 7:55 pm
Enduro schreef:het zou misschien wel nuttig zijn om te zeggen welke vork je hebt.
ja wel vet, bovenaan de dh je vering langer zetten en beneden weer korter voor de 4X. gereedschapskistje op je rug en gaan.
super monster
ik heb ze gezien in een banshee scream... die waren met 8 cm verlaagd...
http://www.pinkbike.com/photo/626117/carpe diem quam minimum credula postero
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » do jul 05, 2007 9:44 pm
uhm, het enigste nut van een super monster is belachelijk veel travel hebben. Als je die koopt en hem vervolgens in wilt korten heb je toch echt je geld verspild. Weet niet hoeveel het gekost heeft maar je kon dan beter meteen een vork kopen die bij je past.
had gewoon een vork met u-turn of iets dergelijks gekocht. weer eenzelfde actie als goedkoop een long cage X-0 kopen en er dan achter komen dat je medium of short cage nodig hebt.
-
Reprox
Bericht
door Reprox » vr jul 06, 2007 6:53 am
U-turn op Rock Shox vorken..
Lekker opkrikken bij grote hindernissen!
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
Ironhorse Erik - Berichten:409
-
Contacteer:
Bericht
door Ironhorse Erik » vr jul 06, 2007 2:32 pm
Geloof me het is de meoite waard om die vork ter verlagen.........
Volgens mij is er een kant en klare kit voorhanden
Als die er niet is kun je alles zelf opentrekken en hop de zaag erin.
E
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » vr jul 06, 2007 3:18 pm
waarom is die vork maar 2 jaar lang geproduceerd als het zo de moeite waard is?
-
Bericht
door zerocool » vr jul 06, 2007 4:17 pm
ik ga niet discussieren over de zin of onzin van een supermonster...
voor mij heeft deze zin.. PUNT
ik heb een frame gevonden wat een instelbare achterveerweg heeft van 22 tot 30 cm.. zou perfect zijn als dat met de voorkant ook ging... toch maar eens even op het duitse forum kijken... alleen is mijn duits niet so goed.

-
crazyfuck - Berichten:634
Bericht
door crazyfuck » vr jul 06, 2007 6:25 pm
laat is een foto van je frame en je vork zien aub. (just curious)
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » vr jul 06, 2007 9:42 pm
het zal volgens mij nooit zonder gereedschap verstelbaar kunnen worden.
je zou misschien kunnen kijken of een veer van een monster T ofzo past. gebaseerd op stanchion diameter moet dat wel passen. maar weet het niet zeker.
in een frame met zoveel veerweg zou het kunnen, maarja dan kun je ook weer over de zin van dat frame gaan discussieren.
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » vr jul 06, 2007 11:40 pm
zerocool schreef:ik ga niet discussieren over de zin of onzin van een supermonster...
voor mij heeft deze zin.. PUNT
ik heb een frame gevonden wat een instelbare achterveerweg heeft van 22 tot 30 cm.. zou perfect zijn als dat met de voorkant ook ging... toch maar eens even op het duitse forum kijken... alleen is mijn duits niet so goed.

KIJK, het is gewon zo, je kan em met flink gereedschap en heel wat tijd wel verlagen, maar dan wordt het moeilijk om 'em te verhogen EN dat gaat weer veel tijd kosten, dus niet zo van "Oh een rotsiger parcours laat ik maar de grote veerweg aanzetten". En zo'n heel ingenieus systeem verzinnen waarbij het trapsgewijs gaat, DAT GAAT GEWOON NIET, die vorkfabrikanten hebben dat ook niet zo 1, 2, 3 verzonnen.
DUS als je de vork 1x wilt verlagen en dan daarna niet meer wilt verhogen, ja dat kan. Als je 'em tijdens en na een rit wilt verlagen/verhogen, zo makkelijk gaat dat niet.
-
Bericht
door zerocool » za jul 07, 2007 8:05 am
crazyfuck schreef:laat is een foto van je frame en je vork zien aub. (just curious)
zal zsm een foto van mijn vork maken, maar het frame heb ik nog niet.. enige frame wat gebouwd wordt voor de SM is de richi hulk
http://www.richi-engineering.de/bike/hulk_tech.htmcarpe diem quam minimum credula postero
-
vrx - Berichten:704
Bericht
door vrx » zo jul 08, 2007 7:21 pm
zo, dat mag wat kosten 2 keer fox dempertjes, eens rekenen..................
HYDRATE OR DIE!!
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » zo jul 08, 2007 7:24 pm
heb je al bedacht wat je met je vork gaat doen?
-
Bericht
door zerocool » ma jul 09, 2007 10:15 am
Djamgils schreef:heb je al bedacht wat je met je vork gaat doen?
ik hou hem zo.. heb al wat mailtjes naar winkels gestuurd of er een travel kit voor de SM te krijgen is.. Ik ga eerst mijn RM7 opbouwen
Eerst weer sparen voor dat frame, is idd niet goedkoop...
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » ma jul 09, 2007 10:28 am
sparen voor dat frame :shock: je gaat me toch niet vertellen dat je zon richi geval gaat kopen.
Kan me niet voorstellen dat met die fiets te rijden valt, behalve hucken. maarja dat is ook geen fietsen.
-
Bericht
door zerocool » ma jul 09, 2007 10:57 am
Djamgils schreef:sparen voor dat frame

je gaat me toch niet vertellen dat je zon richi geval gaat kopen.
Kan me niet voorstellen dat met die fiets te rijden valt, behalve hucken. maarja dat is ook geen fietsen.
nee, daar kun je ook niet mee fietsen.. weet nog niet wat het gaat worden.. maar een frame kost al gauw meer dan 1000 euro.. en die heb ik helaas niet zo even klaar liggen..
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » ma jul 09, 2007 10:59 am
nu kan ik het echt niet meer volgen. Je hebt een RM7? welke vork gaat daar dan in?
En als die super monster niet in de rm7 gaat waarvoor heb je die vork dan gekocht?
-
Bericht
door zerocool » ma jul 09, 2007 11:44 am
Djamgils schreef:nu kan ik het echt niet meer volgen. Je hebt een RM7? welke vork gaat daar dan in?
En als die super monster niet in de rm7 gaat waarvoor heb je die vork dan gekocht?
in de RM7 komt een shiver... Voor die SM moet ik nog een frame kopen.. De RM7 is niet echt geschikt voor de SM..
-
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » ma jul 09, 2007 12:01 pm
en wat verwacht je te kunnen doen met een frame dat geschikt is voor een SM? Hier in nederland valt er niet veel te hucken tenzij je alles to flat doet.
Meestal koop je toch een frame dat bij je gebruik past en kies je daarbij weer een vork en laat je toch niet de vork het gebruik bepalen.
-
Bericht
door zerocool » ma jul 09, 2007 2:59 pm
Djamgils schreef:en wat verwacht je te kunnen doen met een frame dat geschikt is voor een SM? Hier in nederland valt er niet veel te hucken tenzij je alles to flat doet.
Meestal koop je toch een frame dat bij je gebruik past en kies je daarbij weer een vork en laat je toch niet de vork het gebruik bepalen.
daarom ga ik de RM7 ook als eerste opbouwen, die zal ik het vaakste gebruiken... naast mijn fuel90...
De fiets voor de SM zal idd niet zo vaak gebruikt worden.. is vooral voor de vakantie en de simpele drops die ik hier nog wel eens doe...