Welke fietspomp? (vloermodel)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
scouby
Welke fietspomp? (vloermodel)

Bericht door scouby » za jun 16, 2007 7:09 pm

Op dit moment gebruik ik een ouderwetse pomp, die voor 10 eurie bij de halfords te verkrijgen is. Hij hapert een beetje en eigenlijk wil ik graag weten hoe hard ik m'n net nieuwe mtb bandjes oppomp :)

Ik heb hier al wat gevonden over vloerpompen: http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... hlight=sks

Daar wordt de SKS Rennkomperssor aangeprezen. Nu is m'n vraag... Zijn er nog andere opties? En is een plastic voet echt zo slecht / gaat die zo snel kapot? Een manometer aan de bovenkant lijkt me sowieso handiger dan aan de voet van de pomp. Is dan de SKS Air Works Control een goede optie, iemand ervaringen mee?

Kan niet geloven dat ik een topic start over een POMP :? Maar als je dan toch 30 / max 50 euro gaat uitgeven, wil je toch wel de juiste hebben! :)

Hoor graag jullie ervaringen!
Een Giant NRS-3, XT afgemonteerd en in de schuur nog een Scott Octane FX1 ;)

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za jun 16, 2007 8:16 pm

Ik heb een met een manometertje.Van CORDO. Iets van 20 euro! Past op elk ventiel en is echt perfect van kwaliteit vind ik:)
Afbeelding

Sven

Bericht door Sven » ma jun 18, 2007 8:22 am

Ik heb nu deze: Joe Blow Sport
Afbeelding

In het zwart met gele letters.
Eerst heb ik model eronder gehad, maar door vocht (eigen schuld, water door de schuur en niet opruimen) is die kapot gegaan.

Fijn pompje, bij Salden voor 26,95 gehaald. Tweezijdige ventielkop voor Presta / Schräder, de andere zijde is voor de bijgeleverde verloopnippels (luchtbed, voetbal).

Inclusief manometer, die tot een tiende bar nauwkeurig is.

vrx

Bericht door vrx » zo jul 08, 2007 7:22 pm

SKS period!
HYDRATE OR DIE!!

scouby

Bericht door scouby » zo jul 08, 2007 8:57 pm

Bedankt voor alle reacties...

Ik heb de Topeak - Joe Blow Sprint besteld. Zal nog even laten weten hoe hij bevalt!
Een Giant NRS-3, XT afgemonteerd en in de schuur nog een Scott Octane FX1 ;)

Plaats reactie