Slotje aub
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Zoals de titel het zegt : welke vork van de 3 is he tmeest gepast bij mijn gebruik :
Gebruik : vooral dirt/street en soms ook wat shore rijden in winterberg en andere plekken.
-RS argyle
-Rs pike coil
-Rs Domain
Deze vorken zijn voor in men toy te steken.
Gebruik : vooral dirt/street en soms ook wat shore rijden in winterberg en andere plekken.
-RS argyle
-Rs pike coil
-Rs Domain
Deze vorken zijn voor in men toy te steken.
Laatst gewijzigd door thomasmb op ma mei 07, 2007 7:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een Pike 426 u-turn in mn fiets zitten... Prima vork, eigelijk 1 van mijn betere vorken wat ik ooit gehad heb!
Ondanks de standaard veren in zitten, zodat het allemaal vrij soft gaat.
Maar dat is puur een gewenning inmiddels.
Denk er wel aan dat het een AM vork is! Het zijn meestal de 2005 Pikes die breken..
Als je goed zoekt kom je zo aan een Pike! +/- 300 euro
Groeten,
Daan
Denk er wel aan dat het een AM vork is! Het zijn meestal de 2005 Pikes die breken..
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
- Contacteer:
Bedankt voor de informatie !Reprox schreef:Ik heb een Pike 426 u-turn in mn fiets zitten... Prima vork, eigelijk 1 van mijn betere vorken wat ik ooit gehad heb!
Groeten,
Daan
Ja ik weet dat het een allmountain vork is maar zij is eigelijk perfect voor wat ik zoek :
Kleine veerweg voor te dirten en wat meer veerweg voor op nortshore in winterberg enz !
Ik denk dat ik dan maar eens rustig ga uitkijken naar een 2dehhands vorkje

Maar euhm ik had 24 Bicycles gemailt ivm de veerweg op de toy en ik kreeg een vrij vaag antwoord :
"Hi Dude,
Please check all the information concerning this frame in the catalogue attached.
200 mm is too big.
Xavier
"
Had ff een cataloog met technische gegevens doorgestuurd maar aan die tabel word ik er niet wijzer van ...
bij 26" wielen heeft de cataloog het over 100 t.e.m. 150mm veerweg.
Iemand enig idee ?
-
-
- Contacteer:
Nee het zit anders als je 24" rijd mag je meer of minder steken ( als ik de tabel snap toch :p )Steelhead Rider schreef:Wat snap je er precies niet aan dan?..Volgens mij is 't toch gewoon zo dat je 100 tot 150mm erin kan stoppen?..Overigens heb ik wel Toys gezien met veel meer dan dat, maar hoe lang die het overleefd hebben weet ik niet
maar probleem opgelost !
ga een keertje naar Pat van ABC bellen die zal da zeker we lweten !

Grappig, ik heb een soortgelijke zoektocht gehad 
Heb je al eens naar de Marzocchi ATA's gekeken ? 66, FR1, of AM1 (uit m'n hoofd).
Vind de prijzen voor nieuwe vorken tegenwoordig echt belachelijk, er lijkt bijna geen middensegment meer te zijn, alleen Manitou maakt nog betaalbaar leuk spul lijkt het wel..maarja.
Ik ben zelf bij een tijdelijke Z1FR3 uitgekomen, helemaal niet verstelbaar

Heb je al eens naar de Marzocchi ATA's gekeken ? 66, FR1, of AM1 (uit m'n hoofd).
Vind de prijzen voor nieuwe vorken tegenwoordig echt belachelijk, er lijkt bijna geen middensegment meer te zijn, alleen Manitou maakt nog betaalbaar leuk spul lijkt het wel..maarja.

-
- Contacteer:
Segunda3 schreef:Grappig, ik heb een soortgelijke zoektocht gehad
Y heb een 66 op men demo maar veerweg van deze vorken is iets te groot + vind ze een beetje te "heavy" voor dirt en dergelijke :p
En mja de allmountain reeks kennik zeker maar nee danku

Toch bedankt voor de reactie
Ik heb alleen maar ervaring met de manitou sherman breakout plus. Daarnaast heb ik weleens stukjes op andere merken/ typen vorken gereden maar niet langdurig.
Mijn sherman heeft SPV demping. Hij werkte compleet ruk in het begin. Heel duidelijke doorslag van spv ventiel, heel veel compressie, veel rebound.
Op mtbr staat er uitleg over hoe spv werkt en hoe je het kunt aanpassen. Nu is het echt een super vork. Heel licht, alles valt af te stellen, deels intern.
Ook de vorken met TPC zijn compleet te tunen.
Mijn sherman heeft SPV demping. Hij werkte compleet ruk in het begin. Heel duidelijke doorslag van spv ventiel, heel veel compressie, veel rebound.
Op mtbr staat er uitleg over hoe spv werkt en hoe je het kunt aanpassen. Nu is het echt een super vork. Heel licht, alles valt af te stellen, deels intern.
Ook de vorken met TPC zijn compleet te tunen.