howitzer ivm kettinglijn & shiftguide

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
fredo
howitzer ivm kettinglijn & shiftguide

Bericht door fredo » do apr 19, 2007 2:23 pm

Ik zie op de site dat er 2 soorten kettinglijnen in de truvativ howitzer zijn: 51 en 56 mm. Op wat slaat dat eigenlijk? Hoe weet ik welke ik nodig heb?

Ik zou hem gebruiken in een 68mm BB, ev met een shiftguide (ben ik nog niet uit). Ik vermoed dat ik de 56 nodig heb zonder shiftguide en de 51 met shiftguide, mer ben niet zeker...

en dan nog iets:
Ik zou dus een double rings crankset monteren, eventueel met shiftguide. Maar heeft die shiftguide eigenlijk veel nut?

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr apr 20, 2007 8:19 am

Heb ook een shiftguide,over de kettinglijn moet ik je een antwoord schuldig blijven,maar een shiftguide heeft wel degelijk nut.
Je ketting wordt aan de onderzijde gelijd over een rolletje en aan de bovenzijde kan de ketting ook niet weg omdat het geheel daar is afgesloten d.m.v. een rubberblok achtig iets.De werking is goed,ik heb er geen problemen mee,schakelen gaat ook prima.(freeride)
Ook goede ervaring met''blackspire stinger''trouwens.Deze heeft alleen aan de onderzijde een rol en boven niets,maar werkt prima.(enduro)
E-13 heeft ook een prima''Double Ring Security''in de collectie zitten,is alleen vele malen duurder als beide bovenstaande oplossingen tesamen.

Grtz en succes ermee
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

fredo

Bericht door fredo » vr apr 20, 2007 10:40 am

het geval is dat ik nu met enkel met een 38tands blad zit maar ik wil ook eens een klimmetje meepikken. Dat gaat meestal toch nog sneller dan te voet...

mss toch maar shiftguide bijkopen, hij staat voor 30€ op bikemailorder. Is wel weer geld, maar toch niet zo veel.

Ik heb nog eens naar die kettinglijn gekeken. Het valt me op dat er de truvativ-site niets staat over aslengte zoals er bij shimano 113, 118 en 121 is. Zou men bij truvativ dit bedoelen?

Plaats reactie