Ervaring Pace vorken?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
alain
Ervaring Pace vorken?

Bericht door alain » ma mar 12, 2007 8:02 pm

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met Pace vorken?
Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom ;)

Vooral over de RC41 C

Ik heb een tijdje geleden een SC Superlight frame overgekocht van een mede DP'er (madristra666)
en daar steekt momenteel een oude(re) RS Psylo C in.
Die vork doet het wel, maar ik zou toch liever iets lichter/exclusiever gaan, en Pace blijft toch een mooi stukje techniek ;)

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo mar 14, 2007 10:42 pm

Enkel met een RC36 ProClass...

Van mij mag Pace wel een RC BMX vork uitbrengen... Axima/Carbotech heft van de 26" nú ook een 20" versie.
RIDERS READY?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do mar 15, 2007 6:56 am

Niet gebasseerd op eigen ervaring, maar ik weet dat de types van 2-3 jaar terug erg snel problemen kregen op de dichtingen van de lucht/oliekamers. Het leek af en aan te zijn met Pace, ik zou me inderdaad ook goed verdiepen in de fijne details daarvan voor ik een vork zou kopen.
---www.cjmedia.nl---

alain

Bericht door alain » do mar 15, 2007 8:00 am

Daarom net,
ik heb al vaker gehoord van lekkende dichtingen.
Alleen als je gaat kijken op mtbr.com dan vind je geen slechte reactie,
maar in hoeverre kan je de reacties op mtbr.com geloven?

Maar ik struin het net nog wel verder af, het is niet zo dringend en ik moet toch nog even wat bijsparen ;)

M@lphy

Bericht door M@lphy » do mar 15, 2007 7:29 pm

Zou opgelost moeten zijn ipv. een toeleverancier off-spec. aanleverde seals zou PACE deze nú zelf maken o.i.d.
RIDERS READY?

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » do mar 15, 2007 7:49 pm

heb nu 2 keer pace vork eerts RC39 06 die had lekkende dichtingen die heb ik laaten maaken voor niks en nu is hij super en nu heb ik RC39 C-type 07 die lekt niet en veder doet hij het super

zonoskar

Bericht door zonoskar » do mar 15, 2007 8:55 pm

Ik kan best geloven dat een Pace goed rijdt, maar doet ie dat over 5 jaar ook nog? Mijn Fox wel. En ik verwacht van mijn nieuwe Fox niet minder. Robin zegt dat z'n vork al 2 keer terug geweest is, en dat komt altijd onverwacht en natuurlijk net als jij een lekkere tour gepland hebt. Mijn Fox is alleen bij de dealer geweest voor onderhoud, verder niets. In de bikefreak (nieuwe NL MTB blad) staat een duurproef met de Pace vorken, de PC40 en de PC39XC. Die eerste is vervangen door olie lekkage (na 2000 km al) en de 2de heeft serieuze slijtage aan de binnenpoot coating (na 5000 Km). er moet wel bij gezegd worden dat de vork geen onderhoud heeft genoten, dus eea kan overdreven zijn en hoeft niet perse bij je eigen exemplaar voor te komen. Aan de andere kant, aan de coating van mijn 5 jaar oude Float is geen slijtage te zien.

Plaats reactie