DT-swiss
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Ik ben op zoek naar de DT-Swiss Alpine III spaken. Mijn LBS kan ze bestellen echter alleen per 100 in een maat. En aangezien ik er 18 in de ene en 18 in de andere maat nodig heb vind ik dat een beetje overkill.
Wie weet waar ik deze spaken in een kleiner aantal kan halen?
Wie weet waar ik deze spaken in een kleiner aantal kan halen?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Stuur me even een mailtje met de lengtes die je nodig hebt, wellicht kan ik je helpen .......
Mag ik trouwens vragen waar je deze 'tandem-spaken' voor nodig hebt?
hubertvandam@hotmail.com
Mag ik trouwens vragen waar je deze 'tandem-spaken' voor nodig hebt?
hubertvandam@hotmail.com
- didadunlop
Ik heb toby al een mailtje gestuurd. Eens kijken wat het allemaal gaat kosten. Ik wacht even af of hij eraan kan komen.
Ik ben bezig met een trekking fietsje en gezien mijn gewicht en bijkomende bagage vind ik wat steviger wielen wel prettig.
Ik ben bezig met een trekking fietsje en gezien mijn gewicht en bijkomende bagage vind ik wat steviger wielen wel prettig.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
'Dishless' en 'flensafstand' zijn de kernwoorden als het gaat om wielsterkte, in mijn optiek.didadunlop schreef:vind ik wat steviger wielen wel prettig.
Momenteel fiets ik op een fiets met een SingleSpeed naaf met 6 kransjes, stapjes iets groter dan een gewoonlijke 11-32 cassette, en dus een symetrisch wiel. Met een 'paraplu' gespaakt wiel verlies je zoveel sterkte (herinner je je de XT/ Mavic wielset in je RIG nog?)

Een droom, als je echt 9 speed wilt, zou een 150mm achternaaf zijn met gewone / geared body. Dan heb je een sterk wiel én 9 speed, kettinglijn is ook gewoon in orde dan. Zoiets zou je kunnen doen met een custom frame en bijv een DT FR naaf.
- didadunlop
Yups Ik wil ook eigenlijk uitkomen bij een Hope naaf met 4 kransjes. Hoe zou het werken met 4 kransjes achter en twee voor? Maar dat is nog even toekomst muziek..
Wat zijn eigenlijk de maten van de hope naaf? flensafstand etc. Dan kan ik even kijken welke spaaklengte daarbij hoort.

Wat zijn eigenlijk de maten van de hope naaf? flensafstand etc. Dan kan ik even kijken welke spaaklengte daarbij hoort.
- didadunlop
goh,
ik heb een 150mm achternaaf en 9 speed.
Sterk al wat je wil, maar de kettinglijn is toch niet ideaal voor de kleinere kransjes.
maw. In theorie klopt t wat je zegt, in de praktijk komt er nog een en ander bij kijken....
ik heb een 150mm achternaaf en 9 speed.
Sterk al wat je wil, maar de kettinglijn is toch niet ideaal voor de kleinere kransjes.
maw. In theorie klopt t wat je zegt, in de praktijk komt er nog een en ander bij kijken....
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing