easton EC90 XC stuur met bar-ends??

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Orbea
easton EC90 XC stuur met bar-ends??

Bericht door Orbea » ma dec 18, 2006 10:26 pm

Volgens de site van easton is het afgewezen barends te monteren op dit stuur..

specialized monteerd in zijn carbon sturen aluminium eind doppen zodat er sterkte in het stuur komt..

het gaat om dit stuur

Afbeelding
Weight / Length 99 grams / 560 mm (22 in.)
Sizes: 25.4 and 31.8 mm, 3° bend
Color: New carbon unidirectional design
Features:

* Proprietary CNT technology Extremely high impact strength
* Excellent vibration damping
* Reinforced stem and brake lever clamping zones
* Not compatible with bar ends
* Limited lifetime warranty

en deze barends maar dan in zwart en zonder die schuine doppen bovenin.. dit worden gewoon vlakke

Afbeelding
• 3D gesmeed aluminium, CNC bewerkt • Lengte: 85 mm • Lichtgewicht: 62 gr./pr. • Kleuren: HP grijs, zwart

garantie vervalt natuurlijk.. enne zou t dit risico waard zijn?

nu heb ik dezelfde barends op het PRO XCR bart brentjes stuur zitten.. dit is alu maar zo flinterdun..

PS ik wil het stuur ook nog inkorten...
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000

^oZ

Bericht door ^oZ » ma dec 18, 2006 11:09 pm

Zolang je die doppen monteert en die barends niet te lang zijn (zoals deze) denk ik dat het geen enkel probleem zal zijn..

zonoskar

Bericht door zonoskar » di dec 19, 2006 12:22 am

Koop een Raceface Next LP stuurtje en je krijgt er van die doppen bij. Mijn stuurtje weegt 105 gram (zelf gewogen) en de doppen 5 gram per stuk. Je bent dan ongeveer net zo zwaar en je houdt de garantie. Het RF stuur heeft wel 5° bend....

Afbeelding

Je hebt dan ook limited lifetime garantie, een verstevigde klemzone met een titanium mesh. Of je het stuur nog kunt inkorten weet ik niet, dat staat er niet bij. Ik zou het overigens sterk afraden, 56cm is toch niet echt breed?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 19, 2006 8:15 am

Inkorten bij RF kan niet, de uiteindes zijn verdikt(wanddikte) Dat is juist de reden dat je wel bar ends kan monteren.

Het blijft wel "link", ik heb ook een RF gehad met bar ends maar na een lichte val waarbij de bar ends gedraaid waren, was het wel einde stuur; scheur daar waar de bar end gedraaid was.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Big T

Bericht door Big T » di dec 19, 2006 8:20 am

BOSS schreef: Het blijft wel "link", ik heb ook een RF gehad met bar ends maar na een lichte val waarbij de bar ends gedraaid waren, was het wel einde stuur; scheur daar waar de bar end gedraaid was.

dussssssss©
Dit heb ik ook meegemaakt met het bovenstaande stuurtje. Met een Easton monkeylite XC (zelfde catogorie als EC70) voorlopig nog geen problemen gehad.

zonoskar

Bericht door zonoskar » di dec 19, 2006 8:55 am

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen überhaupt bar-ends willen, maar dat terzijde.

Orbea

Bericht door Orbea » di dec 19, 2006 1:00 pm

denk toch dat het dan de easton blijft maar dan maar zonder barends.. dat went ook wel weer natuurlijk..

t stuur inkorten is alleen als ik zonder barends rijd.. die ruimte gebruik ik dan toch niet.. en met de ruimte kom ik wel uit.. wil met sram xo triggers, avid juicy ultimate en rockshox sid wc gaan rijden waarbij ik de matchmaker kan gebruiken en niet zoals nu 3 beugeltjes langs elkaar heb wat maar net past.

wil stuurpen, stuur en zadelpen van een merk houden.. en vind easton dan toch wel mooi om te zien.. heb nu PRO XCR bb maar is toch net wat zwaarder en aluminium stuur

Groeten en thanxx voor de info
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000

Plaats reactie