Mijn nokian banden zijn eindelijk op. In 6 jaar tijd nooit 1 keer lek gereden en nu begint er een velg rand uit te scheuren, dus tijd voor iets anders. Ik gebruik mijn fiets veel op de weg maar kom toch ook wel geregeld in het bos. De nokian banden hadden een vlak loopvlak met profiel aan de zijkanten. Prettig voor op de weg maar waardeloos in het bos.
Nu kwam ik op internet de Vredestein Killer Bee Super Lite banden tegen en ik vind dit wel een band met een interesant profiel, maar werkt het ook? Zijn er mensen met ervaring met deze band? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom voorlopig rij ik wel op noppen banden.
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort
Vredestein Killer Bee Super Lite Banden
Moderator:Beheerders
Ik heb ze nooit bereden maar ik heb wel al gehoord dat de band echt veel te bol is. Dat betekend slecht weggedrag en slecht met slecht weer en meer van dat soort dingen. Ik word ook niet echt vrolijk van het profiel eigenlijk.
Eerlijk gezegd wordt ik van dat hele vredestein niet echt goed want ik heb er altijd gedonder mee gehad, ook met de autobanden trouwens. Een echt b- of c merk. Schijnt wel een hele lage rolweerstand te hebben maar ik zou zelf eerder voor een schwalbe nobby nic gaan ofzo. Dat vind ik de imho de beste band van nu, want de grip is echt ernstig goed en lekrijden heb ik na 2 weken frankrijk op de bruutste paden op een hardtail ook niet gedaan.
Eerlijk gezegd wordt ik van dat hele vredestein niet echt goed want ik heb er altijd gedonder mee gehad, ook met de autobanden trouwens. Een echt b- of c merk. Schijnt wel een hele lage rolweerstand te hebben maar ik zou zelf eerder voor een schwalbe nobby nic gaan ofzo. Dat vind ik de imho de beste band van nu, want de grip is echt ernstig goed en lekrijden heb ik na 2 weken frankrijk op de bruutste paden op een hardtail ook niet gedaan.
Ik sprak laatst mijn LBS en die had de Salzkammergut ermee gereden, Killer Bee op zijn achterwiel en iets anders voor. Hij was er zeer tevreden over met name dat hij zo bal was en niet een rand heeft aan de zijkanten zoals de Fast Fred heeft.(een band waar de Killer Bee mee te vergelijken is?
Ook merkte hij op dat het duidelijk een band is voor droge omstandigheden aangezien er bijna geen profiel op zit.
Banden kosten bijna de helft van de Schwalbe's.
dusssss©
Ook merkte hij op dat het duidelijk een band is voor droge omstandigheden aangezien er bijna geen profiel op zit.
Banden kosten bijna de helft van de Schwalbe's.
dusssss©
Kwa opzet lijken ze ook wel op de Conti Twister, bol loopvlak en kleine lage noppen.
Ik gebruiks de Twister zelf nog regelmatig en ben er zeer tevreden over.
Wel gebruik ik hem alleen aan de achterkant icm een band met meer grip voor (Conti Explorer)
Op www.weightweenies.starbike.com heeft een keer een review/posting gestaan van een gebruiker die er erg tevreden mee was.
Ik gebruiks de Twister zelf nog regelmatig en ben er zeer tevreden over.
Wel gebruik ik hem alleen aan de achterkant icm een band met meer grip voor (Conti Explorer)
Op www.weightweenies.starbike.com heeft een keer een review/posting gestaan van een gebruiker die er erg tevreden mee was.
Put the fun between your legs!
Heb ze een tijdje geleden eens geprobeerd en moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben van de rolweerstand en de grip op het droge, echt heel goed. Maar eenmaal nat: glijden... Een band in de categorie Fast Fred alleen met veel meer grip en een lagere rolweerstand. Rij zelf het hele jar met Conti Twister supersonic met misschien iets minder lage rolweerstand maar doet het zelfs in het natte nog heel behoorlijk.
huh?