Het is weer eens tijd voor nieuwe banden. En dan ga ik altijd twijfelen, er is zoveel keus.
Nu heb ik Racing Ralphs, de tubeless uitvoering, en op zich zijn die goed. Maar misschien zijn er wel betere?
En omdat ik niet de financiele middelen heb om er een zooitje uit te proberen vraag ik om tips. Ik weet dat er topics zijn geweest over banden maar veel zijn al weer enige tijd oud en er blijven nieuwe banden komen.
Ik fiets meestal in de Drunense Duinen, veel los zand dus de bandjes moeten niet te smal zijn en de nodige grip hebben. Ik moet wel 15km over asfalt heen fietsen en ook weer terug. Dus daar wil ik weer niet te veel rolweerstand. (weinig verassend eigenlijk; veel grip, weinig weerstand) En als het ff kan in tubeless uitvoering.
Wel? Wat denken jullie? Houden bij RR? Of 1 RR en een Nobby Nic zoals je veel ziet? Of iets heel anders.
Wat betreft de Racing Ralph banden die ik nu heb; als er een ding is wat me niet helemaal bevalt aan deze banden is het de, als ik het zo kan noemen, de "horizontale stabiliteit".
Ik ben niet erg licht en als ik een scherpe bocht neem lijkt de band nogal te vervormen. Alsof in een extreem geval de band er af geduwd wordt. Niet dat dat gebeurt maar het voelt wat onstabiel aan. Er is vast een term voor.
Ook in de modder is de grip niet super maar daar kan ik mee leven
Hiervoor heb ik Hutchinson Scorpion gehad, die bevielen ook wel maar slijtten nogal snel, vooral op asfalt.
.
Welke banden zal ik eens kopen?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
de nobby Nic is een goede keuze als je dadelijk (wintertijd) veel door de modder moet. Grip en vooral de tractie berg op in de modder zijn veeeeel beter dan de racing ralph, de rolweerstand is ofcourse wel groter.
Prima "winter"band voor mij
Prima "winter"band voor mij
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70