Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
dj 3 2003 vergelijking
Bericht
door mr. mean » di jun 06, 2006 5:43 pm
heeft er iemand een foto van een dj3 uit 2003 die op 130mm staat en eentje die op 110mm staat.
dank bij voorbaat
Carlos
en kan iem mij zegge of deze op 130mm staat?

-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » di jun 06, 2006 9:22 pm
oke man thx
maar nu weet ik nog altijd niet of dat ik 130mm heb of niet
ps: ik heb een pbtje naar pieter en zijn v10 gestuurd
edit: Hij wist het ook niet
kan iemand mij helpen
-
Mister P2
- Berichten:1352
- Lid geworden op:ma sep 13, 2004 9:44 pm
- Locatie:Den haag
-
Contacteer:
Bericht
door Mister P2 » di jun 06, 2006 10:08 pm
Mischien heeeeeeeel stom maar waarom kan je het niet gewoon meten?
Stiekem toch mister P1
-
krekker - Berichten:432
- Lid geworden op:za aug 13, 2005 5:29 pm
- Locatie:Roosendaal
Bericht
door krekker » di jun 06, 2006 10:47 pm
lijkt mij 110
-
Bruno - Berichten:834
- Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
- Locatie:Antwerpen
Bericht
door Bruno » di jun 06, 2006 10:52 pm
afstand meten van je binnenpoot tussen je dichting en de kroon, normaal meet je amper 2-3mm meer dan de feitelijke veerweg dus ...
zo simpel
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 6:44 am
dus moet ik gewoon meten "van boven tot onder"(het gouden gedeelte)?
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » wo jun 07, 2006 6:59 am
Jup, op je plaatje lijkt het mij btw een 110 mm maar dat kan ik je niet garanderen

-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » wo jun 07, 2006 7:42 am
Volgens dat plaatje staat hij zeker en vast op 110 mm en gezien de huidige balhoofdhoek zou ik die daar ook op laten staan, eventueel naar 80 brengen.
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 11:24 am
dus niet naar 130 brengen?
kan iem mij uitleggen wrm niet?
-
walter
- Berichten:653
- Lid geworden op:vr feb 14, 2003 4:56 pm
Bericht
door walter » wo jun 07, 2006 11:35 am
110 is zat, 80 kan best, 130 is overkill.
minder veerweg is minder belasting vd bushings, dus iets langere levensduur, zeker bij extreem gebruik.
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 12:05 pm
dus zo laten staan zoals hij nu is
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » wo jun 07, 2006 12:44 pm
mr. mean schreef:dus niet naar 130 brengen?
kan iem mij uitleggen wrm niet?
Welk frame heb je daar? Bij 130 wordt je balhoofdhoek te klein. Dit rijdt slecht en het is ook slecht voor je frame en vork. Blijf gewoon bij 110.
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » wo jun 07, 2006 12:44 pm
mr. mean schreef:dus zo laten staan zoals hij nu is
ja idd
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 1:00 pm
oke
bedankt voor de reacties
grtz carlos
ps: deze mag dicht
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » wo jun 07, 2006 1:03 pm
mr. mean schreef:oke
bedankt voor de reacties
grtz carlos
ps: deze mag dicht
ga je hem op 110 dan laten staan?
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 1:35 pm
ja
ik zal maar naar u luistere e
grtz carlos
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Bericht
door Steelhead Rider » wo jun 07, 2006 2:40 pm
Fry schreef:mr. mean schreef:dus niet naar 130 brengen?
kan iem mij uitleggen wrm niet?
Welk frame heb je daar? Bij 130 wordt je balhoofdhoek te klein. Dit rijdt slecht en het is ook slecht voor je frame en vork. Blijf gewoon bij 110.
Nog even een toevoeging, als die balhoofdhoek dus zo is met een 130mm vork, zal 't frame ook sneller breken omdat er teveel druk op de balhoofdbuis staat, door de kleine balhoofdhoek..
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 2:41 pm
dus moet ik het zo laten en dan is het goed?
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » wo jun 07, 2006 4:33 pm
mr. mean schreef:dus moet ik het zo laten en dan is het goed?
ja dit of zelfs nog minder travel, 80mm of zo. Maar die 110 lijkt wel dik ok.
Hey steelhead rider, dat van die frame snappage had ik ook vermeld hoor.
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Bericht
door Steelhead Rider » wo jun 07, 2006 4:47 pm
Fry schreef:mr. mean schreef:dus moet ik het zo laten en dan is het goed?
ja dit of zelfs nog minder travel, 80mm of zo. Maar die 110 lijkt wel dik ok.
Hey steelhead rider, dat van die frame snappage had ik ook vermeld hoor.
Ah joh maakt niet uit

heb ik overheen gelezen
-
Bruno - Berichten:834
- Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
- Locatie:Antwerpen
Bericht
door Bruno » wo jun 07, 2006 6:55 pm
walter schreef:
minder veerweg is minder belasting vd bushings, dus iets langere levensduur, zeker bij extreem gebruik.
Daar zit je wel een beetje mis, het is juist hoe meer de vork veert hoe meer smering je krijgt en hoe langer ze zal meegaan, hoe minder veerweg je gebruikt hoe harder de bushings afzien, al heeft de veerweg op zich daar niet veel mee te maken . Heb al vorken kapot of met serieuze slijtagesporen geweten na 2 jaar van mensen die vooral op de baan (woon-werk ofzo) rijden met een MTB, vork voor de vuilbak, juist omdat ze maar 3 van de 8cm gebruiken => te weinig oppompen van de olie en dus veel te weinig smering, constant wrijving op eenzelfde klein deel. Een vork moet zodanig zijn ingesteld dat je toch geregeld de volledige veerweg gebruikt, dan zal ze het langst leven (ongeacht de veerweg)
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » wo jun 07, 2006 8:04 pm
?
ik snap het niet moet jeje vork dan zo instellen dat hij soms helemaal inveert?
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » do jun 08, 2006 7:38 am
Bij een DJ3 gewoon de luchtkamers leeg laten lopen. Dan heb je mits de juiste olie een heel zachte vork. De ventielen van die luchtkamers vind je boven op je vorkpoten.
-
mr. mean
- Berichten:231
- Lid geworden op:zo apr 23, 2006 6:35 pm
- Locatie:Aarschot city
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » do jun 08, 2006 9:58 am
die zijn al leeg dus
maar kan ik hem gewoon naar 130 laten zetten maar dan met lege "luchtkamers"