Wielsetje (XC, tot 400 euro)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Wielsetje (XC, tot 400 euro)

Bericht door Gène » za mei 13, 2006 5:30 pm

Iemand een idee?

Ik zoek een licht wielsetje (vooral velgen) voor XC gebruik. Ik wil geen mavic standaard 10 in een dozijn wielsetje. Nou heb ik gekeken naar XTR naven/ XC 717/ DT spaken (comp en revolution), maar das ook een beetje te standaard.

Heeft iemand nog ideeën voor een leuke, stevige set. Ik rij XC wedstrijden, marathons en vrij stevig. Ik wil ze monteren op m'n s-works (mat zwart) Ik heb de fiets afgemonteerd met zilveren XT componenten en V-brake's dus geen disc of een combi van centerlock en v-brake velgen. Dus een zilveren setje kan, maar het liefst een zwart setje wielen.

Nou heb ik gehoord dat Hope naven iets zijn, maar ik heb al Chris King gemonteer, dus beide vind een beetje: "hij wil wel, maar kan niet" of te wel "vloeken in de kerk".

Dt 340 naven met DT velgen en spaken? Wat zou je zelf doen?

Onderhoud moet niet teveel zijn (en niet teduur worden), dus degelijke freewheels, lagers. XT freewheels houden het langer uit dan twee jaar (is dit lang??).

Dan nog iets: wie weet een goede wielen bouwer, tegen een leuke prijs (max 400 pleuro)

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Marklesss
Contacteer:

Re: Wielsetje (XC, tot 400 euro)

Bericht door Marklesss » za mei 13, 2006 5:31 pm

Gène schreef: Dan nog iets: wie weet een goede wielen bouwer, tegen een leuke prijs (max 400 pleuro)
Pb Luc eens
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Gène

Bericht door Gène » zo mei 21, 2006 11:57 am

Hey,

na enig beraad bij mezelf en wat prijzen te hebben ontvangen van Luc twijfel ik een beetje tussen de 240 S van DT en de 340. Het gewichts verschil is ongeveer 125 gram en het prijsverschil is ongeveer 55 euro.

De 340 serie komt i.c.m. sapim laser spaken en mavic XC 717 velgen meer in de buurt van m'n 400 euro grens. De 240 en dezelfde spaken en velgen is dus een stuk duurder.

Mijn vraag is dus, wat technisch het verschil tussen de 340 en de 240 mtb versie?

Die 125 gram vind ik te verwaarlozen, het zit immers aan de binnenkant van de roterende massa. Met gewichtswinst in de velgen en spaken win ik meer, lijkt me.

Ik ben zelfs met de 340 versie lichter uit dan XT en iets zwaarder dan XTR. Maar volgen mij zijn de naven van DT iets beter opgebouwd dan de naven van Shimano, denk hierbij vooral aan body.

Iemand een idee??

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo mei 21, 2006 1:44 pm

Volgens mij is de 340 naaf gewoon de oude Hügi Classic naaf.

Als je degelijkheid verkiest boven absolute lichtgewicht zou ik daar een setje van laten vlechten. Andere optie zou kunnen zijn een mooi setje op basis van XTR naven. Je kan evt. ook eens bij Ernie op de site kijken ;) .
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!

Plaats reactie