ultegra derailleur, uit elkaar halen
Moderator:Beheerders
Oke racefiets gerelateerd maar waar stel ik anders de vraag.
Kan een ultegra achterderialleur uit elkaar? Om de kooi te vervangen door een langere.
Er zit wel een inbusboutje ter hoogte van de kooi as, is die daarvoor?
(eerst even vragen, voordat ik met veertjes zit die er niet meer terug in willen)
Kan een ultegra achterderialleur uit elkaar? Om de kooi te vervangen door een langere.
Er zit wel een inbusboutje ter hoogte van de kooi as, is die daarvoor?
(eerst even vragen, voordat ik met veertjes zit die er niet meer terug in willen)
Jup, alleen wel zorgen dat je een langere kooi hebt met hetzelfde principe, er zijn er een paar in omloop bij shimano.
Het is inderdaad even frunicken om de veer er goed terug in te krijgen door de harde stop die er is tussen de kooi en het parallellogram.
Maar het kan! Als je de juiste onderdelen hebt.
greetz
bettes
Het is inderdaad even frunicken om de veer er goed terug in te krijgen door de harde stop die er is tussen de kooi en het parallellogram.
Maar het kan! Als je de juiste onderdelen hebt.
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Nee een xt heeft niet hetzelfde systeem als je ultegra. Xt heeft een as met groef en een klein inbusje om daarin te draaien. Xtr heeft wel die inbus er dwars door...
kijk maar even op shimano site bij de exploded views. Daar zie wat er kan en wat niet.
greetz
bettes
kijk maar even op shimano site bij de exploded views. Daar zie wat er kan en wat niet.
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Heb je al een groter tandwiel geplaats? Waar ligt die heuvel dan? Ik ben afgelopen jaar van Meerssen naar Nijwegen gefietst. Op de terug weg heb ik toen de zeven heuvellen weg gepakt. Dat vond ik niet zo spannend. Maar goed ik ben dan ook de Koning van Spanje, Cauberg, Keutenberg, Dode Man achtige bergen gewend.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Off topic:
M'n LBS heeft z'n winkel onder aan de Keutenberg liggen. Hij heeft standaard een voorraad bergen verzetjes voor Campa en Shimano liggen. Voor de tourist die met 39*23 net niet boven kwam.
Maar ja: Is het gelukt of plaats je toch maar een 11-32 i.c.m. een XT der.?
mzzl
Gène
M'n LBS heeft z'n winkel onder aan de Keutenberg liggen. Hij heeft standaard een voorraad bergen verzetjes voor Campa en Shimano liggen. Voor de tourist die met 39*23 net niet boven kwam.

Maar ja: Is het gelukt of plaats je toch maar een 11-32 i.c.m. een XT der.?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
het ombouwen van de derailleur is kinderspel.
Nu nog de langere trapas voor het triple monteren en de langere ketting.
OT
Was die heuvel niet in Berg en Dal?
OT 2, ik zag gisteren Tom Boonen een of andere heuvel (waar zoveel over te doen was omdat ie te hobbelig was) op fietsen, hij gaf duidelijk de rest fietsles. (de rest liep, ik weet niet hoor maar dat zijn duur betaalde profs en dan mij hier uitlachten...
)
OT 3 Dat Tom ging winnen wist ik op het moment dat ie over die plas heen sprong. Dat doe je enkel als je je superieur voelt.
Nu nog de langere trapas voor het triple monteren en de langere ketting.
OT
Was die heuvel niet in Berg en Dal?
OT 2, ik zag gisteren Tom Boonen een of andere heuvel (waar zoveel over te doen was omdat ie te hobbelig was) op fietsen, hij gaf duidelijk de rest fietsles. (de rest liep, ik weet niet hoor maar dat zijn duur betaalde profs en dan mij hier uitlachten...

OT 3 Dat Tom ging winnen wist ik op het moment dat ie over die plas heen sprong. Dat doe je enkel als je je superieur voelt.