VRO T-stem kopie voor freeride?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
VRO T-stem kopie voor freeride?

Bericht door N I E L S » ma mar 20, 2006 3:32 am

http://cgi.ebay.de/MTB-Downhill-Vorbau- ... dZViewItem

De moeite waard of niet?
Blijft zo'n ding nou echt strak vast zitten met freeriden?

Of eerder zoiets van Syntace zelf?
Afbeelding
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

DESL

Bericht door DESL » ma mar 20, 2006 12:44 pm

Ik heb zo m'n twijfels bij beide systemen, lijkt mij nooit evenredig aan een gerenomeerde stem. Het is toch weer een extra scharnier punt wat je hebt. (kan helaas niet uit ervaring spreken)
Maar vanwaar zo'n oplossing zoeken, te klein frame?
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mar 20, 2006 12:50 pm

Hans Rey himself rijdt freeride ook met een Syntace VRO, dus kwa kwaliteit zal het wel snor zitten...

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma mar 20, 2006 12:52 pm

Thanks.

Jammer dat ik de DH stem op de site niet kan vinden op 1 1/5 na...
Volgens mij is alles van Syntace gewoon VR3 dus in die stem voor XC of DH zit geen verschil?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma mar 20, 2006 11:17 pm

DESL schreef:Ik heb zo m'n twijfels bij beide systemen, lijkt mij nooit evenredig aan een gerenomeerde stem. Het is toch weer een extra scharnier punt wat je hebt. (kan helaas niet uit ervaring spreken)
Ik kan wel uit ervaring spreken: op zowel de MTB-tandem als op een solo-MTB heb ik een VRO. Op de solofiets is het eigenlijk 'overkill', maar op de tandem zeker niet. Dat stuur blijft 100% precies op zijn plaats zitten, mede omdat het op twee plaatsen zo'n 10 cm. uit elkaar wordt vastgeklemd. Voorheen had ik een tandem met Control Tech 1-1/4 stuurpen met een fors aluminium stuur. Dat was ook nogal stevig, maar de VRO is merkbaar nog stijver. Er is ook geen scharnierpunt bij de VRO, wat je bijvoorbeeld bij een Zoom verstelbare stuurpen wel hebt. De VRO klemt het stuur op twee plaatsen vast. Dat stuur kan echt geen kant meer op! Bij zwaar gebruik is een VRO wat mij betreft een aanrader. Al zal je er vandaag de dag met oversize sturen erg dicht in de buurt kunnen komen, vermoed ik.
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » di mar 21, 2006 2:04 pm

ik zou het precies niet vetrouwen.. kan altijd zijn na een grote drop of andere grot schok dat het verschuift..

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di mar 21, 2006 9:53 pm

Bansheebeest gain schreef:ik zou het precies niet vetrouwen.. kan altijd zijn na een grote drop of andere grot schok dat het verschuift..
Gewetensvraagjes: een enkelvoudig vastgeklemd stuur komt nooit los? Breekt nooit af? Kan nooit verdraaien?
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo mar 22, 2006 12:21 pm

tgoh ik heb er idd al wel een gescheurd die bijna afbrak.. kan altijd he maar komt zelde voor..

crosserke

Bericht door crosserke » za mar 25, 2006 8:32 pm

Ik heb hier een vro stem met carbon superlight stuur waarop geschreven staat "DH-aproved". lijkt me echt geen probleem hoor.

raggertje

Bericht door raggertje » di mei 02, 2006 3:56 pm

rij al tijdje met de VRO, nooit los geschoten...

En ja op mijn trailbike is ie erg fijn... naar voren als ik hier ga xc'en naar achteren als ik ga dirtjumpen 8)

Plaats reactie