Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bandenadvies Alpen / tandem
Bericht
door dubbelop » wo mar 08, 2006 11:17 pm
Aanstaande zomer gaan we met de tandem vanuit Champcella dagtochten fietsen. Er moeten zo langzamerhand nieuwe banden op de tandem en ik zou enig advies op prijs stellen. Wat we moeten hebben is vooral grip: je zet immers dubbele kracht op het achterwiel.
Door wat rondkijken en vragen lijkt de Schwalbe Fat Albert mij geschikt: fikse noppen, zijwandbescherming (handig op de stenen!) en nog een redelijk gewicht. Anderzijds zijn er dan weer mensen die iets roepen over "slappe zijkanten bij Schwalbe"
Ideeën? Adviezen? Wij zijn niet aan een specifiek merk gebonden.
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » do mar 09, 2006 8:26 am
Super band de Swalbe Fat Albert. Heel veel grip en daardoor meer rolweerstand dan bijvoorbeeld een Conti Vertical. Die laatste is ook smaller ondanks dat ze allebei 2.35 zijn.
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
Bericht
door Jumping Hansje » do mar 09, 2006 7:01 pm
Is anders de Albert niet wat?!?
Deze is iets smaller, 2,25 als ik mij niet vergis.
Zelf heb ik op rotsige ondergrond in Italie met little Albert en Albert gereden, en ik vond het een superband.
Goede compound en noppen voor veel grip, alleen na 14 dagen waren ze wel aan vervanging toe.(door slijtage, niet door lekrijden ook niet op de flanken)
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » do mar 09, 2006 9:24 pm
Jumping Hansje schreef:Is anders de Albert niet wat?!?
Deze is iets smaller, 2,25 als ik mij niet vergis.
Zelf heb ik op rotsige ondergrond in Italie met little Albert en Albert gereden, en ik vond het een superband.
Goede compound en noppen voor veel grip, alleen na 14 dagen waren ze wel aan vervanging toe.(door slijtage, niet door lekrijden ook niet op de flanken)
Misschien is de Albert ook goed voor rotsige ondergrond, ik ging uit van de gedachte "neem de breedste band die in het frame past" voor grip en comfort. Maar misschien zie ik dat fout?
-
Tall Boy Bram - Berichten:1502
Bericht
door Tall Boy Bram » do mar 09, 2006 9:29 pm
Marten,
wat is de grootste maat mogelijk in je Santos? Continental heeft ook veel mooie 26x2.40 banden grof profiel etc.
We hebben wel contact,
Groet,
TBB
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » do mar 09, 2006 10:44 pm
Tall Boy Bram schreef:Marten,
wat is de grootste maat mogelijk in je Santos? Continental heeft ook veel mooie 26x2.40 banden grof profiel etc.
We hebben wel contact,
Groet,
TBB
De achtervork is precies breed genoeg voor een Schwalbe SuperMoto of BigApple 60 mm. Een 2.40 zal dus mogelijk krap-aan worden, hangt er vanaf hoe die "valt".
-
walter
Bericht
door walter » ma mar 13, 2006 3:28 pm
In Champcella deed Little Albert het best lekker op mijn NRS.
Denk dat z'n grote broer 't goed zal doen op de tandem.
De zijkanten zijn heel gebleven.
Misschien ook een kwestie van bredeband smalle velg.
De latere Alberts hebben snake skin, een stevigere zijkant, om scheuren tegen te gaan.
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » di mar 14, 2006 6:35 pm
Nobby nic in 2.4?

Loopt licht en heel veel grip
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » di mar 14, 2006 9:14 pm
FREAKaZOID schreef:Nobby nic in 2.4?

Loopt licht en heel veel grip
Ik heb de indruk dat de Nobby Nic een superband is, maar een stuk lichter gemaakt dan een Fat Albert. En de combinatie stenen & lichtgebouwde band & tandem lijkt mij niet optimaal. Dan maar iets meer gewicht, om aan de veilige kant te blijven. Maar als ik ernaast zit qua stevigheid van de Nobby Nic, hoor ik het graag.
Op meer plaatsen hoor ik inmiddels dat de Fat Alberts slijten als ... jeweetwel. Maar ja, het is dan vakantie, dus die boeken we af op het vakantiebudget

-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » di mar 14, 2006 10:52 pm
Tall Boy Bram schreef:Hallo hallo, wel eens van Conti gehoord? Veel 2.3's
TBB
Jazeker wel eens van Conti's gehoord

Of het nou 2.3 of 2.4 is, zal mij feitelijk een kleine zorg zijn. Grip is wat we nodig hebben. En of er dan Conti of Schwalbe of Michelin op staat ....... who cares?

Noem eens een type?
-
Cubeman
Bericht
door Cubeman » wo mar 15, 2006 7:59 am
Schwalbe heeft tegenwoordig evan verschillende banden een Alpencross uitvoering die versterkt zou zijn.
Misschien eens daar naar kijken!
Bijvoorbeeld:
ALBERT ALPENCROSS
>26x2.25
>Uitermate geschikt voor zware ritten in de Alpen
>Alpencross: RaceGuard+SnakeSkin samen!
>RaceGuard beschermt tegen lekrijden en SnakeSkin beschermt de zijkant van de band tegen scherpe stenen
>ORC compound
>Geheel zwart
>2.0-4.5 bar
>690g
>Vouwbaar
Put the fun between your legs!