Schijfremmen op een non-disc frame

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MavErik
Contacteer:
Schijfremmen op een non-disc frame

Bericht door MavErik » ma feb 13, 2006 11:10 pm

Ik wil graag achter ook een schijfrem op mijn fiets, alleen heb ik daar geen nokjes voor.

Het is een stalen frame ('97 Voodoo Bizango, Tange Ultimate Superlight MTB). Is het mogelijk om er nokjes op te laten lassen? Of is dit heel onverstandig op een lichtgewicht stalen frame?
Waar zou het evt. kunnen?

Ik zag ook iets van adapters (bijv. Paul Components of Brake Therapy), iemand daar ervaring mee?
- Een starre vork is nooit een upgrade -

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » di feb 14, 2006 7:50 am

kzou het eerder niet doen omda je frame wss niet geschikt is voor de krachte die erop komen door die schijf..

N I E L S

Bericht door N I E L S » di feb 14, 2006 1:47 pm

Bansheebeest gain schreef:kzou het eerder niet doen omda je frame wss niet geschikt is voor de krachte die erop komen door die schijf..
Ben ik het mee eens maar omdat het om een stalen frame gaat maakt het misschien minder uit. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Luc

Bericht door Luc » di feb 14, 2006 3:01 pm

Op een lichtgewicht stalen frame zou ik ook geen nokken laten lassen, je frame is op die plaats waarschijnlijk niet voorzien op die krachten. Woodman heeft wel een adapter die de krachten afleidt naar je linkse V-brake nok, wel best tesamen met de speciale naaf te gebruiken:

Afbeelding
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo feb 15, 2006 12:31 pm

A2Z, heeft ook een adapter voor non-disc frames, allicht een stukje goedkoper dan de Woodman.

Plaats reactie