Thomson Elite versus Easton EA 70
Moderator:Beheerders
Ik twijfel, ik weet het niet. Ik heb een EA 70 stuur (normale dikte) en wil een een passende stuurpen. Logischer wijs zou dan de EA 70 stuurpen hierbij passen, maar ik heb een Thomson elite zadelpen met setback. Mooier vind ik het dan een Thomson stuurpen (elite) hierbij te combineren.
Op gebied van gewicht scheelt het een keer plassen, maar stevigheid is de Thomson wel sterker.
Wat zouden jullie doen, het is een luxe probleem, best schandalig, maar hebben jullie nog voorkeuren/ tips? Geen andere merken, ik wil me beperken tot deze twee.
mzzl
Gene
Op gebied van gewicht scheelt het een keer plassen, maar stevigheid is de Thomson wel sterker.
Wat zouden jullie doen, het is een luxe probleem, best schandalig, maar hebben jullie nog voorkeuren/ tips? Geen andere merken, ik wil me beperken tot deze twee.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Tja is persoonlijk he 
Ik? Thomson all the way. Mooi (persoonlijk), sterk (feit) en sexy (feit)
Thomson dus!
JJ

Ik? Thomson all the way. Mooi (persoonlijk), sterk (feit) en sexy (feit)
Thomson dus!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ik heb ook thomson op mijn enduro en cube. Was best een fanboy van thomson maar over de borging ben ik minder te spreken.
Ik heb een zeer nare ervaring gehad met de thomson stuurpen. Die speciale klemconstructie rond de stuurbuis is een keer losgetrild
in een afdaling en ben daardoor best hard gevallen. Stuurpen verdraaide gewoon in de afdaling. Ik kan je een ding verzekeren. Je staat er van te kijken hoor als je fiets niet de richting ingaat die jij aangeeft
. Het zou in theorie een hele veilige borging moeten zijn maar de praktijk is toch anders. Het is namelijk erg lastig om goed in te schatten hoever je de bouten al draaid en om allebei de bouten eigenlijk synchroon vast te zetten.
Geef mij maar de conventionele borging ala thomson X2 of X4, dat werkt prima en is een bewijs dat thomson ook meedenkt en luisterd naar de gebruikers/sleutelaars op deze wereld.
Het is gewoon een klote systeem, of je het nou met mij eens bent of niet
. Hier past maar een ding bij en dat zijn de wetten van Murphy
http://www.murphys-laws.com/murphy/murp ... ology.html
Ik heb een zeer nare ervaring gehad met de thomson stuurpen. Die speciale klemconstructie rond de stuurbuis is een keer losgetrild

Geef mij maar de conventionele borging ala thomson X2 of X4, dat werkt prima en is een bewijs dat thomson ook meedenkt en luisterd naar de gebruikers/sleutelaars op deze wereld.

Laatst gewijzigd door BLRacing op zo feb 12, 2006 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ThomPson???????BLRacing schreef:Ik heb ook thompson op mijn enduro en cube. Was best een fanboy van thompson maar over de borging ben ik minder te spreken.
Ik heb een zeer nare ervaring gehad met de thompson stuurpen. Die speciale klemconstructie rond de stuurbuis is een keer losgetrildin een afdaling en ben daardoor best hard gevallen. Stuurpen verdraaide gewoon in de afdaling. Ik kan je een ding verzekeren. Je staat er van te kijken hoor als je fiets niet de richting ingaat die jij aangeeft
. Het zou in theorie een hele veilige borging moeten zijn maar de praktijk is toch anders. Het is namelijk erg lastig om goed in te schatten hoever je de bouten al draaid en om allebei de bouten eigenlijk synchroon vast te zetten.
Geef mij maar de conventionele borging ala thompson X2 of X4, dat werkt prima en is een bewijs dat thompson ook meedenkt en luisterd naar de gebruikers/sleutelaars op deze wereld.Het is gewoon een klote systeem, of je het nou met mij eens bent of niet
. Hier past maar een ding bij en dat zijn de wetten van Murphy
![]()

Heb m'n Elite stuurpen weggedaan en rij nu met Syntace 139, lichter en goedkoper. Eigenlijk ook mooier, de oude Thomson is wel lekker stijf, maar het gewicht en de stuurbuisklemming zijn gewoon niet je-van-het, zeker niet voor wat ze kosten... De X.4 is wel weer mooi, maar die 31.8 meuk hoeft van mij niet. Thomson zadelpennen zijn wel een no-brainer, die staan standaard op al m'n fietsen.
Laatst gewijzigd door Brum. op zo feb 12, 2006 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik dat hoor van die klemming, krijg ik wel mijn twijfels. Maar die klemming is toch niet nieuw? Syncross gebruikt(e) toch een dergelijke klemming. Dat waren geen slechte stuurpennen.
Ik denk dat het Easton wordt. Het stuur (Easton EA 70) is al besteld en dat is een old fashion diameter. Aangezien de X4 van Thomson alleen met een oversized klemming gemaakt wordt. Dat moet ook wel want ik ga met dualcontrol rijden en dan moet ik wat ruimte hebben.
Ik heb overigens een oversized diameter op m'n racefiets (ook Easton EA 50) En daar heb ik last van bij het monteren van een computertje. Voor de rest geen klachten.
Ik had nog even gedacht aan iets speciaals, Moots, maar bij die prijzen wordt me een stuurpen wel erg duur. Zou wel super zijn, maar ja misschien iets voor de toekomst.
mzzl
Gène
Ik denk dat het Easton wordt. Het stuur (Easton EA 70) is al besteld en dat is een old fashion diameter. Aangezien de X4 van Thomson alleen met een oversized klemming gemaakt wordt. Dat moet ook wel want ik ga met dualcontrol rijden en dan moet ik wat ruimte hebben.
Ik heb overigens een oversized diameter op m'n racefiets (ook Easton EA 50) En daar heb ik last van bij het monteren van een computertje. Voor de rest geen klachten.
Ik had nog even gedacht aan iets speciaals, Moots, maar bij die prijzen wordt me een stuurpen wel erg duur. Zou wel super zijn, maar ja misschien iets voor de toekomst.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Hehe we hadden het er net over http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=25970
Oversized zuigt
Oversized zuigt