Hope Pro II of bulbs?
Moderator:Beheerders
Ik zag dat Hope twee typen naven maakte en ik kan het verschil ertussen niet echt duidelijk vinden. Ik dacht dat Pro II wat meer voor XC gebruik is.
Helaas staat het ook niet op de site van Hope zelf...
De Pro II naven zijn wel aardig goedkoper terwijl het wel het nieuwe type is.
Weet iemand anders het?
Helaas staat het ook niet op de site van Hope zelf...
De Pro II naven zijn wel aardig goedkoper terwijl het wel het nieuwe type is.
Weet iemand anders het?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Van wat ik van Hope gehoord heb zou de Pro II kwalitatief op Bulb niveau moeten zitten, maar wat lichter uitgevoerd moeten zijn. Ik heb eergisteren wel een setje in de hand gehad. Wat opviel:
- Voornaaf is van QR naar 20 mm te verbouwen. De busjes waar de QR in past zijn wat langer dan bij veel naven (zoals een DT240)
- Achternaaf heeft een alu cassette-carrier met 24 anti-retour klikjes per wiel-omwenteling
- Achternaaf weegt 297 g in 32h versie
- Volgens mij zitten er meer seals in dan voorheen, zeker in de achternaaf
Volgens mij is het idd een XC/AM naafje, gezien het gewicht en de mogelijkheid om te bouwen naar steekas.
- Voornaaf is van QR naar 20 mm te verbouwen. De busjes waar de QR in past zijn wat langer dan bij veel naven (zoals een DT240)
- Achternaaf heeft een alu cassette-carrier met 24 anti-retour klikjes per wiel-omwenteling
- Achternaaf weegt 297 g in 32h versie
- Volgens mij zitten er meer seals in dan voorheen, zeker in de achternaaf
Volgens mij is het idd een XC/AM naafje, gezien het gewicht en de mogelijkheid om te bouwen naar steekas.
Ik heb CRC eens gemaild, ik heb geen idee wat ze willen zeggen maar ik gok dat ze hun tekst in een vertaler hebben gegooid. Haha, ik heb er in ieder geval wel lol om:
Volgens mij hebben ze liever dat ik Bulbs koop. Tja, kan ik me wel iets bij voorstellen want daar moeten ze ook eerder vanaf ook lijkt me. Ik zal Hope zelf wel even mailen.
Het hallo,
moet U Hope Pro 2 niet kopen. U kan slechts verder en koop Hope Bulb centrum gaan. Dat zou voor u zijn totaal beboeten.
Alle best
Sincere regards,
CRC

Volgens mij hebben ze liever dat ik Bulbs koop. Tja, kan ik me wel iets bij voorstellen want daar moeten ze ook eerder vanaf ook lijkt me. Ik zal Hope zelf wel even mailen.
Maareh, CK is toch niet om te bouwen? Alleen de achternaaf van QR naar 12mm dacht ik. De 20mm voornaaf is geen adapter voor.M@lphy schreef:Gewoon die pro 2 nemen inderdaad.
Ze willen gewoon van de Bulbs af...
Hope is een van de weinige die van QR naar thru-axle zonder poespas is om te bouwen. Hadley daargelaten of Chris King.
@Wictor mijn Ti.glides doen het ook nog goed...
(ook de Bulbs in de Turner Rail!)
De reden dat ze om te bouwen zijn is voor mij een erg voordeel gezien mijn fietsencollectie en de inzet van de wielset. Ik heb de Pro II's ook al besteld.