welke freeride vork in een P2.
Moderator:Beheerders
Ik zoek een nieuwe vork voor mijn P2. Er zit nu nog een standaard Marzocchi EXR Comp 110mm(?) op. Welke freeride vork kan erin zonder dat de geometrie wordt vern**kt:)
iemand enige ervaring?
iemand enige ervaring?
Specialized P2!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
P.3 met sherman rijd goed,
Hij staat wel een stuk hoger aan de voorkant, daar moet je wel aan wennen.
Ik heb een p.3 uit 2001 met een Marzocchi Z5 100mm. Deze vond ik zelf erg nerveus, en ik merkte dat ik in winterberg er toch wat te kort mee kwam.
Voor het freeriden en downhillen in Portes du Soleil (de dh tracks en supermorzine e.d) voldoet de sherman uitstekend.
Voor 4X was het alweer te veel veerweg. Mijn idee is dus:
Wil je alles, dan moet je een vork kopen met verstelbare veerweg om je fiets optimaal te kunnen benutten.
Veel succes met een keuze!!
Rinse
Hij staat wel een stuk hoger aan de voorkant, daar moet je wel aan wennen.
Ik heb een p.3 uit 2001 met een Marzocchi Z5 100mm. Deze vond ik zelf erg nerveus, en ik merkte dat ik in winterberg er toch wat te kort mee kwam.
Voor het freeriden en downhillen in Portes du Soleil (de dh tracks en supermorzine e.d) voldoet de sherman uitstekend.
Voor 4X was het alweer te veel veerweg. Mijn idee is dus:
Wil je alles, dan moet je een vork kopen met verstelbare veerweg om je fiets optimaal te kunnen benutten.
Veel succes met een keuze!!
Rinse
Whoop Whoop!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
nop, alleen nieuwe naaf kopen en voorwiel herspaken.Lauw schreef:Even een vraag over die sherman firefly. Ik zie dat hij instelbaar is, tussen de 90 en 130mm. Maar hij heeft een steekas, betekent dat ik dan mijn gehele voorwiel moet vervangen?
maar opletten met die firefly: het is de bedoeling dat je enkel gaat rijden in de 130mm stand. 90mm is er wanneer je een berg op wil, of wat op de baan rijdt. als je gaat freeriden op 90mm gade uw binnenwerk kapot rijden...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
helemaal niet zelfs. vele mensen gingen die vork kopen om er mee, in 90mm stand, te gaan streeten, en op 130mm stand te gaan freeriden, maar da's dus niet de bedoeling. te harde schokken in de 90mm stand brak de internals. dus de verlaagde veerweg is dus alleen maar om even mee de berg op te rijden, niet om iets geks mee te doen.kooz schreef:als je het verhaaltje goed leest bedoelt hij volgens mij dat je er op de 130mm juist wel wat lomper mee kan rijden. en op de 90mm juist niet..
kooz
de veerweginkorting van de pike daarentegen is daar wel voor gemaakt, en die mag je ook in de laagste veerweginstelling ten volle benutten.