Ik heb al een hele tijd een HAC4 teller. Sinds medio dit jaar rijd ik met crossmax XL velgen. Daardoor was de afstelling wat lastig te maken en zit de magneet erg scheef en de sensor ver naar binnen. Op zich werkt het prima, behalve in de mist en als het koud is zoals nu. Dan doet hij het niet of nauwelijks.
Iemand dezelfde ervaringen of tips hoe dit te verhelpen is?
Bedankt...!
HAC4 in de kou
Moderator:Beheerders
Zul je waarschijnlijk met meerdere kilometer-tellers en fietscomputers ondervinden.
Bij een lagere temperatuur werkt de communicatie best slecht, en het display wil wel eens nalaten.
Ik heb het eens geprobeerd om een stukje verwarmingsbuis-isolatie erom heen te knutselen, maar het hielp niet echt. Ik heb vanaf toen ook maar de hoop opgegeven op een oplossing.
Bij een lagere temperatuur werkt de communicatie best slecht, en het display wil wel eens nalaten.
Ik heb het eens geprobeerd om een stukje verwarmingsbuis-isolatie erom heen te knutselen, maar het hielp niet echt. Ik heb vanaf toen ook maar de hoop opgegeven op een oplossing.
Niet fietsen in kou, is trouwens al niet bevordelijk voor de conditie. Door de rijwind komt de gevoelstemeratuur ver beneden het vriespunt. Dit komt spieren, gewrichten en pezen niet ten goede. Let maar eens op je hartslag als het wat kouder is. Deze is dan wat hoger, om je lichaamstemperatuur op peil te houden.
Misschien kun je de teller onder je truitje/ vest houden. Dan verzamel je toch de gegevens van de training, anders is er denk ik geen oplossing.
mzzl
Gene
Misschien kun je de teller onder je truitje/ vest houden. Dan verzamel je toch de gegevens van de training, anders is er denk ik geen oplossing.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!