Gebroken onderdelen
Moderator:Beheerders
ik weet dater al eentje gemaakt is over DH maar ik maak er eentje over het algemeen
Wie van jullie heeft welke onderdelen/parts al gebroken tijdens zijn trainingen of wedstrijden, en dit is niet alleen over DH maar over alle categorien
ik:
binnebandjen ontploft
vork gebroken
zadel gescheurt
remnok gebogen
dat is alles voor zover dat ik weet
Greets, B
Wie van jullie heeft welke onderdelen/parts al gebroken tijdens zijn trainingen of wedstrijden, en dit is niet alleen over DH maar over alle categorien
ik:
binnebandjen ontploft
vork gebroken
zadel gescheurt
remnok gebogen
dat is alles voor zover dat ik weet
Greets, B
-
- Berichten:834
- Lid geworden op:di apr 01, 2003 4:29 pm
- Locatie:Mount Sint Annen
Re:Gebroken onderdelen
vering, kader, remmen, naven, en de lijst gaat verder...
Re:Gebroken onderdelen
Ik zit vanaf mrt 2005 op de fiets en heb het al voor elkaar gekregen de onderstaande onderdelen te slopen.
-remhendel
-achterderailleur
-frame
-velg
-crankstel
-trappers
-2x zadel
-achterpad
-tandwiel
-en een vork die aan alle kanten lekt.
-remhendel
-achterderailleur
-frame
-velg
-crankstel
-trappers
-2x zadel
-achterpad
-tandwiel
-en een vork die aan alle kanten lekt.
Re:Gebroken onderdelen
nou goofy, DH eet geld op eh? :P
Toch wel veel wat je allemaal gebroken hebt, en dat voor nog geen jaar :S
Greets, B
Toch wel veel wat je allemaal gebroken hebt, en dat voor nog geen jaar :S
Greets, B
Re:Gebroken onderdelen
Duoke schreef:
nou goofy, DH eet geld op eh? :P
Toch wel veel wat je allemaal gebroken hebt, en dat voor nog geen jaar :S
Greets, B
tja als je het nog niet zo goed kunt ga je vaak op je bek en dat kost je je onderdelen. Maar het gaat al beter. Ik kan nu ook af en toe van de fiets stappen zonder onder de schaafwonden te zitten. Wel lastig want ik hield de schaafwonden als maatstaaf aan. Voordat die genezen waren moest ik weer op de fiets hebben gezeten.
-
- Berichten:1851
- Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
- Locatie:Den Haag
- Contacteer:
Re:Gebroken onderdelen
eeehm...
remhendel, voorvork, zadel, achterpat, achterder, binnenband, bottom bracket en vast nog wel meer, weet het even niet meer...
remhendel, voorvork, zadel, achterpat, achterder, binnenband, bottom bracket en vast nog wel meer, weet het even niet meer...
Re:Gebroken onderdelen
Heh, ni slim eh :d ma swel goed dat je nu al van je fiets kan stappen zonder mee te gaan "crashen" met je fiets
Re:Gebroken onderdelen
Jesus.... ik weet niet wat ik in m"n fiets carriere al allemaal heb afgebroken, gescheurd, etc... "S kijken wat ik me allemaal kan herinneren..
- afgebroken voorvork (meerdere malen)
- stuurpen (oude Suncros, dwars doormidden)
- Kore zadelpen (helemaal afgebroken)
- diverse remhevels afgebroken
- Dia Compe cantilevers (doormidden)
- brakebosses van cantilever, helemaal er af, van S&M Challenger
- GT Zaskar, balhoofd er afgebroken
- X-lite titanium stuur, afgebroken
- Alle onderdelen die ik ooit van Oddessey heb gehad, ofwel afgebroken, gescheurd, kapot, whatever
- Velgen, heb één keer een Araya velg over een halve lengte gescheurd... (snap er nog niks van)
- velgen doormidden op de las
- zadels, rails doormidden, meerdere malen
- Pedaal assen, meerdere malen gebroken, Shimano DX... Jammerrrr
- Cranks.. Grafton, dwars doormidden... oude XT"s ook..
- Birmingham Wheels BMX frame, bovenbuis afgescheurd (back in the 80"s ;D )
verder schiet me zo effe niets te binnen, maar "k weet zeker als ik diep ga nadenken dat "k het lijstje nog wel wat langer kan maken...
- afgebroken voorvork (meerdere malen)
- stuurpen (oude Suncros, dwars doormidden)
- Kore zadelpen (helemaal afgebroken)
- diverse remhevels afgebroken
- Dia Compe cantilevers (doormidden)
- brakebosses van cantilever, helemaal er af, van S&M Challenger
- GT Zaskar, balhoofd er afgebroken
- X-lite titanium stuur, afgebroken
- Alle onderdelen die ik ooit van Oddessey heb gehad, ofwel afgebroken, gescheurd, kapot, whatever
- Velgen, heb één keer een Araya velg over een halve lengte gescheurd... (snap er nog niks van)
- velgen doormidden op de las
- zadels, rails doormidden, meerdere malen
- Pedaal assen, meerdere malen gebroken, Shimano DX... Jammerrrr
- Cranks.. Grafton, dwars doormidden... oude XT"s ook..
- Birmingham Wheels BMX frame, bovenbuis afgescheurd (back in the 80"s ;D )
verder schiet me zo effe niets te binnen, maar "k weet zeker als ik diep ga nadenken dat "k het lijstje nog wel wat langer kan maken...

-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Re:Gebroken onderdelen
Gebroken frame
achterpad verbogen
achterpad verbogen
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Gebroken onderdelen
Alles is wel een keer gebroken
taper trapassen ca 25 stuks
isis cranks 2 stuks
coda magic motorcycle cranks 3 stuks
stuurpen 3 stuks
stuur 1 stuks toen gelijk overgestapt op rental
velgen/naven/assen ontelbaar [nogsteeds]
band ontploft laatste keer was serieuze shit
zadelpen afgebroken in afdaling was nog serieuzere shit [ik zat op het zadel en je hol/andere delen als remblok gebruiken geeft teveel wrijving erg pijnlijk]
pedalen alleen heel erg krom, gek dat dat niet afbreekt, als ik iets goed hard ramde was het gelijk de hele cranck die afbrak
voorvorken, in de 5cm veerweg periode ca 5 vorken per seizoen
en later frames man ik schat in 2 wedstrijd seizoenen 7 cannondale frames behalve de DH4000 die rijd nog steeds 9 jr oud met originele sachs remmen erop, eerste remblokken, daarvan is alleen de zadelpen gebroken [syncross]
heb werkelijk alles wel kapot zien gaan tot criss king balhoofd aan toe in 2 stukken viel het zwikkie onderuit het frame garantie ho maar want dat hadden ze nog nooit gezien. sta je dan met je 369 gulden kostende juweeltje. Heb toen een belofte gedaan die ik vandaag de dag nog steeds na kom [geen chris king producten in mijn fiets/business]
er moet toch iets zijn wat niet kapot is gegaan...............................ik heb zelfs een flite in 2-en gebroken dus die niet ehm nee echt alles is weleens gebroken. cassette, nee de body ging ook altijd naar de klote, nee alles wel denk ik.
E
taper trapassen ca 25 stuks
isis cranks 2 stuks
coda magic motorcycle cranks 3 stuks
stuurpen 3 stuks
stuur 1 stuks toen gelijk overgestapt op rental
velgen/naven/assen ontelbaar [nogsteeds]
band ontploft laatste keer was serieuze shit
zadelpen afgebroken in afdaling was nog serieuzere shit [ik zat op het zadel en je hol/andere delen als remblok gebruiken geeft teveel wrijving erg pijnlijk]
pedalen alleen heel erg krom, gek dat dat niet afbreekt, als ik iets goed hard ramde was het gelijk de hele cranck die afbrak
voorvorken, in de 5cm veerweg periode ca 5 vorken per seizoen
en later frames man ik schat in 2 wedstrijd seizoenen 7 cannondale frames behalve de DH4000 die rijd nog steeds 9 jr oud met originele sachs remmen erop, eerste remblokken, daarvan is alleen de zadelpen gebroken [syncross]
heb werkelijk alles wel kapot zien gaan tot criss king balhoofd aan toe in 2 stukken viel het zwikkie onderuit het frame garantie ho maar want dat hadden ze nog nooit gezien. sta je dan met je 369 gulden kostende juweeltje. Heb toen een belofte gedaan die ik vandaag de dag nog steeds na kom [geen chris king producten in mijn fiets/business]
er moet toch iets zijn wat niet kapot is gegaan...............................ik heb zelfs een flite in 2-en gebroken dus die niet ehm nee echt alles is weleens gebroken. cassette, nee de body ging ook altijd naar de klote, nee alles wel denk ik.
E
Re:Gebroken onderdelen
Ventieltjes? ;D :P
Re:Gebroken onderdelen
pffft erikje, zo te zien/horen val jij diep maar dan ook heel diep in de kosten, hoe betaal je al die stuff die je breekt ? 5 vorke per seizoen, das toch wel een dikke 1500€ per 3 maand hoor
mjah, downhill is pijnlijk voor jou en je portomonee :P :P ;D ;D
mjah, downhill is pijnlijk voor jou en je portomonee :P :P ;D ;D
Re:Gebroken onderdelen
Duoke schreef:
pffft erikje, zo te zien/horen val jij diep maar dan ook heel diep in de kosten, hoe betaal je al die stuff die je breekt ? 5 vorke per seizoen, das toch wel een dikke 1500€ per 3 maand hoor
mjah, downhill is pijnlijk voor jou en je portomonee :P :P ;D ;D
ff beter lezen wat Erik zegt :P
[
BOMBPROOF erik schreef:
voorvorken, in de 5cm veerweg periode ca 5 vorken per seizoen
Re:Gebroken onderdelen
Dan doe je duidelijk de verkeerde dingen voor de fiets die je hebt. cq had ;Dgoofy2 schreef: Ik zit vanaf mrt 2005 op de fiets en heb het al voor elkaar gekregen de onderstaande onderdelen te slopen.
-remhendel
-achterderailleur
-frame
-velg
-crankstel
-trappers
-2x zadel
-achterpad
-tandwiel
-en een vork die aan alle kanten lekt.
Re:Gebroken onderdelen
BOMBPROOF erik schreef:
Alles is wel een keer gebroken
taper trapassen ca 25 stuks
isis cranks 2 stuks
coda magic motorcycle cranks 3 stuks
stuurpen 3 stuks
stuur 1 stuks toen gelijk overgestapt op rental
velgen/naven/assen ontelbaar [nogsteeds]
band ontploft laatste keer was serieuze shit
zadelpen afgebroken in afdaling was nog serieuzere shit [ik zat op het zadel en je hol/andere delen als remblok gebruiken geeft teveel wrijving erg pijnlijk]
pedalen alleen heel erg krom, gek dat dat niet afbreekt, als ik iets goed hard ramde was het gelijk de hele cranck die afbrak
voorvorken, in de 5cm veerweg periode ca 5 vorken per seizoen
en later frames man ik schat in 2 wedstrijd seizoenen 7 cannondale frames behalve de DH4000 die rijd nog steeds 9 jr oud met originele sachs remmen erop, eerste remblokken, daarvan is alleen de zadelpen gebroken [syncross]
heb werkelijk alles wel kapot zien gaan tot criss king balhoofd aan toe in 2 stukken viel het zwikkie onderuit het frame garantie ho maar want dat hadden ze nog nooit gezien. sta je dan met je 369 gulden kostende juweeltje. Heb toen een belofte gedaan die ik vandaag de dag nog steeds na kom [geen chris king producten in mijn fiets/business]
er moet toch iets zijn wat niet kapot is gegaan...............................ik heb zelfs een flite in 2-en gebroken dus die niet ehm nee echt alles is weleens gebroken. cassette, nee de body ging ook altijd naar de klote, nee alles wel denk ik.
E
JEZUS zeg, ik zou echt niet jouw fiets willen zijn :"(

Re:Gebroken onderdelen
1 BB
1 pedaal
stuk of 5 remkabels
De as van me voorwiel
me vork
3 kettingen
1 pedaal
stuk of 5 remkabels
De as van me voorwiel
me vork
3 kettingen
- Pieter en zijn V10
- Berichten:1784
- Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
Re:Gebroken onderdelen
krekker schreef:
[BOMBPROOF erik schreef:
Alles is wel een keer gebroken
taper trapassen ca 25 stuks
isis cranks 2 stuks
coda magic motorcycle cranks 3 stuks
stuurpen 3 stuks
stuur 1 stuks toen gelijk overgestapt op rental
velgen/naven/assen ontelbaar [nogsteeds]
band ontploft laatste keer was serieuze shit
zadelpen afgebroken in afdaling was nog serieuzere shit [ik zat op het zadel en je hol/andere delen als remblok gebruiken geeft teveel wrijving erg pijnlijk]
pedalen alleen heel erg krom, gek dat dat niet afbreekt, als ik iets goed hard ramde was het gelijk de hele cranck die afbrak
voorvorken, in de 5cm veerweg periode ca 5 vorken per seizoen
en later frames man ik schat in 2 wedstrijd seizoenen 7 cannondale frames behalve de DH4000 die rijd nog steeds 9 jr oud met originele sachs remmen erop, eerste remblokken, daarvan is alleen de zadelpen gebroken [syncross]
heb werkelijk alles wel kapot zien gaan tot criss king balhoofd aan toe in 2 stukken viel het zwikkie onderuit het frame garantie ho maar want dat hadden ze nog nooit gezien. sta je dan met je 369 gulden kostende juweeltje. Heb toen een belofte gedaan die ik vandaag de dag nog steeds na kom [geen chris king producten in mijn fiets/business]
er moet toch iets zijn wat niet kapot is gegaan...............................ik heb zelfs een flite in 2-en gebroken dus die niet ehm nee echt alles is weleens gebroken. cassette, nee de body ging ook altijd naar de klote, nee alles wel denk ik.
E
JEZUS zeg, ik zou echt niet jouw fiets willen zijn :"(![]()
Nou als het zo"n vette ironhorse is, ik wel
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Gebroken onderdelen
het begon met een batavus Buster wie kent hem nog zon rood groene.
Daarna een Giant Cadex fiets van het jaar. Mijn eerste sturen, bracketassen, vork en later het frame. Daarna een Klein Attitude. Daar verlseet ik Cook Bross cranks. Dat was in het pimp-yr-bike tijdperk alles paars etc. Ook mega lichte wielen braken de assen van je ringle naven. Uiteindelijk hele achtervork van de klein eraf na een jump van een strandpaviljoen. Toen bij Bikepride een compleet nieuwe bombproof [daar is de naam geboren] GT Zaskar LE blauw geanodiseerd. En toen begon het downhillen 9e in landgraaf in 1994 en 1e [funklasse] 1995. Hardtail net zo snel rijden als de GT"s LTS-en met 8cm veerweg ie niet ok voor je fiets. Marcel v/d Hurk heeft vele oogjes dichtgeknepen toendertijd, namens Brima heeft hij een speciale vorkkroon laten maken voor de Marzocchi XC500 vork [met zon verstelknopje IN de vorkpoten halverwege]. Want voor die speciale kroon was het serieus een nieuwe kroon erop en 3 jumps later zaten er 3 schreuren in. Wij bouwden toen in Schoorl schansen-to-flat van 2,5m hoog waar we dus met de hardtail met 40p/u overheen gingen [Patrick Smit en ik altijd wedstrijd wie het verst/hoogst kwam]......Nadat ik voor studie naar tanzania ging had ik bij terugkomst sponsorcontract[je] met Cannondale Europe. Eerst vele superV frames versleten, later nog jaar op de DH4000 gereden, daar heb ik alleen de moto 2x compleet gecrashed [1x zelfde soort probleem als Mike King, de lijm liet los].
Hoe ik dat toen allemaal betaalde/regelde.
In ieder geval helemaal alleen, ouders waren niet super enthousiast [wel toen ik ging winnen] Goed, ik had krantenwijk op woensdag donderdag en zondag. Daarbij vakkenvullen zaterdagmorgen 06-12:00 kon je de hele middag nog biken. Tijdens studie bijbaantje op architektenbureau in de vakanties. Later bijbaantje als koeried bij TnT. Het is allemaal te doen mits je je hobby absoluut op 1 zet. Het werd al moeilijker rond mijn 20e toen vrouwen toch wel heel intressant waren en ik meer en meer de kroeg in ging............maar de combie lam op zaterdagavond, lam zondagmorgen op je fiets is wel zo goed dat was goed te doen
Tevens altijd gehandeld in brommers/fietsen/fietsonderdelen/ligfietsen bouwen op de HTS en voor grof doorverkocht.
Maar goed vanzelf ging het zeker niet integendeel.
Gr
E
Daarna een Giant Cadex fiets van het jaar. Mijn eerste sturen, bracketassen, vork en later het frame. Daarna een Klein Attitude. Daar verlseet ik Cook Bross cranks. Dat was in het pimp-yr-bike tijdperk alles paars etc. Ook mega lichte wielen braken de assen van je ringle naven. Uiteindelijk hele achtervork van de klein eraf na een jump van een strandpaviljoen. Toen bij Bikepride een compleet nieuwe bombproof [daar is de naam geboren] GT Zaskar LE blauw geanodiseerd. En toen begon het downhillen 9e in landgraaf in 1994 en 1e [funklasse] 1995. Hardtail net zo snel rijden als de GT"s LTS-en met 8cm veerweg ie niet ok voor je fiets. Marcel v/d Hurk heeft vele oogjes dichtgeknepen toendertijd, namens Brima heeft hij een speciale vorkkroon laten maken voor de Marzocchi XC500 vork [met zon verstelknopje IN de vorkpoten halverwege]. Want voor die speciale kroon was het serieus een nieuwe kroon erop en 3 jumps later zaten er 3 schreuren in. Wij bouwden toen in Schoorl schansen-to-flat van 2,5m hoog waar we dus met de hardtail met 40p/u overheen gingen [Patrick Smit en ik altijd wedstrijd wie het verst/hoogst kwam]......Nadat ik voor studie naar tanzania ging had ik bij terugkomst sponsorcontract[je] met Cannondale Europe. Eerst vele superV frames versleten, later nog jaar op de DH4000 gereden, daar heb ik alleen de moto 2x compleet gecrashed [1x zelfde soort probleem als Mike King, de lijm liet los].
Hoe ik dat toen allemaal betaalde/regelde.
In ieder geval helemaal alleen, ouders waren niet super enthousiast [wel toen ik ging winnen] Goed, ik had krantenwijk op woensdag donderdag en zondag. Daarbij vakkenvullen zaterdagmorgen 06-12:00 kon je de hele middag nog biken. Tijdens studie bijbaantje op architektenbureau in de vakanties. Later bijbaantje als koeried bij TnT. Het is allemaal te doen mits je je hobby absoluut op 1 zet. Het werd al moeilijker rond mijn 20e toen vrouwen toch wel heel intressant waren en ik meer en meer de kroeg in ging............maar de combie lam op zaterdagavond, lam zondagmorgen op je fiets is wel zo goed dat was goed te doen

Tevens altijd gehandeld in brommers/fietsen/fietsonderdelen/ligfietsen bouwen op de HTS en voor grof doorverkocht.
Maar goed vanzelf ging het zeker niet integendeel.
Gr
E
Re:Gebroken onderdelen
een lekke band, that"s it.
Oja en de achterbrug van mn specialized bighit, maar dat snap ik nog steeds niet helemaal. die is ook nog eens over de lasnaad gescheurd nadat ze m gemaakt hadden. Volgende keer toch maar een nieuwe kopen
.
Oja en de achterbrug van mn specialized bighit, maar dat snap ik nog steeds niet helemaal. die is ook nog eens over de lasnaad gescheurd nadat ze m gemaakt hadden. Volgende keer toch maar een nieuwe kopen

Re:Gebroken onderdelen
Njah interesant verhaal erikje, maar uuh toch nog steeds vind ik het raar dat je met die jobjes (denk wel dat het laatste dat je deed met die brommers enzo veel verdient) zo"n 500.000 euro of meer bijeen hebt gekregen voor die fietsen/onderdelen van je ??? (ok ik gaf zomaar een bedrag) maarjah, iedereen verdient zn geld op zn eigen manier
Veel geluk nog met het breke van je onderdelen of je hele fiets ;D
MVG B
Veel geluk nog met het breke van je onderdelen of je hele fiets ;D
MVG B
- vanspauwent88
- Berichten:126
- Lid geworden op:ma sep 26, 2005 8:44 pm
- Locatie:hoeselt limb.
Re:Gebroken onderdelen
mijn lijst ;D
-2 maal isis trapas
-kader
-velgen +- 5
-as achterwiel een 2 maal
-binnebanden natuurlijk en soms de buitenband erbij
-pedaalarmen truvativ
-pedaal
-tandwiel voor
-zadelpennen niet over maar meestal krom
-zadels brug van onderkant
-stuur
-...
-een vork of 2
-en een 2 tal starre vorken
-2 maal isis trapas
-kader
-velgen +- 5
-as achterwiel een 2 maal
-binnebanden natuurlijk en soms de buitenband erbij
-pedaalarmen truvativ
-pedaal
-tandwiel voor
-zadelpennen niet over maar meestal krom
-zadels brug van onderkant
-stuur
-...
-een vork of 2
-en een 2 tal starre vorken
1x Cannondale RavenII frame gescheurd bij het balhoofd.
1x Selle Italia SLR zadeltje doormidden
1x specialized m1 helm bij een slippertje op bladerig wegdek
Paar keer een spaak op mijn racefiets
3x sram ketting gebroken op de powerlink (1x op spoorweg overgang
)
1x barend van mijn stuur gescheurd
1x a.derailleur door een tak verwoest
1x voor en achterwiel de vernieling ingereden
1x derailleurhanger verbogen
Er zullen nog wel wat voorbeelden volgen
1x Selle Italia SLR zadeltje doormidden
1x specialized m1 helm bij een slippertje op bladerig wegdek
Paar keer een spaak op mijn racefiets
3x sram ketting gebroken op de powerlink (1x op spoorweg overgang

1x barend van mijn stuur gescheurd
1x a.derailleur door een tak verwoest
1x voor en achterwiel de vernieling ingereden
1x derailleurhanger verbogen
Er zullen nog wel wat voorbeelden volgen

BMX:
L. Stuurarm krom.
GT crank stel gaar.
Div. rem hendels.
GT stem gebroken.
Velg op de lasnaad gebroken.
Trapper krom.
Ketting gebroken.
Zadel opengescheurd.
MTB:
Ketting gebroken.
Trappers krom.
Achter der. afgebroken.
Velg pannekoek.
Tanden van 9 speed krans afgebr.
Achterbrug gebroken.
Schijf krom.
En ongetwijfeld nog meer, maar kon ik zo gauw nie opkomen.
L. Stuurarm krom.
GT crank stel gaar.
Div. rem hendels.
GT stem gebroken.
Velg op de lasnaad gebroken.
Trapper krom.
Ketting gebroken.
Zadel opengescheurd.
MTB:
Ketting gebroken.
Trappers krom.
Achter der. afgebroken.
Velg pannekoek.
Tanden van 9 speed krans afgebr.
Achterbrug gebroken.
Schijf krom.
En ongetwijfeld nog meer, maar kon ik zo gauw nie opkomen.
-
- Berichten:851
- Lid geworden op:ma apr 14, 2003 9:03 pm