Houffa-banden
Moderator:Beheerders
Hallo,
ik kan me herinneren dat je in Houffalize speciale "Houffa-banden" kon kopen. Niet al te breed, waanzinnig sterk loopvlak ivm alle stenen en goede noppen om op door de modder heen nog goede grip te houden.
Weet iemand of die banden ook hier te koop zijn? Of goede alternatieven?
Mooi-weer-banden tijdens de BartBrentjensChallenge zijn namelijk nooit grappig.
greetz,
marq
ik kan me herinneren dat je in Houffalize speciale "Houffa-banden" kon kopen. Niet al te breed, waanzinnig sterk loopvlak ivm alle stenen en goede noppen om op door de modder heen nog goede grip te houden.
Weet iemand of die banden ook hier te koop zijn? Of goede alternatieven?
Mooi-weer-banden tijdens de BartBrentjensChallenge zijn namelijk nooit grappig.
greetz,
marq
Re:Houffa-banden
Heb die idd ook bij Houffabike zien liggen een paar weken geleden.
waren geloof ik 1.8 breed maar ook in 1.5 leverbaar en voorzien van kleine maar dicht op elkaar staande noppen.
Deed mij denken aan de oude Groundmaster/Groundcontrol banden, van ik meer rond 1996.
waren geloof ik 1.8 breed maar ook in 1.5 leverbaar en voorzien van kleine maar dicht op elkaar staande noppen.
Deed mij denken aan de oude Groundmaster/Groundcontrol banden, van ik meer rond 1996.

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
1.5 is wel fucking smal. Maar goed ik ben dan ook 1.95-2.35 gewend.
Rinse
Rinse
He Cubeman,
enneh rijdt dat nog een beetje, die Houffa"s?
En zijn die dan hier ook in NL te krijgen?
gr,
marq
gr,
marq
marq schreef:
He Cubeman,
gr,
marq
Geen idee of die Houffa"s goed rijden maar de Groundmaster/Control banden deden het heel behoorlijk.
Wel wat veel geluid als je op de weg fietste maar van grip geen klagen!
-
Cubeman schreef:
Heb die idd ook bij Houffabike zien liggen een paar weken geleden.
![]()
waarom staat mario cippolini derop?
Ze hadden die bandjes met Popeye in de markt willen zetten....
Dan maar een andere grote naam erop, is goedkoper dan alle bandjes uit de markt te halen.
Erikje

Erikje
Deze banden zijn voorgesteld op de bike van filip als de "meirhaege" maar spijtig genoeg lagen ze net op zijn fiets toe hij tegen de lamp liep... Dus is het de "houffalize" geworden.
Bij mijn bikeshop ligt er nog een onvervalste set echte "meirhaege" banden (rechtstreeks van zijn fiets...) Spijtitg dat hij er niet echt voor bekend staat om de juiste bandenkeuze te maken, supernatte wereldbekers rijden op mtn baldy banden is niet slim :-X
greetz
bettes
Bij mijn bikeshop ligt er nog een onvervalste set echte "meirhaege" banden (rechtstreeks van zijn fiets...) Spijtitg dat hij er niet echt voor bekend staat om de juiste bandenkeuze te maken, supernatte wereldbekers rijden op mtn baldy banden is niet slim :-X
greetz
bettes