Shimano vs BBB
Moderator:Beheerders
Allen,
Ik heb een klein probleem met mijn cassette achte, hij wil namelijk niet echt lekker blijven lopen in tandwiel 4,5,6. hij rateld dan en loop ook wel een naar een ander tandwiel op de overgebleven tandwielen heeft hij dit niet.
Nu is mijn vraag wat ik hieraan kan doen?
Eigenlijk ging dit topic over het volgende:
mijn fietsemaken zegt tegen me dat ik wanneer ik de cassette en derailleur wil vervangen beter BBB kan pakken dan Deore lx. Mijn eigen idee was namelijk een groep LX met cassette en derailleur XT. En dan komt hij aan met een ketting van BBB als ook de cassette en derailleur.
Verder ben ik ook nog op zoek naar een redelijk geveerde voorvork. nadat de groep is vervangen wil ik hier even niet teveel aan uitgeven. Ik heb de Suntour XCP75 gezien die me wel iets lijkt. hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie een goed ander alternatief=
bvd voor jullie reacties.
Groeten
Rob
Ik heb een klein probleem met mijn cassette achte, hij wil namelijk niet echt lekker blijven lopen in tandwiel 4,5,6. hij rateld dan en loop ook wel een naar een ander tandwiel op de overgebleven tandwielen heeft hij dit niet.
Nu is mijn vraag wat ik hieraan kan doen?
Eigenlijk ging dit topic over het volgende:
mijn fietsemaken zegt tegen me dat ik wanneer ik de cassette en derailleur wil vervangen beter BBB kan pakken dan Deore lx. Mijn eigen idee was namelijk een groep LX met cassette en derailleur XT. En dan komt hij aan met een ketting van BBB als ook de cassette en derailleur.
Verder ben ik ook nog op zoek naar een redelijk geveerde voorvork. nadat de groep is vervangen wil ik hier even niet teveel aan uitgeven. Ik heb de Suntour XCP75 gezien die me wel iets lijkt. hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie een goed ander alternatief=
bvd voor jullie reacties.
Groeten
Rob
-
Re:Shimano vs BBB
BBB maakt prima spul, en nog lekker betaalbaar ook. ook qua garantie heb ik goede ervaringen met BBB. Toen de topcap van een BBB stuurpen brak (oepsie, iets te strak aangedraaid) kreeg ik na 1 email gestuurd te hebben een nieuwe topcap in de post, zonder gedoe...
De suntour vork heb ik een beetje mijn twijfels bij... ik denk dat als je een goede maar goedkope vork zoekt je toch beter naar een 2de hands marzocchi kan kijken ofzo...
De suntour vork heb ik een beetje mijn twijfels bij... ik denk dat als je een goede maar goedkope vork zoekt je toch beter naar een 2de hands marzocchi kan kijken ofzo...
Wegblijven van de cassettes van bbb. Heb ik ook gehad en is compleet waardeloos. Schakeld voor geen meter ondanks het vele prutsen aan mijn derailleur en roest als de neten. Neem gewoon een Shimano of Sram cassette.
Overigens heeft bbb helemaal geen derailleurs en kettingen in hun assortiment, dus ik weet niet bij wat voor fietsenmaker jij komt maar dit klinkt nogal vreemd.
Overigens heeft bbb helemaal geen derailleurs en kettingen in hun assortiment, dus ik weet niet bij wat voor fietsenmaker jij komt maar dit klinkt nogal vreemd.
hoi,
ik werk zelf ook in een bike winkel en wij raden bbb casettes af met een shimano derailleur of met een shimano ketting dat gaat niet goed lopen dus wat je nu hebt dat hij ratelt en dat zoort dingen !
MVG Matthias
ik werk zelf ook in een bike winkel en wij raden bbb casettes af met een shimano derailleur of met een shimano ketting dat gaat niet goed lopen dus wat je nu hebt dat hij ratelt en dat zoort dingen !
MVG Matthias
-
gij werkt dus in nen bikewinkel ? en toch vertelt ge hier erges op dp da ge u krank er hebt probere af te hale me ne gasbrander en nen hamer omda ge der verkeerden trekker had ? da zegt me dan wel genoeg over uwe winkel waar ge werkt eigelijk 
over die casette : inderdaad , gewoon een shimano of een sram nemen , met een sram of shimano ketting. andere kettinge en casette"s ( of combinaties van de 2) dan shimano of sram durve als een haperen , belahalve kmc x9 of x8 dan, die zijn super van schakelen en kwaliteit. het kan ook zijn dat je een hg casette me een ig ketting combineert of omgekeerd en dat het daardoor niet goed schakelt. mss eens in die richting kijken en zoeken want daar ben ik ook ni in thuis.
over die vork : suntour zou ik zeker niet nemen. ik zou minstes manitou of rockshox neme maar als je echt goe wilt zitten een zocchi , weinig onderhoud goede werking en zeer prijs kwaliteit waardig.
als je bv een mx comp ofzo neemt ben je een kleine 300 euro kwijt , voor een goeie vork die zeker goed werkt en lang zal meegaan

over die casette : inderdaad , gewoon een shimano of een sram nemen , met een sram of shimano ketting. andere kettinge en casette"s ( of combinaties van de 2) dan shimano of sram durve als een haperen , belahalve kmc x9 of x8 dan, die zijn super van schakelen en kwaliteit. het kan ook zijn dat je een hg casette me een ig ketting combineert of omgekeerd en dat het daardoor niet goed schakelt. mss eens in die richting kijken en zoeken want daar ben ik ook ni in thuis.
over die vork : suntour zou ik zeker niet nemen. ik zou minstes manitou of rockshox neme maar als je echt goe wilt zitten een zocchi , weinig onderhoud goede werking en zeer prijs kwaliteit waardig.
als je bv een mx comp ofzo neemt ben je een kleine 300 euro kwijt , voor een goeie vork die zeker goed werkt en lang zal meegaan

- Xircuit
- Contacteer:
Mijn ervaring met BBB cassettes is minder goed. Slijten erg snel en het schakelen gaat met een LX of Sram 970 cassette echt veel beter en soepeler. Overgens ben ik over andere BBB artikelen vaak goed te spreken!
-
Bansheebeest gain schreef:
gij werkt dus in nen bikewinkel ? en toch vertelt ge hier erges op dp da ge u krank er hebt probere af te hale me ne gasbrander en nen hamer omda ge der verkeerden trekker had ? da zegt me dan wel genoeg over uwe winkel waar ge werkt eigelijk![]()
als je bv een mx comp ofzo neemt ben je een kleine 300 euro kwijt , voor een goeie vork die zeker goed werkt en lang zal meegaan![]()
Zocchi"s zijn echt niet de enige vorken die goed werken, de hoger Manitou"s (sherman, nixon, etc.) werken ook gewoon goed en een Pike ook, het is misschien wel zo dat Zocchi"s vergeleken met andere vorken minder onderhoud nodig hebben, maar dan nog.
-
ik spreek wel enkel over de vorken voor extreem gebruik , xc ken ik nix van
veel manitou"s hebbe zone travel adjuster , en die zijn dan bena allemaal kapot. de spv op dorado"s zou ook snel kapot zijn , heb ik ook me men eige oge gezien
zocchi"s zijn zowa de enige vorke die niet "sticky" invere en echt soepel gaan.
en een pike is een enduro vork eh dude , ik denk ni da ze lang zou overleve onder mijn banshee
prijs kwaliteit is marzocchi ni te kloppe en der kan je ni rond.
maar eigelijk is het een kwestie achter wie je staat , want mij kan je nooit of te nooit overtuige da er iets beter bestaat als zocchi"s , maar zo hebt ge mense die zo denke over manitou en zelfs over rockshox

veel manitou"s hebbe zone travel adjuster , en die zijn dan bena allemaal kapot. de spv op dorado"s zou ook snel kapot zijn , heb ik ook me men eige oge gezien

zocchi"s zijn zowa de enige vorke die niet "sticky" invere en echt soepel gaan.
en een pike is een enduro vork eh dude , ik denk ni da ze lang zou overleve onder mijn banshee

prijs kwaliteit is marzocchi ni te kloppe en der kan je ni rond.
maar eigelijk is het een kwestie achter wie je staat , want mij kan je nooit of te nooit overtuige da er iets beter bestaat als zocchi"s , maar zo hebt ge mense die zo denke over manitou en zelfs over rockshox

- Arnetteman
heb ooit eens voor een niet nader te noemen fietsenzaak een BBB cassette getest. Lekker goedkoop maar uiteindelijk een duurkoop. Na 2 week redelijk intensief door het bos jakkeren sloeg de nieuwe ketting al over. Had er ook nieuwe kettingbladen op en de derailleur is door dezelfde fietsenzaak afgesteld, alles dikke prima dus behalve de cassette. Het is net boter.
Conclusie....voor mijn geen BBB maar SRAM....alway and ever.
Conclusie....voor mijn geen BBB maar SRAM....alway and ever.
-
De tandwielen van bbb , de voorste dus , heb ik 1 van gehad , een 32 shiftable en was na een 6 maanden toch ook al ver versleten , terwijl ik me een TA een jaar ofzo doe..
Op een of andere manier heb ik echt een verachting voor bbb spullen, vraag me niet waarom maar van de naam de naam alleen al krijg ik rillingen en ga ik spontaan tegen muren springen terwijl ik NEEEEEEEEEE!!!!!!!! NEEEEE!!!!!!!!!!! NEEEEEEEEE!!!!!!!!! schreeuw. Ik heb trouwens nooit bbb materiaal gehad, eigenlijk al om de simpele reden dat het echt gewoon overal te koop is en daardoor is er bij zo"n merk al snel de magie van af. Als ik dus wat exclusievere spullen zie of tegenkom dan gaat het dus ook spontaan zo van: "aaah" of "ooooha" en van die uitdrukkingen weet je wel. Gewoon omdat dat niet te alledaags is en niet iedereen die dingen op z"n fiets heeft zitten, maar nou draaf ik door > maar de conclusie bbb casettes: "prrrrffffffff haha ha".
kevin
kevin
Tja, als je "t alleen doet om te "posen" moet je BBB niet hebben nee.
Daarintegen, als je gewoon redelijk spul wil voor een nog redelijkere
prijs, dan is BBB jou bitch.
Daarintegen, als je gewoon redelijk spul wil voor een nog redelijkere
prijs, dan is BBB jou bitch.
jonge, wat nou posen, half nederland denkt dat je op een kindermountainbikeje rijdt als je op je fiets voorbij komt rijden
.
als je wilt posen moet je maar een Electra :P Ratfink kopen ofzoiets.
Maar je hebt wel gelijk DESL, maar dat verhaal is maar subjectief he
.
kevin

als je wilt posen moet je maar een Electra :P Ratfink kopen ofzoiets.
Maar je hebt wel gelijk DESL, maar dat verhaal is maar subjectief he

kevin