Ik ben misschien van plan om een Santa Cruz Heckler te gaan kopen. Mijn budget is max. € 2500,-. Ik ben van plan om voor een Sherman Firefly of een Nixon Super te gaan. Is het trouwens mogelijk om een dergelijke fiets voor max. €2500,- op te bouwen met een Sherman Firefly of Nixon Super, en bijv. Hayes HFX 9, en de overige onderdelen ook nog van redelijke kwaliteit?
Ik woon in Midden-Limburg en ga wekelijks mountainbiken in Vaals, Gulpen, Epen, maar ook in Belgie en Duitsland. Ik ben van plan om met m"n nieuwe fiets zowel lichte freeride als gewone toertochten door het zuiden, etc. te doen. Welke vork zouden jullie kiezen, kunnen jullie aangeven wat de verschillen qua gebruik van beide vorken zijn? Hoeveel kan de Nixon hebben, betreffende drop-offs, etc.?
Manitou Sherman Firefly - Manitou Nixon Super
Moderator:Beheerders
-
Re:Manitou Sherman Firefly - Manitou Nixon Super
ik zou voor de pike gaan die prijs/technisch veel interessanter is. Heckler frame is tegenwoodig wel relatief goedkoop te krijgen nu ze de blur LT en nomad gaan uitbrengen. Maar de sherman/nixon"s zijn vrij duur (+-750€ dacht ik) dan wordt 2500 voor de volledige bike wel moeilijk.