hutchinson scorpion

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ZAG
hutchinson scorpion

Bericht door ZAG » za mar 05, 2005 7:37 pm

iemand ervaring met deze band?
Hoorde dat ze veel grip hebben in de modder, maar hoer zijn ze in de zomer? rollen dan erg zwaar zeker?
In het geval ze goed rollen, zit er dan nog erg veel verschil tussen de smalle en brede versie?

Exar

Re:hutchinson scorpion

Bericht door Exar » za mar 05, 2005 8:06 pm

Rollen goed over wat moeilijker terrein, heb er heel veel lol mee gehad in de Alpen. Ik geloof dat de smalle versie op alle fronten minder was (1.75 versie).

Bruno

Bericht door Bruno » zo mar 06, 2005 2:37 pm

Zelf ervaring met de 2.0 versie, een heel goede allround band vind ik, ook op het droge en geen te hoge rolweerstand

ZAG

Bericht door ZAG » zo mar 06, 2005 2:39 pm

ok, thnx.
een beetje te vergelijken met de michelin wildgripper comp s bruno? of heb je daar geen ervaring mee? Dat is namelijk ook een allround band.
Ik hoorde dat de 1.75 het beste was voor de blubber, hij snijdt overal doorheen. maar op het droge heb ik er niks over gehoord.
klopt het dat er dit seizoen veel wedstrijdrijders met smalle banden reden? kan ik me iets van herinneren namelijk

Bruno

Bericht door Bruno » zo mar 06, 2005 8:17 pm

Met Michelin heb ik geen ervaring op dat vlak, ik reed voornamelijk met Hutchinson, dikwijls het hele jaar door, in de zomer legde ik er ook wel eens semi-slicks of fast freds of jimmy"s op. Maar met de Hutchinson mosquito of scorpion kom je overal. Smalle banden snijden idd meer door de modder maar heb eens gelezen voor bikers van boven ca. 85kg da je dan wel diep kunt wegzakken ook. Ik weeg zelf maar 58kg en heb nooit veel met smallere banden dan 1.95 gereden. Rij liever met 2.0-2.1 omwille van het comfort en dat ik met mijn laag gewicht daarmee ook vlot door, "over" de modder ga.

In de zomer wisselde ik wel eens van banden voor als ik wat meer op de baan reed, op het asfalt slijten de Hutchinsons wel tamelijk snel vind ik, nogal zacht rubber.
Ik vond de scorpion het beste tot zijn recht komen bij losse en/of vochtige bosgrond.
In vgl. met mosquito"s is de rolweerstand ongeveer gelijk maar de zijdelingse grip is wel een pak beter, mosquito"s durfden bij losse grond wel eens driftend door te bocht gaan, maar gingen wel weer net iets vlotter door de modder. Elke band heeft zo"n sterkere punten natuurlijk. Zou nu graag die nieuwe bulldogs eens proberen.

Exar

Bericht door Exar » zo mar 06, 2005 8:27 pm

En ik zou weer graag de New Python willen proberen :).

Scorpions slijten in ieder geval wel erg snel, als je vooral een allround band wilt kan je misschien beter naar de Spyder kijken, de draadversie er van kost geloof ik 12 euro bij Decathlon.

Bruno

Bericht door Bruno » zo mar 06, 2005 9:34 pm

Spyder heeft meer zo"n profiel als de alligator van vroeger en daar geraakte je echt niet mee vooruit als je er zo een voor en achter had liggen, heb me daar ook mee doodgetrapt, maar wel enorm veel grip. De ideale combinatie was hier een mosquito achter en een alligator voor, heel veel grip vooraan en weinig rolweerstand achter

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo mar 06, 2005 9:41 pm

Ik rij nu enige tijd met Hutchinson Scorpions 2.0 en ze bevallen me prima, zeker voor de wintermaanden. Ze bieden veel grip, maar lopen niet erg licht, zeker op asfalt is dat goed te merken, maar daar is een MTB niet voor. ;) Slijten doen ze behoorlijk. Na 2500 redelijke zware tellende kilometers zijn ze nu dan ook zo goed als op. Voor het betere Alpen werk zijn dit ideale banden.

De Comp S van Michelin is een wat lichter lopende band, maar die bevielen me totaal niet omdat ze te weinig grip boden, maar erg veel ervaring heb ik niet met de Michelins (max 200Km). Een Michelin Comp S is beter te vergelijken met een Python als een Scorpion. Pythons vind ik bijzonder prettige banden. Ze lopen wat lichter en bieden in bochten véél grip. Door het grote lucht vorlume vind ik ze wat minder geschikt voor natte omstandigheden; ze gaan dan drijven.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo mar 06, 2005 9:57 pm

Ten eerste er zijn toch meerdere scorpions? welke wil je?

De bandjes (zie xircuit) (scorpion gold elite) heb ik ooit gekocht in Frankrijk, mijn eigen banden reedt k continu lek. Tis een goede band zeker voor modder en nattigheid!

Kheb ze min of meer met Roel geruild tegen zijn michelin banden. Die lopen op de straat en eigenlijk altijd een stuk lichter, de grip is wel iets minder dan met de scorpion. Voor nat weer een ideale band maar kzou em nu niet meer aanschaffen voor komende tijd want k mag toch hopen dat t mooi weer wordt en dan zou je beter af zijn met een lichterlopende band :)

ZAG

Bericht door ZAG » zo mar 06, 2005 10:49 pm

Het is nog niet zeker of ik hem wil.
Maar ik ga over een tijdje misschien een ste x max sl kopen, en de scorpion staat er echt heel mooi bij. door die grijze band.
maar voordat ik die band koop wil ik wel weten of het ook wat is, dat is toch wel iets belangrijker:D

De comp s vind ik heel fijn, ook in de zomer. grip vind ik voldoende
ik ben 80 kg, maar heb nog nooit met zulke dunne banden gereden, dus weet ook nog niet welke versie het dan zou worden

Plaats reactie