andere demper, andere veerweg
Moderator:Beheerders
ik was van plan een andere dempe rin mijn enduro te steken. demper gekocht, maar die kwam lekkend aan dus dat project is afgeblazen.
daar na toch maar eens de cn gepakt en wat blijkt met een Rock Shox super deluxe heb ik 15mm(ruim 10%) minder veerweg dan met de standaard fox demper....
Moraal van het verhaal, meet even de demper op(hoeveel mm kan ie inveren) voordat je overstapt van de een naar de andere demper.
met montage van een andere demper kun je dus ook meer veerweg uit je frame halen.
daar na toch maar eens de cn gepakt en wat blijkt met een Rock Shox super deluxe heb ik 15mm(ruim 10%) minder veerweg dan met de standaard fox demper....
Moraal van het verhaal, meet even de demper op(hoeveel mm kan ie inveren) voordat je overstapt van de een naar de andere demper.
met montage van een andere demper kun je dus ook meer veerweg uit je frame halen.
-
Re:andere demper, andere veerweg
Misschien een stomme opmerking van mij hoor, maar is dit niet altijd zo dat je moet kijken naar de demper lengte.?!? ???
ik bedoel niet de dempe rlengte. die is gelijk, 195mm.
ik bedoel de lengte welke de demperstang kan bewegen in de demper zelf
ik bedoel de lengte welke de demperstang kan bewegen in de demper zelf
Ik vind die standaard demper in de Enduro super! No need for swapping.
-
Oke duidelijk. ::)
-
- Forumbeheerder
Vandaar ook het 2e getal bij demper specificaties
bvb 9.5" * 3" of nog 6.5" * 1.5"
bvb 9.5" * 3" of nog 6.5" * 1.5"
idd BF die bedoel ik. vaka is ie 50mm, althans dat wordt dan door de fabrikant opgegeven.
7mm is bij een verhouding van 2,5 toch bijna 20mm veerweg.
7mm is bij een verhouding van 2,5 toch bijna 20mm veerweg.
En als die slag langer is, check dan ook of dat wel past bij je frame of dat je achterwiel/brug ergens tegenaan kan slaan...