magura hs 33 of julie schijf remmen ?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
rvb
magura hs 33 of julie schijf remmen ?

Bericht door rvb » do feb 03, 2005 10:35 pm

hallo
ik heb een nieuwe trek 6500 gekocht bevalt prima
maar ik wil er wel een paar betere onderdelen op
om te beginnen betere remmen
hs 33 of julie schijremmen volgens mij zijn schijfremmen
duurder in onderhoud?

Xircuit
Contacteer:

Re:magura hs 33 of julie schijf remmen ?

Bericht door Xircuit » vr feb 04, 2005 9:41 am

Onderhoud kosten zijn praktisch gelijk, zowel HS-33 als Julie"s moeten eens in de zoveel tijd (zeg 1 á 2 jaar) worden ontlucht. Remblokken zijn even duur. Wat betreft de remwerking zou ik voor de HS-33"s gaan, erg goed te doseren en behoorlijk veel remkracht. Ik heb het altijd een prettige rem gevonden.Julie is redelijk te doseren maar de remkracht is gewoon te weinig, zeker als je plannen hebt om in de echte bergen te gaan fietsen. Mijn keuze: de HS-33, zonder twijfel.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » vr feb 04, 2005 11:07 am

xircuit heeft t allemaal al gezegd... ga voor de hs 33!!!

julie is maar een heel simpel schijfremmetje en hs 33 is het beste (!) velgremmetje.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr feb 04, 2005 12:19 pm

ook helemaal mee eens. HS33 is even prutsen bij montage en daarna nooit meer naar omkijken. Werkt altijd.

Lars

ride

Bericht door ride » vr feb 04, 2005 1:07 pm

Idem, HS33. Ontluchten is zelfs niet eens zo vaak nodig. Mijn ervaring is dat ze meestal wel 5 jaar meekunnen zonder te ontluchten. Montage is lastig maar als dat goed gebeurt hoef je er bijna niks meer aan te doen.

rvb

Bericht door rvb » vr feb 04, 2005 4:43 pm

oke ik weet genoeg ik ga voor de hs 33
bedankt voor het advies
groeten remco

the devil

Bericht door the devil » vr feb 04, 2005 7:12 pm

hs33 remmen zijn geweldig in rem kracht maar als ik jou was zou ik er xtr V-breaks op gooien kost mischien iets meer (niet veel) maar het scheelt zoveel in gewicht (+-10 ton) en het remt geweldig en loopt minder snel vol . als xtr te duur is neem dan xt

greets the devil

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 04, 2005 7:39 pm

the devil schreef:
hs33 remmen zijn geweldig in rem kracht maar als ik jou was zou ik er xtr V-breaks op gooien kost mischien iets meer (niet veel) maar het scheelt zoveel in gewicht (+-10 ton) en het remt geweldig en loopt minder snel vol . als xtr te duur is neem dan xt

greets the devil

XT zou ik dus niet doen, die janken als een gek. en dat gewichts verschil is natuurlijk te verwaarlozen. HS-33 remt beter dan XTR en dus kun je later remmen blablabla......
Kortom maakt niets uit!

En het prutsen bij de montage behoort bij de 2005 EVO versie ook tot het verleden.

dusssss©

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr feb 04, 2005 7:57 pm

klopt helemaal ik heb XTR V Brakes gehad en later HS 33, ik had de HS 33 veel eerder moeten kopen/ monteren. Enige nadeel is montage(maar dat is maar 1 keer) ophopen van modder.
De diverse voordelen, geen gepiep, meer remvermogen(ook in modder en bij hoge snelheden) beter te doseren, fijner remmen en beter af te stellen.Ps remvermogen is mijns inziens vergelijkbaar met een goed setje schijfremmen !!!

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » za feb 05, 2005 6:47 pm

magura is niet wat je moet kopen kheb er veel last van gehad (en kben nie de enige). koop schijfremmen van hayes of hope

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » za feb 05, 2005 7:55 pm

Space Man Spiff schreef:
magura is niet wat je moet kopen kheb er veel last van gehad (en kben nie de enige). koop schijfremmen van hayes of hope

Ik ben er van overtuigd dat het aantal mensen dat juist *geen* problemen heeft met de HS33 zeer ver in de meerderheid is......

Gemini

Bericht door Gemini » za feb 05, 2005 8:11 pm

HS33 en problemen?!

Ik rij nu al bijna 4,5 jaar met m"n HS33 remmetjes, en ze hebben me nog nooooooit in de steel gelaten!

Naar mijn mening zijn dit toch wel de meest onderhoudsvriendelijke remmen die je kan krijgen.. (bij mij krijgen ze in ieder geval praktisch geen onderhoud)

Rij zelf met HS33 Quicksilver (model is nog uit 1999 gelook ik) met grijze blokjes (voor ceramische velgen) op X517 velgen. Simpelweg TOPPIE!

Ik zou niet twijfelen als ik jou was!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za feb 05, 2005 9:16 pm

@spaceman de vraag was xtr v brakes of HS 33.
Over disk brakes werd geen woord gerept.
Lijkt mij ook geen discussiepunt ivm andere wielen etc en daarbij behorende kostenplaatje.
En zoals reeds eerder gezegd er zijn (veel) meer mensen met positieve ervaringen over HS 33 dan andersom.

the devil

Bericht door the devil » zo feb 06, 2005 6:14 pm

magura is wel leuk maar het is nog altijd TE ZWAAR en als je xtr neemt kun je kun je de xtr shiffters/remhendels er bij nemen lekker licht en botergeil ;D

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo feb 06, 2005 7:37 pm

Jumping Hansje schreef: @spaceman de vraag was xtr v brakes of HS 33.
Over disk brakes werd geen woord gerept.
Lijkt mij ook geen discussiepunt ivm andere wielen etc en daarbij behorende kostenplaatje.
En zoals reeds eerder gezegd er zijn (veel) meer mensen met positieve ervaringen over HS 33 dan andersom.
lees eens de eerste post... of nog maar te topic titel. geen woord gerept over schijfremmen?

in ieder geval: ik zou geen HS33 kopen. heel de wereld mag dan wel happy zijn met z"n hs33"ers, ik heb 4 vrienden waar ik regelmatig mee ga rijden, en ze hadden alle vier problemen met hun hs33, en rijden nu allemaal met schijven.

ik zou ofwel een goeie Vbrake kopen, zoals een XTR of een Avid SD9+ of arch rival; ofwel schijfremmen van avid, shimano, hayes of hope.

ik rij met een arch rival achter en een deore mechanische schijfrem voor, en ben van beide zeer tevreden.

EDIT: en geen magura schijfremmen. daar heeft iedereen wel problemen mee ;)

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo feb 06, 2005 9:59 pm

Oeps, wat betreft de schijfremmen, je hebt gelijk. :-[

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma feb 07, 2005 12:15 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:
in ieder geval: ik zou geen HS33 kopen. heel de wereld mag dan wel happy zijn met z"n hs33"ers, ik heb 4 vrienden waar ik regelmatig mee ga rijden, en ze hadden alle vier problemen met hun hs33, en rijden nu allemaal met schijven.

ik zou ofwel een goeie Vbrake kopen, zoals een XTR of een Avid SD9+ of arch rival; ofwel schijfremmen van avid, shimano, hayes of hope.

ik rij met een arch rival achter en een deore mechanische schijfrem voor, en ben van beide zeer tevreden.

EDIT: en geen magura schijfremmen. daar heeft iedereen wel problemen mee ;)

Ik ben toch heel benieuwd wat voor problemen mensen dan met die HS33"s hebben (gehad). Zelf rijden we (= tandem) sinds 1990 met Magura"s en we hebben nog nooit ooit maar één probleem gehad. Ook niet bij het terreinrijden. Maar ik weet het: 1 zwaluw maakt geen zomer, dus kom maar op met die verhalen :) Ik ben serieus nieuwsgierig.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo feb 09, 2005 7:49 pm

mja, ik ben maar de ridingbuddy :P

dus ik weet niet exact wat er mis mee was. wel wat de problemen waren. bijvoorbeeld het loskomen. rem die regelmatig (om de 2 a 3 runs) ff losgemaakt moest worden, en trug recht gezet moest worden.

of een verlies aan remkracht in de achterrem. heel het zaakje opgepoetst, ontvet, opgeschuurd, ontlucht, al wat je wil, nieuwe kabels en zo, en altijd weer remkracht weg. toen kocht ie maar schijven.

ook de kabels zijn niet al te stevig. heb al 3 gevallen gezien van uitgerokken kabels. waarbij je dus opeens zo"n dunner stukje had (moeilijk uit te leggen). dus weer nieuwe kabeltjes kopen enzo omdat ie niet meer remde.

eentje had last van lekken. aan de euh, "caliper" zal ik maar noemen. dat is wel opgelost geraakt.

ook het systeem is vrij fragiel. ben ooit mijn eerste dh wedstrijd gaan rijden, mijn eerste, in namen. samen met mijn vriend die toen voor en achter hs33 had. 1 crash verder, en de leiding uit de "caliper" gerukt, alle olie eruit, en het verstelwieltje afgebroken. nuja, waarschijnlijk had bij elk systeem de kabel wel losgerukt geweest, en het verstelwieltje is volgens mij bij de nieuwe hs33 op een andere plaats aangebracht.

kijk wel, de remmen werden allemaal gebruikt voor freeride, dh, street en dergelijke meer, dus niet voor XC. mss heeft dat er ook mee te maken?

een andere vriend van mij (hier beter bekend als "tha crasher" ) heeft overlaatst een nieuw hardtailtje gekocht, ook met hs33 op, en die dingen werken wel super. of ze het lang gaan uithouden, weet ik niet. (bij tim meestal niet ;D ), maar ik hou je anders wel op de hoogte?

in ieder geval, hs33 roept bij mij dus eerder negatieve ervaring op, dan positieve.

Plaats reactie