air shox
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
Ben op zoek naar een betaalbare maar goeie Luchtdemper voor Enduro en lichte FR
En dus benieuwd naar ervaringen met
-DT 225
-Manitou swinger 3/4 way
-Manitou Radium
-RS Ario en Sid
5th en Fox zijn te duur. Moet onder de 300€ blijven
voorlopig ligt de DT een beetje voorop wegens de gelagerde montagegaten en DT een hele sterke reputatie heeft op vlak van kwaliteit.
En dus benieuwd naar ervaringen met
-DT 225
-Manitou swinger 3/4 way
-Manitou Radium
-RS Ario en Sid
5th en Fox zijn te duur. Moet onder de 300€ blijven
voorlopig ligt de DT een beetje voorop wegens de gelagerde montagegaten en DT een hele sterke reputatie heeft op vlak van kwaliteit.
Re:air shox
SID is zeker ook nie slecht. Heb ik zelfs nog DH mee gereden in T. met m"n Foes LTS. Is ook perfect in te stellen met die 2 luchtkamers.
Fox Float RP3!
Swingers zijn een beetje harsh, niet doen dus. RS is ook niet je van het.
De 5th en Float RP3 komen op net iets onder de €300, mits uit de USA (shipping/import meegerekend). De DT 225 is bij S-TEC skandalig goedkoop, meen iets van €180.
De nieuwe DT platform shock niet iets?
Swingers zijn een beetje harsh, niet doen dus. RS is ook niet je van het.
De 5th en Float RP3 komen op net iets onder de €300, mits uit de USA (shipping/import meegerekend). De DT 225 is bij S-TEC skandalig goedkoop, meen iets van €180.
De nieuwe DT platform shock niet iets?
-
- Forumbeheerder
kijk, da enduro velootje is een low budget bak. Tot nu toe heeft ie 650€ gekost.
Als ik ne radium R kan scoren voor 150€ en ne DT voor 250€ ga ik geen fox van 350€ kopen.
Komt erop neer da ne swinger 4 way (270€) min of meer t maximum is da ik wil geven.
5th air heb ik nog nergens onder de 450 gevonden. Als je n hint kan geven waar je die gezien hebt aan 300?
Als ik ne radium R kan scoren voor 150€ en ne DT voor 250€ ga ik geen fox van 350€ kopen.
Komt erop neer da ne swinger 4 way (270€) min of meer t maximum is da ik wil geven.
5th air heb ik nog nergens onder de 450 gevonden. Als je n hint kan geven waar je die gezien hebt aan 300?
Ik ben erg te spreken over m"n Magura demper, hier op het forum stond er laatst nog een te koop voor weinig! Link
Geen idee of die nog te koop is en past, maar misschien interessant.
Geen idee of die nog te koop is en past, maar misschien interessant.
ik zou toch voor een staalveerdemper gaan.
werkt ondanks de moderne technologien van de luchtdempers beter.
Helaas Jurriaan, lees de reviews over de RP3 maar eens. Maar of een demper beter zou zijn verschilt ook nogal per frame/veerprincipe...
Enne, onderbouw je post anders eens! En dat is dan een moderator... Kick his ass BF de xc"r!
Enne, onderbouw je post anders eens! En dat is dan een moderator... Kick his ass BF de xc"r!

The Pyreneeën King schreef:
ik zou toch voor een staalveerdemper gaan.
heb jij al effectief met een RP3 gereden ?
Ik heb met verschillende luchtdempers gereden:
-magura: vond ik erg star en absoluut niet plush...
-Swinger: voor mij nog de referentie op spv gebied
-rp3: valt enorm mee, een erg sterke zet van Fox... zolang ie zijn lucht houdt
-DT: enorm plush, mijn eerste indruk was dat deze nog soepeler aanspreek dan een staalveervariant...
@BF: mijn mail nog gekregen?
-magura: vond ik erg star en absoluut niet plush...
-Swinger: voor mij nog de referentie op spv gebied
-rp3: valt enorm mee, een erg sterke zet van Fox... zolang ie zijn lucht houdt
-DT: enorm plush, mijn eerste indruk was dat deze nog soepeler aanspreek dan een staalveervariant...
@BF: mijn mail nog gekregen?
-
Heb alleen ervaring met RS Sid (2x) en Fox (1x) beiden goede dempers en goed af te stellen. Voordeel van RS is dat deze goedkoop is en al voor ongeveer 100,= Euro wordt aangeboden. Dus als deze versleten is kun je bijna beter een nieuwe kopen i.p.v. aan revisie te denken. Heb je ook weer 1 jaar garantie.
Brum. schreef:
Helaas Jurriaan, lees de reviews over de RP3 maar eens.
RP3 komt ook zeer sterk uit de test in de mbr (een 9).
Die Radium shocks die kende ik nog niet, wat houdt die platform plus demping effectief in? Niet instelbare spv?
Bij de Radium en de Radium R straat trouwens dat ze alleen OEM geleverd worden, RL is wel officieel los verkrijgbaar.
Bij de Radium en de Radium R straat trouwens dat ze alleen OEM geleverd worden, RL is wel officieel los verkrijgbaar.
IK RIJ zelfs met een RP3
super demper, komt super kort op de spiraal demper niveau, alleen meer mogelijkheden.
Alleen was er een lek na één dag rijden, werd direct onder garanitie vervangen door Kabouter Rob Akkermans
super demper, komt super kort op de spiraal demper niveau, alleen meer mogelijkheden.
Alleen was er een lek na één dag rijden, werd direct onder garanitie vervangen door Kabouter Rob Akkermans
Steelboy: de Rond Air Pro (bijna gelijk aan de nieuwe Magura shock) deed wonderen voor de pedal efficiency van mijn FSR, scheelde een boel t.o.v. een gewone kale Float, en ik kan niet zeggen dat hij veel minder comfortabel is. Al met al wil je op een enduro bak toch ook thuis kunnen komen na tig kilometer, of wat?
Eventueel nog wel een RS SID liggen.
-
- Forumbeheerder
Pino,
ik denk dat ik al een oplossing heb, maar toch:
Kan je s aangeven welke buitendiameter die heeft (moet door een tunneltje in kader) welke staat en welke vraagprijs er aan kleeft?
ik denk dat ik al een oplossing heb, maar toch:
Kan je s aangeven welke buitendiameter die heeft (moet door een tunneltje in kader) welke staat en welke vraagprijs er aan kleeft?
Nieuw, 100 euri incl verzending, model met rebound instelling.
Staan maten niet op de RS site?
(standaard van Giant)
op z"n breedst 52mm, 46mm op de body en 26mm de "zuiger".
Staan maten niet op de RS site?
(standaard van Giant)
op z"n breedst 52mm, 46mm op de body en 26mm de "zuiger".
Vergeet de inbouwlengte niet