Re:Welke remmen zal ik kopen ?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Steelhead Rider
Welke remmen zal ik kopen ?

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 6:12 pm

Ik ben tot de beslissing gekomen dat mijn B4"s (die niet meer super goed werken en hele tijd wegfaden waar ik dus nix aan heb in het bos ) maar eens moeten gaan.. :?
Ik heb ondertussen 400 euro gespaard en ik wou aan jullie vragen welke remmen ik zou moeten kopen, ik heb al met Bruno gesproken over de Clim8/Gatorbrakes 6-pot maar die zijn 396 euro en dan gebruik ik gelijk al mijn geld op het zou beter zijn als dat niet moet...en daar komt nog bij dat ik geeen echte revieuws kon vinden voor de Clim8"s/Gatorbrakes...
Toen vond ik de Shimano XT 4 Pot"s, even duur maar daar zijn héél veel goeie reviews voor..
Ik zoek dus iets voor XC waarmee je nog stoppies kan maken (kan meestal wel gewoon maarjah) iets voor in de bossen, ik ga soms met 30-40 kmph ofzo van een heuvel af en dan heb ik wel goeie remmen nodig...
Welke zouden julllie aanraden, die het liefst niet al mijn geld gelijk opgebruiken?
Ik zat al te kijken naar de Avid Juicy"s 5 maar kweenie precies hoeveel die kosten (ik dacht 150 per stuk ??? ) bij http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... 89;start=0 staat er dat hij wel goed is maar wegfade na een tijdje, wel een minpunt :? (is trouwens de juicy 7, maar een juicy 5 was toch gewoon een 7 zonder drukverstelknop, staat daar tenminste)

Dus kom maar op met die suggesties ;D

Fry

Bericht door Fry » ma jan 24, 2005 6:22 pm

hope minis?

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 6:36 pm

En waarom dan wel ??? ;D

Fry

Bericht door Fry » ma jan 24, 2005 6:39 pm

wel die zijn nogal goed, expansievaten, lekken niet, british quality

iig hope minis of 2002 shimano XTs of anders mss shimano deores als je op een budget zit

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 6:43 pm

400 euro max, 2003 shimano XT"s kon ik krijgen voor 410 exclusief montage dat zou dus nog kunnen maar is dat niet een beetje té voor een XC? of niet ?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jan 24, 2005 6:45 pm

Hoe belangrijk is gewicht voor jou?

Als gewicht niet zo belangrijk is en budget wel dan heb je twee goede betaalbare krachtige opties:

Deore en Hayes
Moet lukken voor minder dan 200 euro

Als dat allemaal niet telt zeg ik: Mono M4 ... lukt ook nog voor zo"n 330 euro..

Alledrie geen last van fading en erg krachtig, kies wel voor grotere schijven dan 160mm als je echt krachtig wilt remmen. Als je feitelijk gewoon XC rijdt in NL dan volstaat 160 echt wel. (hangt ook van je gewicht af natuurlijk)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 6:47 pm

Heb je een site ofzo van die mono"s voor 330 ;D ?
oh jah btw, ik zoek wel wat van 180mm passen goed op mn frame/vork

Fry

Bericht door Fry » ma jan 24, 2005 7:06 pm

ik zou bij keuze tussen hayes en deore voor deore gaan, want hayes heeft geen expansie vat, die hfx 9 hebben een lek reputatie en dan zit er synthetische olie in die de lak van je vork en frame bijt en deore is even duur, heeft een expansievat en minerale olie en geen lek reputatie

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 7:11 pm

kga niet voor hayes/deore, als ik toch al geld uit ga geven kan ik beter een beetje meer geld uitgeven dan dat ik misschien weer nieuwe remmen moet kopen :? ...
maar deore"s hebben minder remkracht dan B4 Pro"s toch? ik wil juist iets met meer remkracht... expensievat is wel handig

Gemini

Bericht door Gemini » ma jan 24, 2005 7:30 pm

Misschien zijn de nieuwe Magura Jullie"s van 2005 een optie?!

Zijn niet duur, en best goed volgens mij...

Heb zelf verder geen ervaring met schijfremmen, zweer nog altijd bij m"n 5 jaar oude hs33"ers! (nog nooit lek geweest of moeten vullen etc.)

mzzls Gemini

fredo

Bericht door fredo » ma jan 24, 2005 8:12 pm

GT dude schreef:
ik zou bij keuze tussen hayes en deore voor deore gaan, want hayes heeft geen expansie vat, die hfx 9 hebben een lek reputatie en dan zit er synthetische olie in die de lak van je vork en frame bijt en deore is even duur, heeft een expansievat en minerale olie en geen lek reputatie

k rij nu 1.5 jaar met die hayes rond, k heb er geen enkel probleem mee. Bovendien denk ik (niet zeker) dat het expansievat in de remhendel is ingewerkt.

wat die hope"s betreft: lekkere remmem, mooie remmen, maar hebben in 2004 ook wel wat last van lekken gehad :? t"is altijd wa geluk hebbe

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 8:23 pm

Maar kheb ook gelezen dat de Mono M4"s "drag" hebben ofzo? wat is dat precies?

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 24, 2005 8:45 pm

oude shimano XT"s for shizzle.....echte werkpaarden en geen ze-liggen-meestal-bij-de-impoteur-of-ik-zit-op-onderdelen-te-wachten remmetjes.

Ik sleep ze van fiets naar fiets, ram er alle merken schijven tussen zonder problemen, goed doseerbaar, lekker in de vingers liggende hendels en na schijven Le Mans rood te hebben geremd hebben ze niks aan kracht verloren.

Meestal kan je ze in de UK of de states ook nog voor weinug krijgen.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 8:47 pm

states doe ik niet aan ;) in de UK heb ik ze wel zien staan voor 90 pond op chainreactioncycles, maar daar kan je jammer genoeg alleen de voorste set kopen, en kweenie of het een complete set was :?
ok nieuwe vraag:
Waar in europa zijn op een site de Shimano XT 4 Pot"s het goedkoopst? zodat ik nog geld overhou ;D

EDIT:
oh wacht: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2606
ja die dus, maar er staat dat het een complete set is.. is dat echt zo? ja heh? compleet met caliper, disc, hose (kan ff nie top het nederlands komen) en disc... ze zijn volledig ontlucht volgens de beschrijving.... oh jah wat is er verschillend aan de hayes mount? want die krijg je in 170mm schijven, kwou eigenlijk 180mm maar anders krijg ik gewoon 160mm schijven..

heeft iemand ervaring met chainreactioncycles? en als het echt gewoon goed is zoals het is..dan kost het 260 euro heel wat goedkoper dan die remmen uit duitsland halen ;D

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 24, 2005 8:57 pm

bij chainreaction hebben ze zowel voor als achter

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 9:05 pm

ja heb ik ondertussen al gezien, het is een complete set toch?...
Ennuh, heeft iemand ervaring met chainreaction?

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 24, 2005 9:21 pm

DragonZzZ schreef:
ja heb ik ondertussen al gezien, het is een complete set toch?...
Ennuh, heeft iemand ervaring met chainreaction?

heb altijd alles binnen 2 dagen in huis (ze zijn UK internetshop van 2004) en de verzendkosten zijn heel goed te doen (zijn pas nog verlaagd omdat er zoveel wordt besteld vanaf het vaste land)

en het is geen complete set.....89 pond per rem (of als je dat een set noemt)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 9:24 pm

ja dat bedoel ik, ik bedoel 89 pond per voor OF achter set toch? helemaal compleet ( die voor of achter set)?
Dan is die hele set incl. verzendkosten 275 euro (afgerond) ik moet wel in ponden betalen das weer minder :?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jan 24, 2005 10:00 pm

DragonZzZ schreef:
ja dat bedoel ik, ik bedoel 89 pond per voor OF achter set toch? helemaal compleet ( die voor of achter set)?
Dan is die hele set incl. verzendkosten 275 euro (afgerond) ik moet wel in ponden betalen das weer minder :?

Wat is het probleem met het betalen in ponden? Geef je gewoon op via betaalopdracht bij je bank, wordt er gewoon in euro"s afgeschreven..

en chainreactions was ook de winkel waar ik op doelde met 330 euro voor een set hope mono m4 :-)

Overigens, je geeft aan geen genoegen te nemen met 160 mm? Als je XT 4 pot schijfremmen kiest dan is het of 160 of gelijk 203...

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 10:13 pm

Ok ik heb nog nooit met een bankafschrift in ponden betaalt, dus ik wist er niet veel over maarjah nu wel dus ;D, ja ik kan het dus echt niet vinden met een 180mm schijf...misschien moet ik dan nog een keer een EBC Oversize kit nemen voor 180mm wanneer deze schijven gef*kt zijn..iemand anders andere oplossing ::) ? :P

Tjah of toch die mono"s nemen maar ik twijfel er nog tussen :-X want ik weet dus nog steeds niet wat die "drag" is waar mensen op mtbr.com het over hadden...en maken die mono"s veel geluid of niet?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jan 24, 2005 10:25 pm

DragonZzZ schreef:
Ok ik heb nog nooit met een bankafschrift in ponden betaalt, dus ik wist er niet veel over maarjah nu wel dus ;D, ja ik kan het dus echt niet vinden met een 180mm schijf...misschien moet ik dan nog een keer een EBC Oversize kit nemen voor 180mm wanneer deze schijven gef*kt zijn..iemand anders andere oplossing ::) ? :P

Tjah of toch die mono"s nemen maar ik twijfel er nog tussen :-X want ik weet dus nog steeds niet wat die "drag" is waar mensen op mtbr.com het over hadden...en maken die mono"s veel geluid of niet?

Er wordt gezegd van wel ja.

Maar als je het mij vraagt dan is dat met name te wijten aan een niet perfecte uitlijning tussen de schijf en de klauw
Anders kan ik echt niet verklaren waarom ik er totaal geen last van heb, alleen minimaal als het regent, maar dat heb je ook met andere schijfremmen.
Verder remmen ze uitstekend en zijn ze fantastisch te doseren, en dan komt er nog eens bij dat ze het mooiste zijn van allemaal, alhoewel dat natuurlijk subjectief is ;)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 10:36 pm

ok nu twijfel ik dus heeeeeel ernstig....

Mono M4:
voordelen: 180mm schijf, mooi, goed doseerbaar, veel kracht.
nadelen: soms geluid ofzo?

Shimano XT 4 Pot"s
voordelen: door veel mensen erkend, heel goed dosserbaar en veell kracht.
nadelen: geen 180mm schijf (misschien met EBC oversize kit?) en goedkoper dan mono"s

Maar ik neig echt heel erg naar de XT"s want het is voor een XC fiets...het lijkt me dat je de M4"s meer gaat gebruiken als je over DH gaat praten?..
Ik heb Chainreaction Cycles nog een mail gestuurd, zodra ik antwoord krijg op dat maak ik mijn keuze....
Oh ja weet iemand een adapter ofzo waarmee ik die XT"s naar 180mm kan brengen?

bettes

Bericht door bettes » ma jan 24, 2005 10:36 pm

Ik zal je binnen een weekje alles vertellen over de mono M4"s... ik heb er namelijk besteld en ben allout gegaan en heb in één keer ook de floating discs meebesteld.

Ik kom nu van hope mini"s en die hebben enkel bij het door een diepe plas rijden ff geschuurd maar na een rembeurt is dat ook weer over. Ze durven idd wel eens piepen maar dan is dat door foute uitlijning of door "glazed" remblokken. Allemaal dingen die eigenlijk snel verholpen zijn. Bleeden is echt makkelijk... En de remhendel op zich is echt fantastisch. Aanlopen (drag) hebben ze bij mij nooit gehad, als je op een toch luisterd hoor je van andere merken wel eens iets anders als er wat modder tussen zit.

maar over de M4"s kan ik je dus niet echt iets zeggen maar dat komt wel. En geef nu toe: hope ziet er gewoon [s]ree-te-geil[/s] censuur uit.

greetz
bettes

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma jan 24, 2005 10:46 pm

msxx schreef: [
DragonZzZ schreef: ja dat bedoel ik, ik bedoel 89 pond per voor OF achter set toch? helemaal compleet ( die voor of achter set)?
Wat is het probleem met het betalen in ponden? Geef je gewoon op via betaalopdracht bij je bank, wordt er gewoon in euro"s afgeschreven..

en chainreactions was ook de winkel waar ik op doelde met 330 euro voor een set hope mono m4 :-)

Overigens, je geeft aan geen genoegen te nemen met 160 mm? Als je XT 4 pot schijfremmen kiest dan is het of 160 of gelijk 203...
heb dat 330 euro ff nagecheckt, maar 130+130 = 260 pond..en dat is weer 375 euro.. :P ... dat is wel een beetje duur..kwou eigenlijk nog een gedeelte van mn geld overhouden om andere dingen te kopen ::) ..

ff off topic: als ik iets uit engeland bestel krijg ik toch geen onverwachtse belasting? is in feite hetzelfde als uit duitsland bestellen toch?
(ik weet het domme vragen maar ik heb nooit wat uit het buitenland bestelt)

GTLTS

Bericht door GTLTS » di jan 25, 2005 11:25 am

nee...geen blastingen enz.

Gewoon XT"s nemen. Zijn goedkoper en hebben zich al lang meer dan bewezen.

Plaats reactie