RooX Chainanimal chainguides

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MauiForce
RooX Chainanimal chainguides

Bericht door MauiForce » ma jan 17, 2005 9:56 pm

Hallo,

heeft er iemand ervaring met dees ??
Zou volgens www.Mtbr.com goed zijn. Nu was het eigenlijk meer de vraag of dat zou passen. Heb een truvative holzfeller normaal met 2 tandwielen, maar heb het kleinste weggenomen. Bij dmr chainguide zie je duidelijk de spacers e.d. zitten om het ding af te stellen tot op het 2e tandblad.
Hoe werkt dat bij roox ?

Afbeelding

mvg

michael

Fry

Re:RooX Chainanimal

Bericht door Fry » wo jan 19, 2005 7:49 pm

ik rij met een chainanimals

je kan die chaindog en chaincat ook heen en weer bewegen in de diepte, je zal er zeker tot op je 2de blad mee geraken, reken er wel op dat hij vanaf 36T tandbladen kan gebruikt worden, ik heb 38T en het past best goed, enig nadeel is dat de chaincat onderaan bij kleinere tandwielen zoals 36 en 38 t vrij laag komt, maar ik heb dat verholpen door de chaindog helemaal bovenaan te zetten, hij is overigens heel stevig met die geCNC"de armen

MauiForce

Bericht door MauiForce » di jan 25, 2005 6:45 pm

Heb dus te weinig tanden :(

DMR producten worden precies zwaar afgeraden op mtbr.com reviews. En iedereen zegt dat je maar beter direct een goede chain device kan kopen omdat het anders toch miserie is.

Ik kan de ChainDog wel nemen, maar ik trap veel achteruit. Is een rolletje dan aan te raden ? Enkel de ChainCat los gaat ook niet passen wegens te weing tanden.

Een andere optie is MPR system 3, maar is wat kostelijk en ik weet niet of het gaat passen tot op de 2e ring. op foto"s te zien is er geen aanpassing mogelijk naar buiten toe. En enkel voor downhill ??

Een andere optie is rollercoaster, maar dat lijkt me overkill. Ik het wel mogelijk op met een rollercoaster achteruit te trappen ? Enkel voor downhill ??

Wie weet raad, wat gebruiken jullie, vooral voor te streeten en een beetje vrijrijden ?

greetings michael

pinoisgeel
Contacteer:

Re:RooX Chainanimal chainguides

Bericht door pinoisgeel » ma jan 31, 2005 10:24 am

ikzelf rij met dmr spul en ken ook wel mensen die hier mee rijden. heb zelf geen klachten hierover en heb dat van hun ook niet gehoord.

het rolletje bij de chainanimal is juist! voor het achteruit trappen, als je alleen de hond neemt kan je ketting er nog steeds afvallen met achteruit trappen.

mrp gaat niet passen waarschijnlijk, en is voor street ook niet echt nodig. maar is zeker niet alleen voor dh gebruik. denk eens aan 4x...

rollercoaster is ook meer voor dh en 4x en voor street misschien een beetje overkill ja.

groeten,

mike.

Fry

Re:RooX Chainanimal chainguides

Bericht door Fry » ma jan 31, 2005 12:08 pm

mijn achternaaf was kapot en mijn ketting viel er altijd af daardoor omdat het vrijwiel niet meer snel genoeg kon rondraaien om mijn ketting bovenaan op spanning te houden en daardoor had ik altijd bij het achteruit rijden een chainsuck, met die chainanimals bleef mijn ketting wel op mijn voorblad, ze geraakte enkel nog achteraan klem

k@tze

Bericht door k@tze » ma jan 31, 2005 12:23 pm

MauiForce schreef: Heb dus te weinig tanden :(

hoeft niet, ik vind zelf de chainanimals een van de best te customizen chainguides en ook voor kleiner tandwielen is hij geschikt. Je moet alleen de alu plaat die over de boomerang schuift meer uitvijlen waardoor de bovenste geleider verder naar beneden kan. Beetje creatief zijn...

DMR producten worden precies zwaar afgeraden op mtbr.com reviews. En iedereen zegt dat je maar beter direct een goede chain device kan kopen omdat het anders toch miserie is.

Ik kan de ChainDog wel nemen, maar ik trap veel achteruit. Is een rolletje dan aan te raden ? Enkel de ChainCat los gaat ook niet passen wegens te weing tanden.

Een andere optie is MPR system 3, maar is wat kostelijk en ik weet niet of het gaat passen tot op de 2e ring. op foto"s te zien is er geen aanpassing mogelijk naar buiten toe. En enkel voor downhill ??

Een andere optie is rollercoaster, maar dat lijkt me overkill. Ik het wel mogelijk op met een rollercoaster achteruit te trappen ? Enkel voor downhill ??

nope, de rollercoaster kun je voor alles gebruiken...ik zal vanavond eveneen pic van mijn dmr posten dan zie je ook hoe ik de rollercoater ge-customized heb.

Wie weet raad, wat gebruiken jullie, vooral voor te streeten en een beetje vrijrijden ?

greetings michael

beetje aangepaste chainanimals ;)

Afbeelding

Plaats reactie