Welk soort pedaal voor een trailbike?
Moderator:Beheerders
Welk soort pedaal heeft jullie voorkeur voor een trailbike?
Clipless, clipless met kooi of platform?
Clipless, clipless met kooi of platform?
Re:Welk soort pedaal voor een trailbike?
Clipless met kooi, eggbeater candy SL of zoiets dergelijks. Voor extra veel steun een Mallet C.
Zeer zeker de Time Z freeride pedaal.
Ongelooflijk SUPER!!!!
Altijd in (modder, sneeuw...whatever)
Nooit uit als het niet moet (tijdens cornering, drops, jumps...)
En altijd uit als het wel moet (vallen, rood licht
...)
Werkt ALTIJD, ook als je onderweg eens even je voet moet zetten,
direct terug ingeklikt...
Grtz
Tbx
Ongelooflijk SUPER!!!!
Altijd in (modder, sneeuw...whatever)
Nooit uit als het niet moet (tijdens cornering, drops, jumps...)
En altijd uit als het wel moet (vallen, rood licht

Werkt ALTIJD, ook als je onderweg eens even je voet moet zetten,
direct terug ingeklikt...
Grtz
Tbx
-
- Forumbeheerder
heb ook nieuwe pedalen nodig voor DH en enduro.
Wil maar 1 paar schoenen gebruiken, dus t moet ofwel beide Shimano zijn of beide Crank Bros
Keuze is tussen Egg beaters en Shimano
DH: Shimano DX <-> Candy C of Mallet C
FR/ Enduro: Shimano 540 tov Egg Beater C
Wil maar 1 paar schoenen gebruiken, dus t moet ofwel beide Shimano zijn of beide Crank Bros
BF = DeJean schreef:
Moet het echt alleen shimano of crankbrothers zijn? Ik zou iig voor FR/enduro de shimano"s pakken, die hebben in ieder geval genoeg schoencontact, in vergelijking met de eggbeaters.
Vergeet Shimano, ga voor Eggbeater of Time Z ::)
-
- Forumbeheerder
[quote="D"n Helle"]
[
Moet het echt alleen shimano of crankbrothers zijn? I
[/quote]
like i said: ik ga geen 2e paar schoenen bij kopen
[
BF = DeJean schreef:
Moet het echt alleen shimano of crankbrothers zijn? I
[/quote]
like i said: ik ga geen 2e paar schoenen bij kopen
heb nu met alle pedalen gereden die je opnoemt en ik moet zeggen dat eigenlijk de de crankbros er qua gevoel bovenuit steken.
De oude shimano DH: superpedalen mooi erin en eruit goede steun, wel soms een beetje snel eruit bij werken met de voeten bij het springen. Modder is niet echt hun favo ondergrond
gewone shimano pedalen... Weinig steun snel eruit, bij modder er gewoon niet in of met veel geweld.
Time atac: goed erin en eruit, niet moddergevoelig, bij mij een beetje foute steun want mijn voet schoof naar buiten en daarmee kantelde die
Time Z: nog niet mee gereden
CB eggbeaters: perfect erin in alle richtingen ook met modder en sneeuw. Steun is voor mij gewoon ideaal voet heeft float meer kan niet kantelen (dit is ook wel toe te schrijven aan de combinatie met de schoenen volgens mij...)
CB mallets: zelfde eigenschappen als de eggbeater, maar iets meer werk om de plaatjes onder je schoenen te zetten omdat die op de juiste hoogte moeten zitten tov het pedaal (maar dat is eenmalig) steun was voor mij niet beter dan met de eggbeaters ingeklikt maar geven ook nog goede steun als je los staat. Je kan er ook met skateschoenen op rijden als het moet. (dat moet je met de eggbeaters niet proberen) Ik zou ze ook kopen voor de spot maar het hogere gewicht en het gebrek aan nood eraan houden mij tegen)
Dus ik zou voor CB gaan all the way
greetz
bettes
De oude shimano DH: superpedalen mooi erin en eruit goede steun, wel soms een beetje snel eruit bij werken met de voeten bij het springen. Modder is niet echt hun favo ondergrond
gewone shimano pedalen... Weinig steun snel eruit, bij modder er gewoon niet in of met veel geweld.
Time atac: goed erin en eruit, niet moddergevoelig, bij mij een beetje foute steun want mijn voet schoof naar buiten en daarmee kantelde die
Time Z: nog niet mee gereden
CB eggbeaters: perfect erin in alle richtingen ook met modder en sneeuw. Steun is voor mij gewoon ideaal voet heeft float meer kan niet kantelen (dit is ook wel toe te schrijven aan de combinatie met de schoenen volgens mij...)
CB mallets: zelfde eigenschappen als de eggbeater, maar iets meer werk om de plaatjes onder je schoenen te zetten omdat die op de juiste hoogte moeten zitten tov het pedaal (maar dat is eenmalig) steun was voor mij niet beter dan met de eggbeaters ingeklikt maar geven ook nog goede steun als je los staat. Je kan er ook met skateschoenen op rijden als het moet. (dat moet je met de eggbeaters niet proberen) Ik zou ze ook kopen voor de spot maar het hogere gewicht en het gebrek aan nood eraan houden mij tegen)
Dus ik zou voor CB gaan all the way
greetz
bettes
-
- Forumbeheerder
sounds good.
Zou de positie van de plaatjes zó ingesteld kunnen worden dat ze voor beide pedalen (gewone en mallets) goed staan?
Last van de knieen op egg beaters?
Iemand de Candies al geprobeerd?
Zou de positie van de plaatjes zó ingesteld kunnen worden dat ze voor beide pedalen (gewone en mallets) goed staan?
BF = DeJean schreef:
sounds good.
Ja want het zit zo: de plaatje moeten bij de beide pedalen verlaagd worden door er een spacer tussen te steken indien het schoenprofiel te diep is. Dus als ze voor een set goed staan zijn ze voor beide goed
Nope niks, zelfs mijn pa niet en die heeft een zeer gevoelige knie na zijn operatie
Dat lijkt me een beetje stom eigenlijk. De kooi is duidelijk te klein om zonder in te klikken op te staan, dus dan neem je enkel extra gewicht mee. Dunkt me
greetz
bettes
-
bedoel je trial of trail?
bEttEs schreef:
Precies de reden dat ik ben overgestapt op dat "keukenhulpje" ;D
Space Man Spiff schreef:
zoals hij zegt een trailbike... het iets zwaardere xc werk
greetz
bettes
bEttEs schreef:
[Space Man Spiff schreef:
zoals hij zegt een trailbike... het iets zwaardere xc werk
greetz
bettes
wat hij zegt
Voor een trailbike kan ik je een time z control zeker aanraden. Zoals al eerder gezegd goed en duidelijk in en uitklikken, niet veel modder die achterblijft en weer eens wat anders dan shimano. Rij er nu zelf twee jaar mee rond en niks dan lof