Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
pinoisgeel - Berichten:1851
-
Contacteer:
1.5 1 1/8 reducer
Bericht
door pinoisgeel » di jan 04, 2005 5:23 pm
wie weet hoe dit in elkaar zit???
er is mij verteld dat sommige van deze dingen ook meteen een headset zijn. sommige ook weer niet. en als het geen headset is schijnt het niet goed te werken omdat je dan eerst de reducer in je frame perst en dan nog s je headset...
ik zag b.v. op bike2build een fsa en 24 staan. maar daar staat verder ook totaal geen info bij. de 24 schijnt klote te zijn en de fsa kost maar 25 eurie, kan me niet voorstellen dat dat reducer en balhoofd in 1 is
wie o wie weet dit???
alvast bedankt,
mike.
-
Animine
Bericht
door Animine » di jan 04, 2005 6:43 pm
Meer uitleg over reducer cups kun je vinden op deze link
http://www.e13components.com/zerostack_ ... _cups.html
Er bestaan ook headsets waar deze overgang reeds zit ingebouwd, kijk naar balhoofden van Cane Creek (Double XC Flush), Tange (ZSR 1.5) of FSA (Orbit Xtreme Pro). De complete headsets vallen nogal mee qua prijs, die van Tange schommelen tss de 50-60 euro en deze zijn van dezelfde kwaliteit als FSA. Tange maakt zelfs de headsets van Cane Creek heb ik ondertussen uitgevonden.
Ik heb in mijn nieuwe frame een FSA Orbit Xtreme Pro zitten met overgang van 1.5 naar 1 1/8, ondertussen een Tange ZSR 1.5 gekocht omdat die zero stack is, zodat mijn bovenste kroon van de vork en mijn stuur zo laag mogelijk komen.
Grtz
Animine
-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » di jan 04, 2005 7:32 pm
Mike mede Hageneez,
Persoonlijk zou ik reducers afraden en doen wat Animine gedaan heeft en voor ong. 55 pleurro een ander balhoofd er in laten persen.
Canecreek, Tange en FSA maken idd betaalbare balhoofden met een terugloop naar 1 1/8.
Ben je gelijk klaar en geen last van rare geluiden vanuit je balhoofd.
Greetz S.
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » di jan 04, 2005 10:11 pm
Heb al bij 2 of 3 fietsen van die FSA reducers geplaatst, niemand klaagt erover en deze bikes worden echt wel goed gebruikt, een voor FR/DH, ander voor Dirt, en na een half jaar nog steeds geen enkel probleem, niet kraken of niks. Ze gaan ook wel vrij diep in je frame en zitten er stevig in geperst dus zie ni in wat het probleem zou kunnen zijn. Moet natuurlijk professioneel gebeuren he ::)
-
Patman - Berichten:1360
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » vr jan 07, 2005 5:57 pm
3 systemen zijn mij bekend:
* Reducer cups die je 1.5 balhoofdbuis omvormen naar 1-1/8", waarna je een 1-1/8" balhoofd kan monteren.
Voorbeeld:

Het 1-1/8" balhoofd dat je bij de cups van dit merk monteert, moet een geïntegreerd zonder cups zijn. Als ze dus bij deze cups lagers, een 1-1/8" vorkconus, een 1-1/8" ster, een bout en een 1-1/8" topcap zouden leveren, zouden het geen reducer cups, maar zou het gelijk een zero-stack 1.5 -> 1-1/8" reducer balhoofd zijn, net zoals het laatste hieronder 
De Reducer cups van FSA en 24 zijn voor gebruik met een standaard 1-1/8" balhoofd.
Dit vind ik persoonlijk de minst interessante oplossing: frame met cups in, met nog "ns cups in met lagers in ...
* Standaard 1.5 -> 1-1/8" reducer balhoofd
Voorbeeld:

* Zero-stack 1.5 -> 1-1/8" reducer balhoofd
Voorbeeld:

Zero-stock of standaard: beïnvloed de geometrieën enigszins, dus kiezen en evtl. combineren kan
-
Patman - Berichten:1360
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » vr jan 07, 2005 6:08 pm
-
pinoisgeel - Berichten:1851
-
Contacteer:
Bericht
door pinoisgeel » vr jan 07, 2005 7:08 pm
iedereen beankt voor de reacties!!!
maar ik heb een toy 3 frame gekocht met 1 1/8 headtube, dus deze vraag was eigenlijk niet nodig geweest
toch bedankt, steek ik er toch wat van op.