Fox Talas RLC speling?
Moderator:Beheerders
-
Ha,
Ik heb even jullie advies en ervaring nodig.
Heb sinds een maand een Fox Talas RLC 2005. Veel geld voor neer gelegd en dan verwacht je ook top spul.
Nu kwam ik van het weekend erachter tijdens gewoon onderhoud dat er nu al speling op mijn rechter voorpoot zit (de poot waar ook de lock out op zit).
Speling is echt voelbaar en merkte ook dat mijn lock out niet werkt.
Wat te doen? Heeft een van jullie eerder dergelijke klachten gehoord? Ik vind het Fox onwaardig in ieder geval?
Kan ik hem gewoon naar een willekeurige Fox dealer brengen voor garantie?
Hoor het graag.
groet,
Bulle
Ik heb even jullie advies en ervaring nodig.
Heb sinds een maand een Fox Talas RLC 2005. Veel geld voor neer gelegd en dan verwacht je ook top spul.
Nu kwam ik van het weekend erachter tijdens gewoon onderhoud dat er nu al speling op mijn rechter voorpoot zit (de poot waar ook de lock out op zit).
Speling is echt voelbaar en merkte ook dat mijn lock out niet werkt.
Wat te doen? Heeft een van jullie eerder dergelijke klachten gehoord? Ik vind het Fox onwaardig in ieder geval?
Kan ik hem gewoon naar een willekeurige Fox dealer brengen voor garantie?
Hoor het graag.
groet,
Bulle
Re:Fox Talas RLC speling?
als er alleen speling op de rechterpoot zit, wat HEEL raar is, moet je echt trug met die vork, want normaal is het niet !
Maar de vraag is natuurlijk waar je die vork gekocht hebt, want daar begint meestal de miserie !
Maar de vraag is natuurlijk waar je die vork gekocht hebt, want daar begint meestal de miserie !
-
het is raar maar ik voel het alleen aan de rechter kant en aardig ook moet ik zeggen. G..ver alles gaat bij mij altijd kapot!!!
Ik heb de vork bij Rob Akkermans gekocht maar ja ik woon niet in Limburg en ik zou graag hier lokaal in de buurt van Breda die vork willen droppen.
Accepteert Fox dat?
Bulle
Ik heb de vork bij Rob Akkermans gekocht maar ja ik woon niet in Limburg en ik zou graag hier lokaal in de buurt van Breda die vork willen droppen.
Accepteert Fox dat?
Bulle
- Xircuit
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik "m gewoon afsturen naar Akkermans. Schijnt een goede zaak te zijn met goede service, maar dat zal je zelf wel weten.
Enkel op de rechterpoot is inderdaad vreemd, maar ik dacht dat speling op Fox vorken ingebouwd was. Die verdwijnt bij het rijden omdat olie doorstroomgleuven in de bushings opvult.
-
he Luc,
Bedankt voor je reactie.
Als dit zo is dan zit ik goed alhoewel ik tijdens het rijden wel een licht bonken hoor wat mij het idee geeft dat de speling blijft.
Kan iemand de reactie van Luc bevestigen?
groet,
Bulle
Bedankt voor je reactie.
Als dit zo is dan zit ik goed alhoewel ik tijdens het rijden wel een licht bonken hoor wat mij het idee geeft dat de speling blijft.
Kan iemand de reactie van Luc bevestigen?
groet,
Bulle
hoor je dat bonken vooral bij klimmen of bij kleine oneffenheden ?
-
bij oneffenheden....
Heeft dit hiermee te maken? Ik heb die vork nog niet zo lang en het kan zijn dat ik de vorige keren nog niet zo wakker ben geweest maar ja die speling viel me op en ik koppelde dat aan het bonken.
Kan dus zijn dat ik het niet goed zie?
Wat vind je van de speling Plons?
Bulle
Heeft dit hiermee te maken? Ik heb die vork nog niet zo lang en het kan zijn dat ik de vorige keren nog niet zo wakker ben geweest maar ja die speling viel me op en ik koppelde dat aan het bonken.
Kan dus zijn dat ik het niet goed zie?
Wat vind je van de speling Plons?
Bulle
Ik stuurde mijn F80X ook op voor controle toen ik merkte dat de vorkpoten
(en weinig) speling hadden...
Tevergeefs echter
bleek toen de mensen van FOX mij contacteerden, een weinig speling moet er zijn
voor de benodigde olie wanneer (terra-logic) de vering werkt..!!
Volgens mij moet je je geen zorgen maken, bel anders eens met Mario van SABMA op
nr +32 87 631 980
(en weinig) speling hadden...
Tevergeefs echter

voor de benodigde olie wanneer (terra-logic) de vering werkt..!!
Volgens mij moet je je geen zorgen maken, bel anders eens met Mario van SABMA op
nr +32 87 631 980

Als je em hebt gekocht bij Akkermans, eerst ff naar hem teruggaan voordat je Sabma enzo gaat bellen. Akkermans zal je ongetwijfeld helpen met dit geval...
fox poten moeten wat speling hebben, maar ik heb op het moment 3 verschillende fox vorken (vanilla R, RLC en talas 05) en die zijn alle drie anders.
Alleen dat gebonk is een regelmatige klacht die ik van veel mensen hoor.
Vooral bij klimmen en kleine oneffenheden als er geen gewicht is op het voorwiel.
Heeft volgens mij te maken met de compressie demping regeling, maar eigenlijk is het niet zo een groot probleem alleen hinderlijk.
Alleen dat gebonk is een regelmatige klacht die ik van veel mensen hoor.
Vooral bij klimmen en kleine oneffenheden als er geen gewicht is op het voorwiel.
Heeft volgens mij te maken met de compressie demping regeling, maar eigenlijk is het niet zo een groot probleem alleen hinderlijk.
-
oke geeft mij een iets beter gevoel maar ik vind dat mijn wiel aardig "doorloopt" als ik mijn voorrem inknijp.
Verder werkt de lock out knop niet. Volgens beschrijving moet ik hem tot 6 uur kunnen verdraaien om hem te locken echter gaat hij niet verder dan 5 uur.
Bulle
Verder werkt de lock out knop niet. Volgens beschrijving moet ik hem tot 6 uur kunnen verdraaien om hem te locken echter gaat hij niet verder dan 5 uur.
Bulle
Ik heb dezelfde vork alleen dan een 2003 model. Bij mij is er absoluut geen speling waarneembaar dus er zl zeker wel wat loos zijn met jouw vork. Het is trouwens heel normaal hoor voor een vork dat ie een heel klein beetje speling heeft, anders werkt de glijbeweging en de stroming van de olie niet eens goed. En dat geldt ook voor andere vorken merken.

contacteer rob A. maar, maar helaas pindakaas zit die nu met zijn smurfengat in zijn luie strandstoel tot volgende week !
-
Haidiho,
Ik ben ook ff rechtstreeks met Fox gaan praten en die willen hem zien!
Ben ik me vork weer voor een paar weken kwijt. En het rotte is dat Rob A. op 1.5 uur rijden van mij zit. Een hobby schijnt naast geld ook tijd te kosten... zucht
Bulle
Ik ben ook ff rechtstreeks met Fox gaan praten en die willen hem zien!
Ben ik me vork weer voor een paar weken kwijt. En het rotte is dat Rob A. op 1.5 uur rijden van mij zit. Een hobby schijnt naast geld ook tijd te kosten... zucht
Bulle
-
- Contacteer:
:-* erop?

-
Bericht van Mario van Sabma hieronder:
----
persoonlijk denk ik dat U vork in de tolerantie zit omdat ik tot nu toe,
binnen de laatste 3 jaaren alleen 2 Fox vorken binnen gekrijgen heb die
buiten de tolerancies waren.
Een Fox vork MOET speel hebben als de vork still staat, en men doet remmen.
Als men rijd, wordt olie naar boven gegooit en deze olie vult de heele ruimte
tussen de bushing en de vorkbenen en de speel is niet daar tijdens het
rijden. Dat maakt de FOX vorken zo fijnvoelig en omdat altijd olie tussen
bushing en beenen is verlijt deze vork ook zo good als niet.
Het is mogelijk dat in een been meer speel zit als in die andere, maar dat
maakt niets uit tijdens het rijden.
--
Ik blijf dus maar ff rijden en kijk wat hij in de toekomst gaat doen.
Groet,
Bulle
----
persoonlijk denk ik dat U vork in de tolerantie zit omdat ik tot nu toe,
binnen de laatste 3 jaaren alleen 2 Fox vorken binnen gekrijgen heb die
buiten de tolerancies waren.
Een Fox vork MOET speel hebben als de vork still staat, en men doet remmen.
Als men rijd, wordt olie naar boven gegooit en deze olie vult de heele ruimte
tussen de bushing en de vorkbenen en de speel is niet daar tijdens het
rijden. Dat maakt de FOX vorken zo fijnvoelig en omdat altijd olie tussen
bushing en beenen is verlijt deze vork ook zo good als niet.
Het is mogelijk dat in een been meer speel zit als in die andere, maar dat
maakt niets uit tijdens het rijden.
--
Ik blijf dus maar ff rijden en kijk wat hij in de toekomst gaat doen.
Groet,
Bulle
blijft raar dat je lock out niet werkt.......
En het kan natuurlijk altijd zo zijn dat jou vork de derde is die buiten de toleranties valt.
En de "speling" zou dan op beide poten gelijk moeten zijn m.i.
Ik heb trouwens nog nooit echt veel speling bemerkt bij mijn Float 100RL.
dussssss©
En het kan natuurlijk altijd zo zijn dat jou vork de derde is die buiten de toleranties valt.
En de "speling" zou dan op beide poten gelijk moeten zijn m.i.
Ik heb trouwens nog nooit echt veel speling bemerkt bij mijn Float 100RL.
dussssss©